business visa en een businessplan

thejourney

New Member
Ik mis een rubriek op dit forum rond Business visa. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd naar de mogelijkheid om een businessplan vanuit NL te bedenken. Heb het 'probleem' misschien dat niet de business ons naar Australie ons leidt, wel een heleboel andere zaken.
Een 'sound' business plan hoort bij de verplichtingen.... Maar hoe doe je dat? Het business plan is dus een beetje een verplicht onderdeel, niet vervelend, maar ook niet de katalysator achter onze plannen. anyway wel van cruciaal belang.
Moet je hiervoor down under zijn geweest en een dik wetenschappelijk rapport ophoesten of is een goed en degelijk idee ook OK en kan je erbij geholpen worden dit om te vormen tot een document dat geaccepteerd wordt? Ik heb begrepen dat velen ook uiteindelijk van hun plan afwijken en een business kopen ter plekke in Australie.
Een goed idee hebben we wel, niet een dik gebundeld rapport. Zelf heb ik er alle vertrouwen in na paar jaar te kunnen voldoen aan de voorwaarden voor inwisselenprovisional visa naar naar PR Visa.
 
Even 1 opmerking: dubbel posten mag niet.

Ik heb zonet al op jullie andere berichtje gereageerd. Ik denk dat er weinig mensen op dit forum op een business visum Australie zijn binnengekomen. BandB zijn hier dacht ik ook mee bezig. Het is juist goed als er een aantal mensen zijn die deze emigreer optie verder onderzoeken. Hou ons zeker op de hoogte met het hoe en wat. Op de wat 'algemenere' visum vragen zul je hier veel antwoorden vinden. Succes met alles!

Ik weet dat er ook een aussie forum in de UK is, maar weet zo de link niet. Misschien staat daar iets meer op mbt het business visum.
 
Link gevonden:
http://www.expatforum.com/expats/australia-expat-forum-expats-living-australia/
 
OK erg bedankt, alles helpt. We zoeken verder.
Het verbaast me ook wel, want business visa dacht ik waren ook wel aantrekkelijk voor de Austr. economie. Werkgelegenheid die de schapen wordt ect ect.

Ik ben benieuwd of ik nog meer reacties ga krijgen.
GJ
 
Ik zag nu pas dat het forum is uitgebreid. Ik heb net onderstaand bericht bij mijn voorstel rondje geplaatst.
Misschien kunnen we de "koppen" bij elkaar steken om te kijken wat werkt en wat niet werkt. Ik zie graag de reacties

Dank voor alle leuke reacties. Het "grappige" is dat het mij onduidelijk blijft wat nu het belangrijkste onderdeel is van de aanvraag. Hoe zwaar telt het CV als senior manager als je tussen de 45 en 55 bent en hoe zwaar telt het BP. De vermogens eis halen we met een factor 3 tot 5 en we hebben zowel ervaring in hospitality als in marketing en sales.

Wij willen in eerste instantie geen bedrijf overnemen maar een nieuwe B&B opstarten.
Wat ik graag wil weten hoe wordt je CV gescreend.
Indien ik wat uitdraaien KvK en een eigen gemaakte organogram aanlever inclsief jaarcijfers in engels 2007 en 2008 plus enkele referenties is dat dan voldoende?
De € tellers bij de bureaus gaan wel heel hard draaien bij de gestelde vragen.

Ik heb als consultant in het verleden regelmatig BP geschreven en beoordeeld en zie in het maken en onderbouwen geen probleem. We hebben tijdens onze laatste reis naar OZ diverse regio's bezocht en gesproken met regionale tourist offices.
Wie heeft hier ook ervaring mee?
 
Toevallig dat mijn oog ook op businessvisum valt, stond er eerst niet bij en heb me daarover verbaasd want er zullen toch meer mensen op een businessvisum richting australië gaan.
Ik heb via move2australië gelukkig meer te weten gekomen betreffende business visum, op het forum heeft er tot nu toe geen ervaring mee.
Succes ermee en ben benieuwd naar vorderingen.
Hebben jullie ook geïnformeerd naar de recessie in Australië en het starten van een eigen bedrijf?
 
