Cairns

JP2017

Well-Known Member
Hi,

Vrienden met hun 2 kids komen ons volgend jaar NL zomer bezoeken. (July) Wij hebben besloten om dan 2 weken in Cairns rond te gaan trekken, omdat Perth veel te koud is in July.

Vliegtickets zijn geregeld. Zij hebben de camper al geregeld vanuit Nederland.
Alleen wij moeten nog onze camper regelen. Zelf ben ik geen fan van Apollo, Britz, etc. Zeer slechte ervaring mee, maar daarnaast vind ik ze ook te commercieel.
Ik was benieuwd naar onze Cairns mensen of er ook lokale camperbedrijven in Cairns zitten die camper verhuren, (2 adults and one child). Zijn er bedrijven waar jullie ervaringen mee hebben of waar jullie goede reviews van gehoord hebben? Toilet en douche is niet nodig in de camper.

Daarnaast ben ik ook op zoek naar tips, wat zijn leuke plekken, must see om te bezoeken. Heb zelf al wat research gedaan, maar lokale input is altijd beter omdat je dan juist de mooiere plekken kunt zien.
Wij hebben 2 weken, het is in de schoolvakantie van July. We willen graag wat van het binnenland (cobbold Gorge???) zien, stuk onder Cairns, erboven. Daarnaast las ik ook dat er een eiland (Magnetic Island) is waar je met de camper heen kunt. Is dat de moeite waard? Whitsunday de moeite waard voor een dagtrip?

Tips voor campings ook altijd aanbevolen. Ik gebruik de Wikicamps app. Wij hebben voorkeur voor kleinere campings, toilet en douche is voldoende. Soms alleen toilet is ook geen probleem. Geen voorstander van de grote familiecampings zoals de big4.

Hoe zit het met de campings in schoolvakantie periode in July. Zijn deze altijd vol, rond die tijd? Is boeken vooraf noodzakelijk? Zelf boeken wij namelijk nooit hier in WA. Wij bellen sochtends altijd de camping of ze een plek beschikbaar hebben, ja en soms moet je 4 campings bellen, maar geen probleem.
Vind het wel fijn als je wat vrijheid hebt hoe lang je ergens wilt blijven. Wil de route wel een beetje plannen maar niet van dag tot dag.

Thanks!!
 
Sorry, kon even niet voorbij lezen aan de dagtocht. Bedoel je een dagtocht in de Whitsundays. Of een dagtocht vanuit Cairns naar de Whitsundays? Dat laatste is een beetje een missie 😉

De Whitsundays zijn mooi. Maar als je twee weken in en rondom Cairns zit zie je genoeg gelijkwaardigs om niet een paar dagen kwijt te raken aan Eén Whitsundays trip 👍
 
Even een platte copy/paste uit mijn QLD notitie blokje:


Mission Beach > Lacey’s creek, cassowary’s at campground



South of Cairns:

Wallaman Falls

Kirrama Range > Blencoe Falls Campground

Babinda Boulders


Around Cairns:

Gondola over the rainforest to Kuranda
Esplanade
Botanical Gardens


North of Cairns:

Port Douglas
Mossman Gorge

Daintree; Dreamtime Walk in the Daintree

Daintree; Crocodile Cruise on Daintree river

Daintree; Cape Tribulation. Beach and snorkel trip to the reef. Just a short boat ride.


Tablelands (southwest of Cairns)

Millaa Millaa (Atherton Tablelands) Many waterfalls.

-The 17km Waterfalls Circuit is easily accessed from the town of Yungaburra and includes one of the most photographed falls in Australia

Petersons creek Platypus walk

Tolga Bat Hospital;

Hasties Swamp National Park

Mamu Tropical Skywalk
 
Sorry, kon even niet voorbij lezen aan de dagtocht. Bedoel je een dagtocht in de Whitsundays. Of een dagtocht vanuit Cairns naar de Whitsundays? Dat laatste is een beetje een missie 😉

De Whitsundays zijn mooi. Maar als je twee weken in en rondom Cairns zit zie je genoeg gelijkwaardigs om niet een paar dagen kwijt te raken aan Eén Whitsundays trip 👍
Thanks! Dit is dus waarom ik graag input van jullie wil. Op google vind je dus allemaal vAn die standaard camper routes.
Geen dagtocht vanuit Cairns, maar langzaam naar beneden zakken als we daar in de buurt zijn een dag naar Whitsundays. Als ik je goed begrijp is het rondom Cairns prima 2 weken te vermaken.
 
