Brisbane,Sydney,Melbourne New South Wales

ralphvdbroek

New Member
Hallo,wij zijn Ralph en Nicole beide 30 jaar jong....
Wij zijn van plan om in Jan 2015 voor 8mnd naar Oz te gaan en hier te gaan reizen/werken.
Wij hebben al contact gehad met travelactive.nl....is dit een goede reisorganisatie of niet voor ons?
Wij weten bij god niet waar wij moeten gaan beginnen!!!Tips van harte welkom.
Is het voor ons makkelijk om zelf aan werk te komen?Ik zit al ruim 12 jaar in de horeca in de vismarkt en mijn vriendin bij de Rabobank en in haar jongere jaren in de bediening in meerdere restaurants.
Ook zouden wij graag een huurwoning aan het water willen,waar zouden wij aan moeten denken qua plaats huurprijzen etc etc....
Mijn vraag ook nog wat kun je een beetje verdienen daar in de horeca??
Zelf nemen wij als buffer ongeveer €10.000 mee
Wij gaan dus 8 mnd op reis is het dan ook mogelijk om bijv naar Nieuw Zeeland te reizen/werken??
www.ralphennicole.blogspot.nl
 
WoW! Leuk plan! Welkom hier. Ik ben oeps 20 jaar geleden met Travelactive naar Oz gegaan, de rest is geschiedenis...maar volgens mij kun je het zeker tegenwoordig gemakkelijk op eigen houtje. Ze hebben vaak wel goede aanbiedingen qua tickets trouwens.

Het lijkt erop dat jullie op een vaste plaats willen gaan wonen, klopt dat en zoja waarom?
Je hebt een WHV, wel op tijd aanvragen hè, dus lekker rond kijken zou ik zeggen, OZ is grooooot en overal is het mooi, dus doe er je voordeel mee.
Een huurhuis aan het water in Sydney is een no-go. Veel te duur, misschien kun je rond Bondi een appartementje scoren voor jezelf wat nog engiszins betaalbaar is, maar waarom zou je?
Werk voor backpackers is er genoeg, als je er maar wat voor wilt doen. En als je een tijdje flink werkt kun je van dat geld verder reizen. Australië is namelijk erg duur. Zeker in Sydney kan ik je vertellen is het een prijzig bestaan.

Buffer is zeker goed, Nieuw Zeeland moet je ook zeker meenemen in je reis! Hardstikke mooi land en helemaal niet vergelijkbaar met Oz.
 
Idd, WHV aanvragen voor jullie beide 31 worden, maar dat heb je vast zelf al bekeken.

Ontzettend leuke plannen verder en leuke blog hebben jullie bijgehouden van jullie trip naar de US, echte avonturiers zo lijkt het :)

Ik kan helaas niet veel tips geven, zit zelf midden in mijn voorbereidingen voor mijn 1e trip op een WHV naar Australië (vertrek begin juni naar Azië en komt begin juli aan in Australië).

Ik zou beginnen met de zaakjes hier op orde te krijgen en dan te gaan oriënteren op wat je daar allemaal moet regelen. Daarnaast is de vraag wat jullie vooruitzichten zijn. Bijvoorbeeld of jullie daar willen blijven of na 8 maanden sowieso terugkeren. Maakt nogal een verschil namelijk. Wat heb je hier, huis, vaste baan etc. en wat doe je daarmee. Zou mooi zijn als jullie bijvoorbeeld op onbetaald verlof kunnen en een eventuele woning kunnen verhuren of onderverhuren. De vraag is, is het ook mogelijk.

Ik vraag me af, waarom zou je een huurwoning willen? Jullie willen reizen ... zoek lekker goedkope hostels en/of zoek accommodatie via evt. werkplekken. Heb begrepen dat veel mensen reizen en werken voor de accommodatie waar ze verblijven om zo de inwoning te financieren. It's just an idea. Met een huurwoning zit je aan verplichtingen gebonden, moet je wellicht de woning nog inrichten etc etc.

Koop een auto en doe een coast trip zou mijn eerste ingeving zijn.

