bureau's emigreren

Nienke

New Member
Hoi mijn naam is Nienke en ik ben nieuw op dit forum. Kunnen jullie mijn informatie geven over bnureau's in Nederland die je kan helpen bij emigratie en hoe duur een visum kost. Alvast bedankt.
Groetjes Nienke
 
Hoi Nienke,

een tip (gratis!); als je engels goed is, dan is zelf doen en uitzoeken + dit forum een hele goede optie.
Als je engels niet al te best is, is een Nederlands bureau geen aanrader (zijn niet zo best). Als je met een bureau in zee zou willen gaan, ga dan met een in zee die in Australie zit en daar is geregistreerd. (Ik weet dit niet zeker, maar in de toekomst wordt het als eis gesteld; ik meen zoiets gelezen te hebben vorige week, het kan ook zijn dat dit voor Nieuw Zeeland geldt)

Kijk eens op je gemak op dit forum, er is hier al heel wat behandelt.

Suc6!
 
Ik sluit me bij Jeroen aan. Het is wel behoorlijk wat uitzoek werk, maar het spaart je duizenden euros als je het zelf doet. Bovendien kun je hier op het forum je vragen kwijt als je ergens vastloopt.
 
Zou het goed zijn als je eerst een half jaar of paar maand gaat backpacken zodat je werk en een woonruimte kan zoeken, zodat je als je daadwerkelijk gaat emigreren de belangrijkste dingen al hebt. En nog een vraag hoe lang moeten huisdieren die je meeneemt in quarantaine zitten?
groetjes Nienke
 
Hoi Nienke,

Als ik jouw was zou ik eerst even kijken of je wel in aanmerking komt om te kunnen emmigreren naar Australie; ze hebben het puntenaantal sinds 1 januari 2004 opgeschroeft.

Bekijk dat nou eerst eens, misschien kom je er niet eens voor in aanmerking en heb je alle moeite voor niets gedaan (buiten het feit dat je er dan een hele mooie vakantie aan hebt overgehouden).

Dit zou eigenlijk je eerste stap(jes) moeten zijn: http://au.geocities.com/discoveraustralia/immigratiefaq/

Begrijp me goed, iedereen wil je hier graag helpen, maar er zijn op dit moment zoveel dingen die we je niet kunnen vertellen; we weten niet voor welk visum je wilt gaan, heb je wel de juiste opleiding(en), speelt je leeftijd misschien een rol, ben je getrouwd, wat is je pincode :lol: , etc., etc, etc.

Als je er nog niet bent geweest, Oz is zeer zeker de moeite waard om te bezoeken, ook als je niet in aanmerking komt voor emmigratie naar Oz.

:D :) :( :) :D
 
Nienke said:
Zou het goed zijn als je eerst een half jaar of paar maand gaat backpacken zodat je werk en een woonruimte kan zoeken, zodat je als je daadwerkelijk gaat emigreren de belangrijkste dingen al hebt. En nog een vraag hoe lang moeten huisdieren die je meeneemt in quarantaine zitten?
groetjes Nienke
Het nadeel van van woonruimte regelen voordat je naar Australie gaat / kan, is dat je wellicht een tijd dubbele uitgaven hebt; een woning hier en een woning daar. Ook is het moeilijk te voorspellen hoe lang de visumaanvraag gaat duren. Aan de ene kant is het een geruststelling om alvast waanruimte te regelen, aan de andere kant is het ook een risico.

Het ligt er een beetje aan wat voor een huisdieren je mee wilt nemen. Honden en katten kunnen wel, maar konijnen e.d. niet.
Voor meer informatie kun je kijken op de site van AQIS (quarantine department):
Simone said:
http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=D2C48F86-BA1A-11A1-A2200060A1B01896
Nederland staat onder Category 4. Daar staat: minimum 30 dagen quarantine.
Vergeet ook niet dat je op tijd begint met de inentingen die verplicht zijn.
 
Tsja,

de vraag waarmee Nienke opent zit ik ook een mee. Mijn vrouw en ik hebben onlangs besloten te proberen te emigreren naar Australie. Verder dan informatie winnen over een visumaanvraag gaan we op dit moment nog niet omdat dat bepalend is. We willen een Skilled Independent Migration visum proberen te verkrijgen. Ik heb zelf 120 punten, mijn vrouw 105-110. Een hoop geregel.

Ik vraag me op dit moment af wat een immigratie advies bureau voor me kan betekenen, zijn zij echt het geld waard? Alle info staat ook op internet, zij het dat het een hoop tijd kost om uit te vinden wat er vereist wordt voor een geslaagde visum aanvraag? Wat doen dergelijke bureaus concreet voor je?

Als je visum aanvraag in orde is wordt dan zonder meer een visum afgegeven, of spelen meerdere factoren een rol waarop beslist kan worden, factoren die nergens op de website van immi.gov.au staan?

Dit forum is een goede bron van info, ga zo door!

Ik ga zeker vaker posten.
 