Even een platte copy/paste uit mijn QLD notitie blokje:


Mission Beach > Lacey’s creek, cassowary’s at campground



South of Cairns:

Wallaman Falls

Kirrama Range > Blencoe Falls Campground

Babinda Boulders


Around Cairns:

Gondola over the rainforest to Kuranda
Esplanade
Botanical Gardens


North of Cairns:

Port Douglas
Mossman Gorge

Daintree; Dreamtime Walk in the Daintree

Daintree; Crocodile Cruise on Daintree river

Daintree; Cape Tribulation. Beach and snorkel trip to the reef. Just a short boat ride.


Tablelands (southwest of Cairns)

Millaa Millaa (Atherton Tablelands) Many waterfalls.

-The 17km Waterfalls Circuit is easily accessed from the town of Yungaburra and includes one of the most photographed falls in Australia

Petersons creek Platypus walk

Tolga Bat Hospital;

Hasties Swamp National Park

Mamu Tropical Skywalk
Thanks
 
Thanks! Dit is dus waarom ik graag input van jullie wil. Op google vind je dus allemaal vAn die standaard camper routes.
Geen dagtocht vanuit Cairns, maar langzaam naar beneden zakken als we daar in de buurt zijn een dag naar Whitsundays. Als ik je goed begrijp is het rondom Cairns prima 2 weken te vermaken.
Zeker!

Rondkijken in Cairns, Esplanade, Kabelbaan over het regenwoud, botanical gardens. Op weg naar noord van Cairns. kopje koffie en lunch bij het Thala Beach Resort. Even terug in de koloniale tijd. Verder naar Port Douglas, Mossman Gorge. Dan verder naar het noorden Daintree river cruise om Crocs te kijken. Kamperen tussen Daintree River en Cape Tribulation. Niet zwemmen in de oceaan, maar wel mooie campsites aan de Coral Sea. Bezoekje aan Cape Trib. Vanaf daar vertrekken naar de reef met een snelle speedboat voor een stukje snorkelen op het rif (kortere reistijd dan vanuit Cairns)
Terug naar het zuiden via een slinger door de Tablelands. Diverse super grote fig trees, oude krater meren, mooie watervallen enz. Stuk koeler dan Cairns en Daintree.

Bovenstaande is een relaxte 7-10 dagen of zo (je wilt ook vakantie hebben)

Dan kun je er nog wat Mission Beach did aan knopen en het is al weer tijd om de campers in te leveren ;)

Enjoy!
 
Ik heb een berichtje gestuurd aan mijn nicht die in 2020 (net voor de covid) naar ons in Melbourne is gevlogen, daarna door naar Cairns en in Cairns een camper heeft gehuurd die ze na x weken in Brissie weer hebben ingeleverd. Zodra ik wat terug hoor laat ik het weten.
 
Zo die Qld toeristen uit Noosa maaien zo het gras voor de voeten van de lokals weg 😂. Maar ja erg goede tips @afterbang. Je ziet het zowieso vaker dat sommige toeristen meer /andere zaken bezoeken dan locals.
Ik som nog even wat zaken op die me meteen te binnen schieten (met dus overlap uitgebreid lijstje afterbang)

Geen tips voor campers. Wij hebben hier ooit eentje gehuurd via Apollo.
Campings. Vlak bij ons in Redlynch (10-25 min van CBD) is een mooie rustige Big4 camping. Je kan dan zeker eens bij ons binnenspringen, het is vlakbij,

Magnetic Island (bij Townsville) en Whitsundays zijn zeker de moeite waard maar ik zou voor dat zuidelijk stuk (Townsville - Brisbane’s) een andere vakantie inplannen.

