cd's/dvd's verkopen?

Bien

New Member
Als ik zo door mijn collectie ga, merk ik dat ik het meeste al jaren niet heb aangeraakt, waarom zou ik het dan helemaal meeslepen naar Oz, elke doos minder scheelt weer euro's.

Nou heb ik al de tip gekregen om mijn boeken naar De Slegte te brengen, Thx Kath, iemand nog een tip hoe je het beste cd's en dvd's kwijt kunt?
 
Ik weet dat Plato ook 2e hands cd's verkoopt. Die moeten toch ergens vandaan komen ;) Plato zit, voor zover ik weet, sowieso in Apeldoorn, Arnhem en Utrecht. Waar ze verder nog zitten weet ik niet. Marktplaats kan inderdaad ook. Geen idee of je ook nog andere spullen wilt verkopen? Misschien kun je dan eens denken aan een garage sale?
 
Ik heb ook nog een hele la CD's, en om ie nou allemaal 1 voor 1 op Marktplaats te zetten.

Boeken ben ik 2hands aan het verkopen via Bol.com ! Dat gaat best goed.
 
Hoeveel vragen jullie eigenlijk voor een tweedehands cd/dvd/boek?

Wij gaan dit weekend voor de eerste keer op de rommelmarkt staan, ben eens benieuwd. Wat na 3 beurten niet weg is, wordt weggegeven.
Ik heb geen zin om van elk dingetje een foto te nemen, op internet te zetten, mail checken, naar het postkantoor te lopen... ik werk nu al fulltime.
 
Daarom zie ik marktplaats ook niet zitten en breng ik mijn boeken in 1 keer naar de slegte. Heb ook geen idee wat ik er voor moet vragen.

We houden net voordat we weg gaan wel een garage sale, nog genoeg dingen om te verkopen, maar sommige wil ik gewoon al kwijt zijn. Ga wel eens informeren bij Plato, als het goed is zitten die ook in Rotterdam
 
heb je een lijst van je cd/dvd's. misschien zijn er mensen hier die zo al het een en ander van je willen kopen. Als er wat tussen zit doe ik wel een bod........

gr pat
 
Zelf ben ik bezig om al mijn muziek op een externe harde schijf weg te zetten. De CD's die ik dan echt de moeite vindt die neem ik dan wel mee en de rest weggeven/gooien. Voor DVD's denk ik dat ik als volgt te werk ga evt verkopen anders weggeven. Maar ook hier zijn er zeker een behoorlijk aantal die ik wil houden, al deze CD's en DVD's die ik wil meenemen haal ik uit hun orginele verpakking en steek ik in zo'n map waar er 72 in gaan. Dus met een beetje mazzel hou ik 2 van die mappen over wat aanzienlijk scheelt in volume.

Groetjes Chantal
 
Goed idee die map voor dvd's!

Wij nemen alle cd's mee. We zijn er vrij hard aan gehecht. Vind het iets hebben, zo met het hoofd scheef een cd'tje kiezen uit een uitgebreide collectie...  :smile:

Vooral boeken moeten de deur uit,  we vragen 1€ voor softcover en 2€ voor hardcover. Waarschijnlijk kunnen we er meer voor krijgen maar ik wil ze zo snel mogelijk de deur uit en er toch nog iets aan overhouden.

Ook een tip als je bij een groot bedrijf werkt: maak een lijst van je boeken/cd's/dvd's... en hang ze op bij de advalvas of op intranet. We zijn zo toch al een aantal boeken kwijt geraakt via Steve z'n werk.
 
[quote author=AnSteveTomas link=topic=7319.msg94006#msg94006 date=1182965601]
en hang ze op bij de advalvas  [/quote]

De WAT ?    :w00t:
 
Die map is inderdaad een goed idee, maar moet toch ook eerlijk zeggen dat ik mijn muur met dvd's toch wel erg leuk vind. Vandaag toevallig naar gekeken, maar als ik dan een keuze moet maken wat ik wel of niet mee wil nemen, valt dat toch niet mee. Helemaal als mijn man en ik allebei gaan kiezen, dan kiezen we waarschijnlijk allebei iets anders en gaat toch de hele hap mee. Gewoon streng voor mezelf zijn en de boel weg doen, heb ze per slot van rekening toch allemaal al gezien.

Een lijst maken, phoe, als ik daar nog de tijd voor zal hebben. Grootste punt is denk ik, waar kan je ze voor verkopen.....wil ik mijn cd's voor 1 euro kwijt? Maar Paht, laat me maar weten waar je van houd, kan ik je een specifiek klein lijstje mailen.
 
en hang ze op bij de advalvas 

De WAT ?   

