case officer

Wij hebben vandaag een stacaravan op een recreatiepark hier niet te ver vandaan geregeld voor drie weken vanaf het moment dat we moeten opleveren, 31 mei dus.
25 Mei kunnen we erin tot 15 Juni, hebben we in ieder geval iets, misschien kunnen we nog iets verlengen als we dat bijtijds laten weten.
Maar dan moeten we onderhand wel iets gaan horen :|

Fred hoe hebben jullie dat gedaan staat alles in de container te wachten en hebben jullie gewoon je koffers met 20 kilo of iets meer pp meegenomen naar dat park. Hoe hebben jullie dat geregeld met bv de Computer en de verbinding hiervoor.
Hebben ze dat bij jullie op het park?

Mariette

Hallo Fred,

Heb je een mail gestuurd naar DIAC om te vragen of de CO alles ontvangen heeft? 

Na maanden niks gehoord te hebben van onze CO heb ik een mail gestuurd, kreeg na een paar dagen antwoord dat ze alles hadden behalve 1 document, de CO heeft ons niet gemaild om te zeggen dat het document miste, dus helemaal niet proactief!  Na opsturen van het document kregen we een week later ons visum.

Groetjes,
Susan

nee Mariette, wij hebben een notebook en internet hebben de kinderen op school en ik op het werk, helaas liggen op het park geen draadloze netwerken, dat moet nog komen het is te nieuw.
We hebben gisteren nog geregeld dat we na 30 april 5 dagen naar mijn schoonouders gaan en daarna weer een huisje kunnen huren tot 16 mei.
Dan moet het toch wel gedaan zijn met het wachten hopen we.

O ja, ons buro (TiG) heeft twee weken geleden een mail gestuurd met de vraag of alles goed aangekomen was, maar hier hebben ze nog geen antwoord op gehad.

dus wachten, wachten, wachten,  eerst was het wachten op de TRA, toen was het wachten op de aknowledment, toen was het wachten op de ielts uitslagen, toen de case officer en nu op de bond placement, en daarna op de grand letter. :lol:

Valt niet mee het wachten  :-(

Ik duim  :up: dat jullie snel wel iets horen (positief natuurlijk!).

@ the Dammers: by ons precies hetzelfde!!! Heb inmiddels bericht van TIG dat DIAC in ieder geval alles heeft (incl bijlage van DIAC die dat zegt), wachten nu op een 'decision'... meaning???? Kan het nog afgewezen worden dan, na het storten van borg en de hele mikmak???
You're right Scutch! Het valt niet mee  :roll:

na het storten van de  borg kan het niet meer afgewezen worden want de borg wordt pas gevraagd nadat je visum is gekeurd  toch?

[quote author=family dammer link=topic=6864.msg86929#msg86929 date=1176369589]
na het storten van de  borg kan het niet meer afgewezen worden want de borg wordt pas gevraagd nadat je visum is gekeurd  toch?
[/quote]

Helaas niet.  Als je niet frontload krijg je verzoek om Medicals/VOG/Assurance of Support (borg) tegelijkertijd.  Dan wachten of alles goed is. 

Beste Scutch,

wij hebben dus alleen de medicals gefrontload en kregen bij de erkenning van de case officer de vraag voor het vog en de ielts. De borg van 100.000 die we moeten betalen voor de extra 5 punten te krijgen is nog niet naar gevraagd en wachten we nu op, als we die gaan storten zou het visum wel al goedgekeurd zijn volgens TiG. Het wachten is dan op de bank die diac zegt dat het geld erop staat en dan krijg je een grant letter.
Zo is ons verteld, maar dan gaat het niet over een gesponsord visum maar een skilled ind. 136

poxedixie... wij hebben medicals en VOG gefontload... hebben daarna van DIAC verzoek om AoS te regelen gekregen... wat kan er nu nog afgewezen worden dan???? Volgens TIG vragen ze niet om AoS regelen, als de rest niet okay bevonden is. Geloeiende, wat een  :angry1: :dizzy: :cry2: :bangingdoor: zooi!!!!

Maar goed, ben je topic aan het vervuilen... excuza!!

wij hebben vandag bericht gehad van tig dat ze weer een email gestuurd hebben, dat hadden ze voor 2 weken geleden ook al gedaan met de vraag naar de status, daar is echter nog geen antwoord op gekomen.
  :rose: WIJ WILLEN GAAN!!!!!!  :shutup: :smash: :whip:

Regio 5 reageert niet zo snel... maar heb een berichtje van Rob Breumelhof gehad, en die vertelde dat klanten van hun ook 7 weken hebben gewacht na storten van borg. Moet me dus niet al te sappel maken... Ze zitten er wel achteraan bij TIG. Zag in reply van DIAC dat ze er ook een email aan wagen richting regio 5. Hooooo, hellup!!

