Carmen, Rogier, Maxime (12), Lars(6) en Karlijn (2) gaan down under...

Carmen

Member
We zijn er bijna..  we zijn er bijna, MAAR NOG NIET HELEMAAL

Ik zit nu voor mijn gevoel 30 uur per dag dingen te regelen voor ons vertrek...

Een paar PROBLEMEN:

Die ontstaan doordat we eerst gaan reizen:
We gaan 14/8 naar OZ (naar Brisbane) en gaan dan rondreizen tot januari 2006 en we komen dan aan in SA waar we ons gaan vestigen.

We hebben voor de import permit van onze hond een adres nodig in Australie. Hoe komen we hier aan??? En waarschijnlijk voor nog meer regeldingen, maar we zijn pas volgend jaar in SA.

We hebben geen vrienden of familie in SA.

Hoe komen we aan een reisverzekering????? In Nederland lukt het niet om ons te verzekeren.
Hebben we recht op MEDICARE??? Vanaf wanneer?


HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

verder gaat het prima hoor, ik heb suuper veel zin om te gaan.
 
reisverzekering:
misschien via globetrotter of elvira (of elvia zoiets). Dat zijn backpackers-reizigers-reisverzekeringen. Dekt ook je ziektekosten.

Weet natuurlijk niet hoe dat is als je gaat emigreren, maar dat hoef je hun natuurlijk niet te vertellen :wink:

Postadres:
misschien via het Travellers Contact Point. Daar kun je een postadres krijgen, misschien dat dat ook voldoet als adres voor je hond.

In ieder geval succes met alles en heeeeeeel veel plezier de komende tijd!

Gr. Sab
 
Weet niet of dit werkt, want als je bent uitgeschreven bij je gemeente in Nederland, kan je je niet verzekeren bij een Nederlandse verzekeringsmaatschappij. Je kan er natuurlijk voor kiezen ze dit gewoon niet te melden, maar gegarandeerd dat ze daarachter komen als je een beroep moet doen op de verzekering.
 
Kijk hier eens even:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=826.msg6457#msg6457


http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=477.msg3692#msg3692

Misschien helpt het je wat!

Groetjes Miranda :)
 
Nee helaas, ik ben nog geen stap verder:

We hebben een SIR en geen adres als we in Aus aankomen.

Een reis/ziektekostenverzekering in Nederland lukt ook niet omdat we geen adres hebben in Nederland, geen ziektekostenverzekering en geen retourticket hebben..... Onze agent heeft alles geprobeerd....
 
Zo ben ik toch maar weer even blij dat ik op een partner visa ga en mijn man familie daar heeft wonen. Allemaal een stuk gemakkelijker. Ik hoop dat het lukt met dat travellers contact point. Success.
 
Medicare ben jij volgens mij voor verzekerd zogauw je voet op aussie bodem zet. Het is een basis ziektekostenverzekering die je betaald via je belastingaangifte. En da's voor jullie pas Juni 06. Wat de reisverzekering betreft is het natuurlijk gek dat je wel wilt maar je niet kunt verzekeren. Ik zou me niet uitschrijven in NL voordat je begin 2006 jezelf inschrijft ergens in Adelaide. Tot die tijd ben je gewoon op 'wereldreis' en kan niemand je iets maken lijkt me. Volgens mij zal echt niet gecheckt worden of je een adres in NL had op het moment dat je de reisverzekering wilt aanspreken!
 
[quote author=michielsylvia link=topic=1762.msg16228#msg16228 date=1117110273]
Medicare ben jij volgens mij voor verzekerd zogauw je voet op aussie bodem zet. Het is een basis ziektekostenverzekering die je betaald via je belastingaangifte. En da's voor jullie pas Juni 06. Wat de reisverzekering betreft is het natuurlijk gek dat je wel wilt maar je niet kunt verzekeren. Ik zou me niet uitschrijven in NL voordat je begin 2006 jezelf inschrijft ergens in Adelaide. Tot die tijd ben je gewoon op 'wereldreis' en kan niemand je iets maken lijkt me. Volgens mij zal echt niet gecheckt worden of je een adres in NL had op het moment dat je de reisverzekering wilt aanspreken!
[/quote]

Maar als je alles weg doet hier in NL. Hoe kan je dan ingeschreven blijven. Ik denk dat de nieuwe bewoners van mijn huur huis niet zo blij zouden zijn als ik onder dat adres ingeschreven sta.  En als het al mogelijk was. Moet je dan niet weer terug naar NL om je dan op een gegeven moment uit te schrijven??
 
:dance:

1 "probleem" is al opgelost. We hebben een adres in SA


:up: :up: :up: :up:

Dank jullie wel, sylvia en michiel

:up: :up: :up: :up:
 
[quote author=Carmen link=topic=1762.msg16267#msg16267 date=1117116843]
Ja een postadres....

niet bang zijn dat we met zijn 5en en de hond bij jullie intrekken!
[/quote]

Ach, waarom niet erbij intrekken. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze toch altijd.

In ieder geval goed te horen dat jullie eerste probleem is opgelost.
Succes met het regelen van de laatste zaken !!
 
[quote author=michielsylvia link=topic=1762.msg16534#msg16534 date=1117433348]
Och, intrekken bij ons kan altijd. We hebben een mooie shed dus als je even de grasmaaiers een zet geeft...  :wink:
[/quote]

Is dat een uitnodiging voor de mensen die naa SA op vakantie gaan ??
Zo ja, is er in februari 2006 nog plek ?  :lol:


Een beetje  :eek:fftopic:

Sorry !!
 
[quote author=Carmen link=topic=1762.msg16086#msg16086 date=1117043025]
Een reis/ziektekostenverzekering in Nederland lukt ook niet omdat we geen adres hebben in Nederland, geen ziektekostenverzekering en geen retourticket hebben..... Onze agent heeft alles geprobeerd....
[/quote]

Probeer Oom verzekeringen (in Rijswijk) eens https://www.oomverzekeringen.nl/index.html. Die hebben speciale verzekeringen voor emigrerende mensen. Daar hebben wij ook een verzekering voor 1 maand afgesloten. Kan helemaal via internet.

Daarnaast hebben wij alles in 8 weken geregeld, dus in vergelijking heb je veel tijd  :wink: En daarnaast kun je tegen alle instanties/bedrijven zeggen in ga datum X weg, regel het maar voor die tijd. Vaak kan het opeens wel!
 
Mijn reisverzekering dekt tot 24 uur na landing in Australie. Dan kan ik als ik daar ben - en dus resident van Australie ben - daar een verzekering afsluiten.
 
:lol:

Er kunnen steeds meer zaken worden weggestreept, maar ik vind het wel een klus!
Postadres hebben we, verzekering is ook geregeld.

THANKS

En verder: Het huis is als het goed is ook verkocht, voor de hond hebben we een oppasadres, er staan "al" 8 verhuisdozen klaar voor de container....

Carmen
 
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.

Vandaag zijn alle spullen in de container gegaan en zondag vertrekt de boot met container naar Adelaide. Wij vertrekken zondag naar Brisbane om 4 maanden het land te gaan verkennen.

Wat een bizarre weken zijn dit. Wel een hartverwarmend afscheid!!!

Echt super!

gr. Carmen
 
Back
Top