V.w.b. Nieuw Zeeland, de voorwaarden voor een WHV zijn volgens mij gelijk aan die van de Australische. Wellicht een idee om ze beide tegelijk aan te vragen, zodat je je trip evt. kan afwisselen, of dat je na de 8 maanden nog 4 maanden Nieuw Zeeland doet, of 6 maanden Oz en 2 NZ, something like that :)

Succes met de voorbereidingen :) :)
 
Thanks voor jullie berichten...
Is het zo idd dat een auto kopen goedkoper is dan een auto huren?
Ook is het dat wij willen gaan reizen en niet op een punt verblijven....
Helaas kunnen wij Max 8mnd blijven anders worden wij in onze gemeenschap uitgeschreven en zijn wij ons huis kwijt......Wij hebben ervoor gekozen om beide onze baan op te zeggen om onze droom te laten uitkomen!!
 
Hi Ralph!

Welkom op t forum.
Australian Backpackers is ook n organisatie waar je mss wat aan hebt.
Ik ben net n masnd terug van n jaar WHV en ga over n kleine 2 maandjes weer terug. Als je specifieke vragen hebt dan kom maar op :) Over huren weet ik alleen niet veel.

Heb je al met de woningbouw vereniging overlegd of er een uitzondering gemaakt kan worden? (Huis aanhouden ookal word je uitgeschreven)
 
Thanks voor jullie berichten...
Is het zo idd dat een auto kopen goedkoper is dan een auto huren?
Ook is het dat wij willen gaan reizen en niet op een punt verblijven....
Helaas kunnen wij Max 8mnd blijven anders worden wij in onze gemeenschap uitgeschreven en zijn wij ons huis kwijt......Wij hebben ervoor gekozen om beide onze baan op te zeggen om onze droom te laten uitkomen!!

Gedurft! Maar ik weet hoe het voelt, haha :p

Volgens mij is een auto kopen vele malen goedkoper, afhankelijk van wat voor auto je treft natuurlijk. Huren is voor langere periode volgens mij bijna niet te doen.
Jullie hebben een huurwoning begrijp ik dan uit je verhaal? Geen idee ook hoe de huurmarkt daar is en of jullie nu in de sociale huursector zitten of in de vrije sector vallen. Het vinden van een huurwoning in de vrije sector is namelijk lang zo lastig niet en heb je geen wachtlijsten. In theorie is het inderdaad zo dat je na 8 maanden uitgeschreven wordt, sterker nog, wettelijk gezien moet dit. Overigens niet iedereen neemt dit heel erg nauw in de praktijk, maar dat is weer een persoonlijke afweging.

Jullie kiezen dus nog wel voor enige zekerheid (woning), onbetaald verlof was dan weer niet te regelen?
Ik weet overigens niet hoe de job-market voor jullie is in Nederland ... dat kan je zelf natuurlijk het beste inschatten en beoordelen of het risico het waard is.
 
Australian Backpackers is ook n organisatie waar je mss wat aan hebt.

Laat je alleen niet verleiden door de ogenschijnlijk aantrekkelijke pakketten die ze aanbieden, want dat zijn ze namelijk zeer zeker niet. Sterker nog, het voelt bij mij alsof ze je een poot uittrekken als je ziet hoe weinig ze er eigenlijk voor doen!

Als je jong en onervaren bent, dan kan ik mij voorstellen dat het pakket wel weer de moeite waard is, maar met een beetje intellectueel kun je een heleboel zaken die zij anders voor je regelen net zo goed zelf doen :)
 
Laat je alleen niet verleiden door de ogenschijnlijk aantrekkelijke pakketten die ze aanbieden, want dat zijn ze namelijk zeer zeker niet. Sterker nog, het voelt bij mij alsof ze je een poot uittrekken als je ziet hoe weinig ze er eigenlijk voor doen!

Als je jong en onervaren bent, dan kan ik mij voorstellen dat het pakket wel weer de moeite waard is, maar met een beetje intellectueel kun je een heleboel zaken die zij anders voor je regelen net zo goed zelf doen :)
Helemaal waar. Ze hebben goede tickets ivm gratis wijzigen enzo en n postadres bij ze is ook wel handig mss maar de rest idd zelf regelen. Dat gaaat makkelijk met de hulp van XPdite.

