cd's/dvd's verkopen?

Twee dingen in me leven neem ik altijd mee, me muziek, ga ff niet voor duizende euro's weggooien als ik een hobby heb is het wel muziek, dat neemt niemand me af. Als we gaan emigreren dan gaan we eerst een paar weken waar we precies willen gaan wonen en het een en ander al vast uitvinden of aanvragen. Dus dan neem ik al heel wat mee, aan muziek  dan, korte broek koop ik in Oz wel. Bovendien heb ik allemaal nieuwe kleren nodig want sinds ik gestopt met met roken ben ik 18kg aangekomen, van een mooi vol xl-tje naar een te klein zittende xxxl. En als we voor goed gaan neem ik weer een hele partij mee. En de rest stuur ik op of laat ik later opsturen. Me muziek collectie gaat op zeker mee. Dan heb ik nog me motor spullen nou die koop ik wel weer opnieuw dat is geen ramp, misschien dat ik wel wat meeneem, maar dat zie ik nog wel. En het laatste wat ik de wereld over neem, is toch echt me eigen vriendin, behalve me muziek kunnen alle andere materieele dingen me gestolen worden.....
 
Alle gebrande cd's gaan niet mee, want die muziek hebben we ook op de externe harde schijf. Alle originele cd's gaan gewoon mee. Ook de dvd's en boeken. Heb al wel wat dingen uitgezocht, want niet alle boeken gaan mee. Moeten alleen nog even kijken waar we de dvd speler regiovrij kunnen laten maken. Ga niet met 2 dvd spelers in huis zitten in Oz hoor ;)
 
Ik neem wel al mijn cd's boeken en dvd's mee. Ik neem weer weinig inboedel mee, dat koop ik daar wel opnieuw. Maar mijn cd's, dvd's en boeken laat ik niet achter.
 
Hoi Bien,

Nog een tip;

Je koopt bij Media Markt een extern harddiskje van rond de € 80,-  (zo'n 60 of 80Gb of meer) en je download even een programmaatje om je CD's om te zetten naar MP-3 bestandjes. Die zet je op dat externe schijfje. Als je uitgaat van 80 Gb dan kunnen er ongeveer zo'n 20.000 nummers op. De hoesjes duw je in een grote enveloppe en stuur je met een paar postzegels op naar OZ (Of je laat familie dat doen als je in OZ bent) en je hebt aan de overkant al je muziek weer beschikbaar. Je kan ze daar dan ook weer op een CD branden of via andere media afspelen.
 
Dit is een hele goede tip, had ik niet aan gedacht. Maar het gaat wel lang duren als ik rond de 200 singletjes, 600lp's, en +/_ 350dvd/cd ff moet omzetten. Daar gaat dan wel ff tijd inzitten. Denk dat ik toch maar de heleboel meeneem. De waarde van een aantal singletjes en lp's krijg ik ook niet meer terug. Neem alles gewoon mee. gr pat
 
Van het merk Lenco is er een platenspeler in de handel die je singles en LP's om kan zetten naar CD's. Misschien ook nog een optie. Het scheelt wel erg veel ruimte in het volume. Ook de nieuwe iPod's zijn misschien een optie.
 
sv#2, deep purple in rock op een i-pod?  nou nee daar hoort echt een lp speler bij. en live muziek met beeld gaat toch wer boven een cd-tje. Ach dan maar een doos of tig meer.
 
Ik denk dat ik mijn CD's misschien aan mijn neefje ga geven in het kader van 'goede opvoeding' ;)
 
Je koopt bij Media Markt een extern harddiskje van rond de € 80,-  (zo'n 60 of 80Gb of meer) en je download even een programmaatje om je CD's om te zetten naar MP-3 bestandjes. Die zet je op dat externe schijfje.

Zelf was ik hier vol goede moed mee begonnen maar naar 30 Gb aan muziek omgezet te hebben ben ik gestopt. Dit is toch niet te doen CD-tje in je PC x min wachten en dan het volgende CD-tje in je PC. Misschien dat ik er in de herfst/winter anders tegenaan kijk maar voorlopig kap ik er mee. Wil wel voordat ik vertrek een grote Ipod kopen waar ik al mijn herrie op kan zetten, ik heb nu zo'n apparaatje voor 4 Gb wat goed bevalt voor in de trein. Maar als ik straks misschien de eerste maanden ga reizen is het wel leuk om onderweg je eigen muziek te horen.

Ben zelf wel de laatste weken door mijn CD/DVD collectie heen gegaan en heb een gedeelte weggedaan maar wat er nu nog staat ga ik toch maar meenemen. Zoals sommigen van jullie al schreven er gaat toch niets boven je je eigen CD's en DVD's je hebt ze tenslotte niet voor niets gekocht.
 
Ik heb net 15 boeken (best recente romans, nog hartstikke mooi) naar de slechte gebracht.  Kreeg er 18 euro voor, de oplichters!!! :) Nou ja ik moest ze toch kwijt, maar had het misschien toch beter via bol.com moeten proberen. 
 
Je zou misschien een gemiddelde prijs kunnen rekenen voor een cd en het in 1 partij kunnen aanbieden op marktplaats/tweedehands.nl Ebay zo zijn er nog wel een aantal sites.

:up: gr Bennie
[quote author=Hansie link=topic=7319.msg93990#msg93990 date=1182947741]
Ik heb ook nog een hele la CD's, en om ie nou allemaal 1 voor 1 op Marktplaats te zetten.

Boeken ben ik 2hands aan het verkopen via Bol.com ! Dat gaat best goed.
[/quote]
 
Phoe Annelies, dat is niet echt veel, ga ik mijn recente toch op een andere manier kwijt zien te raken. Een aantal andere boeken ben ik al kwijt via Marktplaats, de rest er ook maar opzetten dan!
 
[quote author=v711annelies link=topic=7319.msg97263#msg97263 date=1187464744]
Ik heb net 15 boeken (best recente romans, nog hartstikke mooi) naar de slechte gebracht.  Kreeg er 18 euro voor, de oplichters!!! :) Nou ja ik moest ze toch kwijt, maar had het misschien toch beter via bol.com moeten proberen. 
[/quote]

Wij verkopen ze op Marktplaats en krijgen er zo'n 5 tot 8 euro voor. Een aantal hebben 12 euro opgeleverd.
 
Wij hebben gewoon alles mee genomen.
Het heeft wel voordelen een 20 ft container. Daar kan van alles in, ook cd's, boeken etc.
 
Back
Top