Cairns is: rainforest - reef en de Tablelands.

Cairns zelf: aquarium can leuk zijn, zeker voor kinderen. Esplanade met free immense iconische lagoon pool en natuurlijk de prachtig ontworpen nieuwe esplanade (sorry I’m biased 😉) tussen de Mac en de erg goede Italiaan La Pizza.
Vers fruit en groenten op farmers market Russty op vr-za-zo.
Je kan vanuit Cairns reef bezoeken, wij vinden het mooier (andere reef) vanuit Port Douglas.
Rijden naar Port is erg mooi langs de oceaan. Onderweg zou je kunnen stoppen bij Hartley’s Crocodile Farm. Ik ben geen groot supporter van zoo’s maar deze heeft erg goede educatieve show over crocodiles (en slangen en vogels). Daarna weet je meteen waarom je echt nooit in een onbewaakte creek, rivier of zee moet gaan hier.
Port kan een kort bezoekje waard zijn maar rij door maar Mossman voor de gorge (misschien koud voor een duik in juli maar ook mooie wandeling). Rij door naar Daintree via de Ferry voor excursie op de rivier voor wilde krokodillen en Rainforest Centre. Er is daar ook mooie camping (nu ja jaar of 5 geleden toch). Misschien spot je wel een cassowary (er zijn er ook in Rainforrest centre; in afgezet terrein)
Je zou dan via binnenlandse route naar tablelands kunnen gaan. Coffee en chocolade stop in Mareeba bij Coffeeworks. Watervallen route (Millaa Millaa is de bekendste). Platibussen spotten in gezellig dorpje yungabura..

Cobbold George is nog net stukje verder langs de tablelands binnenland in maar is zeer zeker de moeite (mooie camping ook). Je rijdt dan ook langs Undara: vulkanische grotten. Ook erg de moeite. Je kan dan op Undara kamperen (en book dan Bush breakfast) of iets erbuiten is Pinnarendi Station wat ook erg leuk is.
 
Last edited:
Zeker!

Rondkijken in Cairns, Esplanade, Kabelbaan over het regenwoud, botanical gardens. Op weg naar noord van Cairns. kopje koffie en lunch bij het Thala Beach Resort. Even terug in de koloniale tijd. Verder naar Port Douglas, Mossman Gorge. Dan verder naar het noorden Daintree river cruise om Crocs te kijken. Kamperen tussen Daintree River en Cape Tribulation. Niet zwemmen in de oceaan, maar wel mooie campsites aan de Coral Sea. Bezoekje aan Cape Trib. Vanaf daar vertrekken naar de reef met een snelle speedboat voor een stukje snorkelen op het rif (kortere reistijd dan vanuit Cairns)
Terug naar het zuiden via een slinger door de Tablelands. Diverse super grote fig trees, oude krater meren, mooie watervallen enz. Stuk koeler dan Cairns en Daintree.

Bovenstaande is een relaxte 7-10 dagen of zo (je wilt ook vakantie hebben)

Dan kun je er nog wat Mission Beach did aan knopen en het is al weer tijd om de campers in te leveren ;)

Enjoy!
Thanks! Hier kan ik zeker mee vooruit, we hebben 15 dagen de camper.
 
Ik heb een berichtje gestuurd aan mijn nicht die in 2020 (net voor de covid) naar ons in Melbourne is gevlogen, daarna door naar Cairns en in Cairns een camper heeft gehuurd die ze na x weken in Brissie weer hebben ingeleverd. Zodra ik wat terug hoor laat ik het weten.
Thanks! Laat maar weten als je iets gehoord hebt.
 