Alvast n tip: open vantevoren al n bankrekening en stort al wat geld. Dan kun je op de dag vsn aankomst meteen je pinpas ophalen en gaan met die banaan. Ik zit bij CommonWealth en ben daar zelf heel tevreden over.
 
Oh en auto kopen is zeker goedkoper ja!!

Ps, hoe komt het dat jullie kiezen om alleen de Oostkust te gaan bekijken (als ik de titel mag geloven iig)?
 
Hahaha nice zo jullie reacties!!!Thanks voor deze info alvast :)
Nog effe wat anders,mijn vrouw werkt bij de Rabobank en daarnaast een bijbaantje bij health city en geeft ze lessen zoals bodycombat en spinning dit zijn onderdelen van lesmills afkomstig uit Nieuw Zeeland.Zij heeft hiervoor ook alle nodige papierwerk van kan zij hier wat mee denken jullie in Oz??
 
Hahaha nice zo jullie reacties!!!Thanks voor deze info alvast :)
Nog effe wat anders,mijn vrouw werkt bij de Rabobank en daarnaast een bijbaantje bij health city en geeft ze lessen zoals bodycombat en spinning dit zijn onderdelen van lesmills afkomstig uit Nieuw Zeeland.Zij heeft hiervoor ook alle nodige papierwerk van kan zij hier wat mee denken jullie in Oz??

Diploma's vertalen naar Engels is enige wat ik kan aanraden, verder zal je daarin zelf research moeten doen schat ik in --> Vaktechnisch namelijk.
 
En je niet vastpinnen op je vak. Met een WHV kun je allerlei baantjes doen, verbreden die horizon.
En een auto of een camper kopen en gaan met die banaan. Niks huren, je niet verbinden aan iets of iemand, maar open minded het avontuur aangaan.
Dat vind ik het mooiste aan WHV! Doordat je een WHV hebt, is het wel lastiger om een "serieuze" baan te vinden. Men verwacht toch dat je binnen no time weer verder trekt en bovendien mag je maximaal 6 maanden bij dezelfde werkgever werken.
Oja en wat de gemeente betreft, wat niet weet wat niet deert....maar dat ligt dus wel aan je huis in dit geval.
Als je terugkeert zou ik me niet uitschrijven hier.
 
Mijn vraag ook nog wat kun je een beetje verdienen daar in de horeca??
Hi Ralph en Nicole, welkom op het forum :)
Op deze specifieke vraag kan ik wel een beetje ingaan. Ik geloof dat het nogal uiteen loopt. Ik heb een paar maand geleden een job interview gehad bij een pub (vacature gevonden via Gumtree.com.au) en daar lag het ergens tussen 8-10 $ per uur, heb deze baan trouwens niet gekregen. Paar weken later wel een baantje gevonden bij een breakfast/lunch cafe (was ik naar binnen gestapt en mijn CV achter gelaten), dat was op casual basis (6-10 uur per week) en daar verdiende ik netto $20 per uur, dus dat scheelt nogal.
Verder had ik nog een deel van het sollicitatieproces van McDonalds doorlopen, dat gaat allemaal online (Net als bij veel supermarkten en grote ketens als Target en Big W trouwens) en ik moest 2 referenties geven (wat ik eigenlijk belachelijk vond voor een baantje bij Maccas, maargoed). Maar denk daar ook even aan, dat je misschien wat referenties verzamelt voor de wat 'simpelere' baantjes. Dat bedoel ik niet denigrerend, maar ik vond het zelf een beetje stom om mijn academische en professionele referenties lastig te vallen voor een baantje in een pub :)

Oja en voor werk in de horeca heb je ook vaak een RSA (Responsible Service of Alcohol) en soms ook iets soortgelijks voor gambling nodig. Soms kan dat online, soms op afstand via een TAFE oid en soms moet je een face-to-face cursus doen, dat verschil per staat.
 
Last edited:
Back
Top