Wanneer willen jullie gaan?

Wij moeten voor 30 Juni valideren anders kunnen we alle medicals weer overdoen in plaats van alleen de mijne.

Zoals jullie weten hebben wij een STNI van Tasmania (ondanks dat de aanvraag 134 Skill Matching was) en ook van daar kreeg ik te horen dat er geen doorkomen mogelijk is.
Tot voor kort kon zij nog gewoon telefonisch contact opnemen maar nu al helemaal niet meer.
DIAC schijnt recent zijn beleid daarover te hebben aangepast.
Nog steeds heeft iedere CO zo'n 300 tot 400 zaken ter behandeling liggen.
(Wordt er niet geagendeerd dan?)

En Fred, hoe liggen jullie plannen?
En Kathleen?

Mariette

Wonen jullie nog gewoon in je huis?
Je zult dat vast wel ergens hebben vermeld, maar ben met zoveel info bezig.
Ff vragen is makkelijker, he?

Mariette

[quote author=johst link=topic=6864.msg86689#msg86689 date=1176224073]
ik heb wel regelmatig contact met mijn case officer en die is goed te berijken

groeten joost   
[/quote]

Nogmaals Joost,

Hoe lukt het jou om wel regelmatig contact te hebben met je CO als zelfs overheidsinstanties hier al problemen mee hebben?
Voor ons en velen hier zijn ze niet te bereiken.
Dus, kom op, vertel ons je geheim. :whisper:

Mariette

Wij willen morgen weg,
ik mag tot de laatste dag werken, Diana heeft vorige week de laatste gemaakt, auto en huis zijn verkocht, importvergunningen voor de honden zijn geregeld alleen de laatste tests nog en dan het laatste hondeformulier dan zijn die ook klaar maar dat kan pas 3 dagen voor vertrek.
Die kennis van jou Kathleen wat voor een borg had die betaald( voor een sponsor visum of voor de extra 5 punten) het schijnt dat daar wel tijdsverschil in zit, normaal moet je na het storten van de 100.000 maximaal 2 weken wachten tot je het visum hebt.

:lol:

[quote author=kallie link=topic=6864.msg87044#msg87044 date=1176459326]
Wonen jullie nog gewoon in je huis?
Je zult dat vast wel ergens hebben vermeld, maar ben met zoveel info bezig.
Ff vragen is makkelijker, he?

Mariette
[/quote]

Hoi Mariette, is die vraag voor mij?? Wij wonen nog in ons huis. Beetje ingewikkeld verhaal. Staat allemaal te koop, maar is niet erg als het nog niet verkocht is. Mijn moeder woont er nl. nog!!

@ the Dammers: wij gaan voor designated area sponsor, minder (veeeeel minder) ping ping als 100.000

Beste Kathleen,

het gaat niet zozeer om het bedrag maar om de manier van afhandeling, op het moment dat onze borg is betaald zou er geen administratie meer nodig zijn, de bank geeft de case officer door dat betaald is en dan geeft deze de grant letter, bij een gesponsord visum zijn dan nog wat  handelingen en die zouden langer kunnen duren (misschien ook niet)

onze aknowledment staat op 28 augustus 2006 en ik sta op de modl lijst maar dat zegt helemaal niks, op dit moment loopt het gewoon niet meer door.

We hebben een geluk, we zitten momenteel wel heel erg mooi www.brunssheim.nl met een natuurvijver en een heleboel eekhoorntjes die de hele dag met eten aan het sjouwen zijn. nadeel is dat ik 460 euro per week moet betalen voor ons huisje en dat ik nog aan het werken ben dus er niet veel van meekrijg.

:wheelchair:afwachten en (goedkoop) bierdrinken  :grin:  :eat:

Ik heb geen idee waar ie op zit te wachten. Wij zijn inderdaad gesponsord. Zou niet weten wat ie nu nog wil hebben, alles is daar en volgens TIG ook okay, anders hadden we geen borg hoeven storten... tja, we zien wel. De stapel zal wel hoog zijn bij dhr. Z.

Ah, wij zitten ook in de bossen. Eekhoorn heeft volgens mij een nest in boom bij ons hek. Verder lekker op balkon hangen en gewoon doorgaan met leven... inderdaad: neem er nog eentje  :wink:

Kath

Back