Dit is een belgische benaming voor mededelingenbord welke ook veel op universiteiten in nederland wordt gebruikt.

maar moet toch ook eerlijk zeggen dat ik mijn muur met dvd's toch wel erg leuk vind
Een hele muur vol  :shock: ik dacht dat ik een tik voor CD's en DVD's had maar ik begrijp dat mijn symptomen maar mild zijn. Ik heb ook niet zo'n emotionele band met de DVD's aangezien ik ze in van die kratten heb weggezet in mijn berging. Niet dat dit handig is want je moet altijd de onderste CD of DVD hebben maar het scheelt me een hoop zooi in mijn woonkamer en dus gelijk een hoop schoonmaakwerk.

Succes met uitzoeken,

Chantal
 
Jeetje, CDs en DVDs wegdoen ??? Nooit!!! Tenminste zolang er nog dvd/spelers zijn die ze kunnen afspelen natuurlijk. Als je verhuisd via een verhuizer dan is de prijs per kuub, niet per gewicht, en als er iets effecient in te pakken is zijn het cds/dvds...

Ook al heb je bepaalde cds/dvds al jaren niet gedraaid wilt toch niet zeggen dat je ze nooit meer zult draaien?

... Anyway, het moge duidelijk zijn dat ik een beetje audio/film freak ben... Zal voor een ander anders kunnen zijn ...
 
Same here... naast m'n cd's/dvd's heb ik m'n cassettebandjes die ik 20-25 jaar geleden heb samengesteld (tjee: ben ik al zo oud...?  :|) nooit weg gedaan en laatst vond ik die doos weer. M'n vrouw had nog een stereo met een cassette speler die nu in de study staat. Wat heb ik een plezier om die oude bandjes weer eens af te luisteren; maakt m'n administratie werk een stuk leuker!  :up:

Maar indeed: als je zeker weet dat je er geen waarde aan hecht en ruimte/gewicht is een issue dan tja...
 
Dit is misschien ook nog een oplossing voor de drukbezette mensen onder ons:
www.dropshop.de of www.dropspot.be
Zij verkopen jouw spullen op e-bay, verpakken en verzenden het. Heeft iemand dit al gedaan?

zijn er nog mensen die lp's en singlstjes weg willen doen?
Nope, sorry, alle muziek gaat mee.
Jij gaat zelf met 2 containers naar Australië??  :smile:
 
nee niet met twee, maar al mijn lp's en single's die gaan gewoon mee en alles wat muiek aangaat gaat ook gewoon mee, dan maar wat meer ruimte. iedereen heb zo ze eigen hobby en de mijne is echt muziek op 1........
 
Ben ook gek op mijn muziek, maar met 2 kleine meiden krijg ik niet echt de kans om 'mijn' muziek te draaien, K3 moet altijd op. Maar ik zie me in Oz niet echt achter de tv zitten, dus hopelijk kan ik straks op mijn 'patio' zitten en weer eens muziek luisteren.

Heb ook nog een leuke cd die ik 10 jaar geleden in Oz gekocht heb 'this is Australia', nog altijd mijn favoriete cd, als ik heimwee heb, draai ik hem. Hopelijk kan ik hem na 10 jaar weer mee terug nemen naar Australia!!
 
Jan als DVD freak , ik boeken freak en samen muziekfreak. Hebben alle boeken en dvd's verkocht en alle cd's meegenomen. Met als afspraak hier nieuwe te kopen en elke week is nu weer feest en dvd collectie groeit alweer. Alleen de 24 serie hebben we wel meegenomen.
In ieder geval succes met de beslissingen nemen wat wel en wat niet mee.

Groetjes Erna
 
Wij hebben toen heel de dvd collectie iets van 25 dvd's op marktplaats gezet. Maar niet verkocht de prijs was waarschijnlijk te hoog. ??  (5 eurie p.disc)Cd's heb ik in mapjes gedaan en de ouwe meuk weg gegooit.

Nu, na 2jaar in oz heb ik erg veel spijt dat ik die cd's heb weg geflikkerd.  :cry: :cry: Alhoewel ik al mijn favo nummers als mp3 heb weten te rippen van het net. (legaal 9c p/nummer) Maar helaas niks was zo fijn als dat ouwe cd-tje die ik ooit is 15 jaar geleden had gekocht  :lol:

Maar 1 licht puntje de 25 dvd's staan nog steeds bij mijn schoon pa op zolder samen mijn familie foto's en VHS tapes. Dus die laten we is een keer hier heen komen wanneer we eindelijk een vast adres hebben.. Of ff zelf naar nederland op vakantie met 2 lege koffers en met volle weer terug :up: :up:

Dan krijg je weer van die wazigen blikken bij de ozzie customs... Hele koffer vol met foto's?? Verleden keer had ik dat mijn mijn motor spullen. Sporttas door het röntgen apparaat. Kijkt die vent me verbaast aan.. What's that a motorbike helmet??... Ik:yep.. Hij weer: What for.

dhu  :evil: :wall:

Dus twijfel je sla ze dan ergens op weg gooien kun je nog altijd.
 
Back
Top