Hoi Minko,

Wat een bureau voor je kan betekenen?
Zij geven de grove lijnen van de procedure aan.
Ze geven aan wat je aan moet vragen (geboorteaktes e.d.), kunnen zorgen voor vertalingen en certificeringen, en vullen je aanvraag in.

Je krijgt dus een formuliertje waarop staat welke documenten je moet aanvragen. Je moet alle papieren langsbrengen die zij dan laten vertalen en certificeren (want dat vinden ze makkelijker als ze het zelf laten doen. Financiëel wordt jij daar niet beter van).
Het is niet zo dat ze je veel tijd uit handen nemen. Daar adverteren ze wel vaak mee, maar in de praktijk werkt dat niet zo. Sterker nog, omdat je regelmatig langs moet om papieren af te geven en te tekenen, kost dat juist veel tijd. En ze vullen dan uiteindelijk de aanvraag in.

Dus, jij betaald duizenden euro's, zij geven jou een aantal a 4-tjes met info, jij doet al het werk, zij leggen een dossier aan van alles wat jij aanlevert en sturen dat dan op.
Zijn dit dingen die jij zelf niet kan? Ik denk het niet. Zelf halen ze nl. ook veel van hun info van internet, dus daar heb je ze niet voor nodig.

Wanneer kan het wel handig zijn? Als je problemen verwacht met je beroepserkenning. En dan nog zou ik er heel goed over nadenken.

Groet, Isis
 
@Isis; Thanks.

kun jij, of wellicht iemand anders die dit forum bezoekt me dan wellicht vertellen wat de grootste moeilijkheden/valkuilen zijn die je tegen komt bij het invullen van een immigratie aanvraag? Wat zijn zaken waar ik extra aandacht aan moet besteden bij het invullen/indienen van een aanvraag? Ik weet dat dit behoorlijk vaag is, maar kan op dit moment nog geen concrete vragen stellen aangezien ik nog niet aan mijn aanvraag begonnen ben (gaat heel snel gebeuren!!!). Wat ik dus eigenlijk wil weten is waar worden visum aanvragen vaak op afgewezen (als je eenmaal de punten pass mark hebt) zodat ik die kan voorkomen.

Groet
 
je kunt ook alleen een soort van rapport laten opmaken van voor welke visum(s) je in aanmerking komt. ( bij www.smca voor een klein bedrag)Wij dachten nl dat onze kansen verkeken waren maar gelukkig toch niet.
Dan kun je daarna beslissen of je alles door hun laat doen of het zelf doet.
 
@ Victoria.
De link is niet helemaal compleet. Zou toch graag ff een kijkje nemen op die site.
Zou je hem kunnen aanpassen ?
 
Minkostein said:
Wat ik dus eigenlijk wil weten is waar worden visum aanvragen vaak op afgewezen (als je eenmaal de punten pass mark hebt) zodat ik die kan voorkomen.

Groet

Dat zou ik niet weten. Sorry.
Maar zodra je meer concrete vragen hebt, denk ik dat je hier genoeg hulp kunt verwachten.

Groet, isis.
 
Victoria,

Ik lees zo je reactie door op het forum. Wij komen in eerste instantie
niet in aanmerking voor emigratie naar Australie. Komen maar tot
110 punten. Weet jij op welke punten je eerst dacht niet in aanmerking
te komen, maar later door het rapport dat je noemt wel? Zal de website
zeker bezoeken. Misschien is er voor ons nog kans.....
 
hallo,

Wij dachten alleen via mijn diploma binnen te komen(gezondheidszorg). Dit diploma was niet toereikend. Het bureau vroeg naar de dipl. van mijn man, en werkervaring, en bleek dat eer een beroep op de lijst staat wat gelijk staat aan zijn diplomas. Zonder het bureau waren we daar niet achter gekomen. Na dit rapport zijn we met hun in zee gegaan. Je kan er dus ook voor kiezen om het daar dan bij te laten. Maar wij vinden het gewoon heel gemakkelijk zo.

gr Yvonne
 
Zuidema1 said:
Wij komen in eerste instantie
niet in aanmerking voor emigratie naar Australie. Komen maar tot
110 punten. Weet jij op welke punten je eerst dacht niet in aanmerking
te komen, maar later door het rapport dat je noemt wel? Zal de website
zeker bezoeken. Misschien is er voor ons nog kans.....
Je kunt overwegen om voor een SIR visum te gaan. Daarvoor heb je 110 punten nodig.
 
Hi Victoria
Hoe bevalt jullie buro ik zie dat je on line bent
 
Hoi Sabine,

Jazeker! En ja, het kost een paar centen maar we hebben er geen seconde spijt van gehad. Ze hebben er ons echt doorheen geloosd.
We zijn er nu bijna, alleen de ielts nog.

gr yvonne
 
Yvonne
Kun je ons een beetje weg wijs maken hoe alles een beetje verloopt,
wij zijn ook met hun bezig
alvast bedankt
Enne sorry Yvonne
 
Back
Top