Zo die Qld toeristen uit Noosa maaien zo het gras voor de voeten van de lokals weg 😂. Maar ja erg goede tips @afterbang. Je ziet het zowieso vaker dat sommige toeristen meer /andere zaken bezoeken dan locals.
Ik som nog even wat zaken op die me meteen te binnen schieten (met dus overlap uitgebreid lijstje afterbang)

Geen tips voor campers. Wij hebben hier ooit eentje gehuurd via Apollo.
Campings. Vlak bij ons in Redlynch (10-25 min van CBD) is een mooie rustige Big4 camping. Je kan dan zeker eens bij ons binnenspringen, het is vlakbij,

Magnetic Island (bij Townsville) en Whitsundays zijn zeker de moeite waard maar ik zou voor dat zuidelijk stuk (Townsville - Brisbane’s) een andere vakantie inplannen.

Cairns is: rainforest - reef en de Tablelands.

Cairns zelf: aquarium can leuk zijn, zeker voor kinderen. Esplanade met free immense iconische lagoon pool en natuurlijk de prachtig ontworpen nieuwe esplanade (sorry I’m biased 😉) tussen de Mac en de erg goede Italiaan La Pizza.
Vers fruit en groenten op farmers market Russty op vr-za-zo.
Je kan vanuit Cairns reef bezoeken, wij vinden het mooier (andere reef) vanuit Port Douglas.
Rijden naar Port is erg mooi langs de oceaan. Onderweg zou je kunnen stoppen bij Hartley’s Crocodile Farm. Ik ben geen groot supporter van zoo’s maar deze heeft erg goede educatieve show over crocodiles (en slangen en vogels). Daarna weet je meteen waarom je echt nooit in een onbewaakte creek, rivier of zee moet gaan hier.
Port kan een kort bezoekje waard zijn maar rij door maar Mossman voor de gorge (misschien koud voor een duik in juli maar ook mooie wandeling). Rij door naar Daintree via de Ferry voor excursie op de rivier voor wilde krokodillen en Rainforest Centre. Er is daar ook mooie camping (nu ja jaar of 5 geleden toch). Misschien spot je wel een cassowary (er zijn er ook in Rainforrest centre; in afgezet terrein)
Je zou dan via binnenlandse route naar tablelands kunnen gaan. Coffee en chocolade stop in Mareeba bij Coffeeworks. Watervallen route (Millaa Millaa is de bekendste). Platibussen spotten in gezellig dorpje yungabura..

Cobbold George is nog net stukje verder langs de tablelands binnenland in maar is zeer zeker de moeite (mooie camping ook). Je rijdt dan ook langs Undara: vulkanische grotten. Ook erg de moeite. Je kan dan op Undara kamperen (en book dan Bush breakfast) of iets erbuiten is Pinnarendi Station wat ook erg leuk is.
Thanks! Dat is dus juist de reden waarom ik hier vroeg, als ik kijk wat hier bezocht wordt in WA door de toeristen dan denk ik er zijn zoveel mooiere spots om te bezoeken.
Hier kan ik verder mee aan de slag om de route wat te plannen. Als er andere dingen binnen schieten laat maar weten, juli is nog ver weg🤣.

De kids zijn 2* 8 en 1* 11 voor een show een goede leeftijd. Dus dat gaat helemaal goedkomen.
 
Thanks! Laat maar weten als je iets gehoord hebt.
Ze hadden in NL geboekt via www.campersdownunder.nl volgens mijn nicht.

Ze hadden deze camper en waren daar heel tevreden over, inclusief prima service:

Maar ze hebben ook kleinere 2- of 4-persoons busjes zonder sanitair:
 
Last edited:
Ze hadden in NL geboekt via www.campersdownunder.nl volgens mijn nicht.

Ze hadden deze camper en waren daar heel tevreden over, inclusief prima service:

Maar ze hebben ook kleinere 2- of 4-persoons busjes zonder sanitair:
Thanks! Campersdownunder daar hebben onze vrienden ook geboekt op aanraden van ons. Als je niet in NL woont dan kun je evengoed bij hun boeken alleen je kunt geen verzekering regelen, dat moet je ter plekke doen en dat maakt het dan een heel stuk duurder. Daardoor is het beter als je hier woont om rechtstreeks te boeken.

Goed om te horen dat je nicht tevreden was over die camper. Ik zal cruisin eens checken.
 
Back
Top