Wij zijn in december en januari nog door Oz geweest. Wehadden wat panden op het oog van rond de 1 mio $ maar deez zijn recent verkocht. Mijn zoon is voor het 2e jaar in Oz en zal daar waarschijnlijk blijven als duik leraar met een sponsorship en ik krijg wel door dat het tourisme de laaste jaren afgenomen is maar er komen nog steeds voldoende buitenlanders richting Queensland.
Wij zijn optimisten en geloven dat  ten tijde van een recessie het starten van een bedrijf veel voordelen heeft.

Maar eerst een visum en dan verder want het maken van een plan is leuk maar de werkelijk is er pas als je werkleijk je plannen kan uitvoeren.

Wij denken er hard over om te switchen van bureau want het huidige laat ons in de kou staan. Er wordt geen antwoord gegeven op vragen. Ik ben nog niet zover dat ik de naam op het forum zet maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd.
 
Goed te zien dat er meerder business visa applicants zijn.
Het business plan voor QLD is volgens mij goed te maken. Heb veel gezocht op de site van QLD government en daar staat zelfs een template!
Wij zijn druk aan het verder verkennen. En zijn nog niet officieel met een bureau in zee. Dat doen we pas als we duidelijk weten hoe ons BP eruitziet. De rest van de kwalificaties moet wel lukken. ben dus wel benieuwd naar jullie bureau en jullie ervaring.
Ik begreep alleen ook dat je wel een soort van verplicht bent je Bplan na te komen bij state sponsorship QLD.
zie http://www.workliveplay.qld.gov.au/dsdweb/v4/apps/web/content.cfm?id=4226

K reageer later uitgebreider.
 
Ik heb een familielid gesproekn in Australie en die wees me op de verschillende site (respectievelijk QLD en Aust Gov) waarop je alle eisen kunt zien. Alle requirements en obligations staan beschreven. Hij zei dat je je gewoon moet voorstellen dat die lijsten ook gebruikt worden als checklist voor een ambtenaar die overal gewoon een kruisje of vinkje achter aan wil zetten. Hij zei dat er ws niet zoveel naar het totaal gekeken zal worden waarbij het een het ander kan completeren. Achter alles moet hij een kruisje kunnen zetten. En dat is onze taak als applicant mn betr businesplann.
Er stond op de site van QLD zelfs een template...
GJ
 
Er zijn vlg mij op dit forum heel weinig mensen op een business visa gekomen, wij zijn op een investment visa sub 165 gekomen.

Hebben veel hulp gehad van Buysse immigration te Culemborg.

Succes
 
Ben, op een leeftijd van 45 jaar, op een State sponsored 163 binnengekomen. En heb dus ook een Business Plan moeten schrijven. Gaat meer om het idee dan dat je er aan wordt gehouden om dat plan ook ten uitvoer te brengen als je gearriveerd bent.
Laat maar even weten als je specifieke vragen hebt. Succes.
 
Voor zover ik het nu kan overzien is het per staat verschillend hoe men kijkt naar de uitvoering van het Business Plan.
In QLD wordt je er in principe aan gehouden maar kan je, indien je goede redenen hebt afwijken van je BP. Dit kreeg ik te horen van Mogration an Skill recruitment department. Het is wel zo dat je geen Business Paln maar een Proposal moet schrijven. Als je het format van QLD gebruikt dan valt dit schrijven erg mee. Echter voor een lening of hypotheek zal je het BP wel verder moeten uitwerken.

In mijn beleving is het onderbouwen van het senior management gedeelte moeilijker. DIAC kijkt naar de laatste 4 jaren en als je al een tijdje aan het afbouwen bent lijkt het moeilijk om aan die eis te voldoen.
Ik ben opzoek naar mensen tussen 45 en 55 die een visa hebben aangevraagd of aan het aanvragen zijn als senior manager en wil graag ervaringen uitwisselen.
 
Back
Top