CDR documenten

piepieter

Member
Hoi,

zaterdag IELTS gedaan en vond het toch moeilijker als ik dacht. Geslaagd ben ik wel denk ik, maar hoop dat ik op elk specifiek deel 6 heb gehaald. Zal er vanaf hangen hoe streng ze verbeteren...

Vervolgens ben ik nu verder aan het schrijven van  men CDR. Had echter enkele vraagjes over de documenten die je moet bijvoegen..

Certified true copy of passport bio-data page. [Where this is not available, a copy of your Birth Certificate and/or National Identify Card may be acceptable in lieu]


Weet niet of die bio-data-page in belgie bestaat..dus volstaat gekopieerde kopie van geboorte-akte..heeft er iemand uitsluitsel over?

You must provide certified true copies of your original degree/diploma testamur (certificate) and any other subsequent engineering qualifications together with their associated academic transcripts (mark sheets).


-dus kopie van laatste diploma of ook van secundaire school en dergerlijke?
- transcripts dacht ik eerst dat eventuele extra dingen waren..of bedoelen ze daar de inhoud van de studie (vakken die je gehad hebt)

Curriculum Vitae (CV) / Resumé

mag toch eender welke layout hebben? of beter een 'Australische cv'..ik heb gewoon een engelse versie gemaakt van mijn huidige cv..
iemand slechte ervaringen met eigen cv op te sturen?

alvast bedankt
 
Hoi Piepieter

ik heb geen ervaring met CDR, maar op een paar vraagjes weet ik wel antwoord:

- transcripts zijn je puntenlijsten (de punten die je op elk vak gehaald hebt)
- bio-datapage is volgens mij gewoon het blad in je paspoort waar al je gegevens staan ivm geboorteplaats en -datum ed. Aangezien in Belgie niet iedereen een paspoort heeft maar wel een ID-kaart, is een kopie daarvan ook goed volgens mij, wel gecertificeerd natuurlijk (of zoals ze in Belgie zeggen: voor eensluidend verklaard....)
- volgens mij hoef je enkel kopies op te sturen van je hogeschool diploma's, niet van middelbaar. Vergeet ook niet dat die allemaal vertaald moeten worden.
- wij hebben voor ACS gewoon het Nederlandse CV vertaald, wel ervoor zorgen dat je alle gegevens die zij vragen erin zet (bij ACS vroegen ze bvb ook om aan te geven of het om een deeltijds dan wel voltijds contract ging, hoeveel je salaris was ed...)

Ik heb zaterdag ook mijn Ielts gedaan, inderdaad vrij heftig. Heel erg benieuwd naar de punten (voor mij maakt het nu wel niet veel uit aangezien ik een meelifter ben, dus ik hoef maar 4,5 te halen op elk onderdeel)

Succes  :up:
Jerden
 
Hoi,

Tom  heeft zijn CDR eind vorig jaar bij Engineers Australia ingediend. We hebben alleen zijn laatste diploma (HTS) en het daarbij horende overzicht met de gevolgde vakken en behaalde punten laten vertalen.
Hij heeft zijn Nederlands CV niet aangepast, hij heeft het alleen vertaald naar het Engels.

Succes!
 
[quote author=Jerden link=topic=10079.msg139579#msg139579 date=1243977343]
Aangezien in Belgie niet iedereen een paspoort heeft maar wel een ID-kaart, is een kopie daarvan ook goed volgens mij, wel gecertificeerd natuurlijk (of zoals ze in Belgie zeggen: voor eensluidend verklaard....)[/quote]

heb kopie laten certificeren..staat nu in het nederlands op 'deze fotografische kopie is eensluidend verklaard door gemeentelijke instanties' en dan een reeks stempels erbij..zal toch wel voldoende zijn of zouden ze dat niet verstaan in Australia...nog iemand hetzelfde verstuurd?

sorry voor eventueel overbodige vragen maar wil deze week men CDR opsturen en alle vertraging uitsluiten is mooi meegenomen :)
 
Hoi

zo hebben wij dat ook gedaan voor ACS en we hebben ondertussen een positieve assessment gekregen, dus ik veronderstel dat dat voldoende is.

Succes
Jerden
 
Hoi,

is er nog iemand aan het wachten op assessment van IEAust toevallig?

Ik heb confirmatie gehad dat ze het geld van mijn rekening gehaald hebben  1 juli 2009.

Maar dat was ook al. Eerst was behandelingstijd 4 weken, dat is al verlengd tot 12 weken op de site.

Toevallig nog iemand aan het wachten of iemand al sneller reactie gehad?

Groeten, Pieter
 
Back
Top