centerlink doe je best!!!!

robenirma

New Member
Iemand enig idee hoe lang het duurt dat de Dimia via Centerlink(sponsored Visum)ons bericht gaat geven wanneer we ons visum kunnen gaan ophalen???
We zijn bijna rond met ons papierenwinkeltje, afgelopen week heeft mijn schoonzuster(die sponsor is) een afspraak gehad bij Centerlink die geeft alle gegevens door aan de Dimia en die bericht ons, iemand enig idee hoe lang dat gaat duren misschien ervaren dimia (visum) wachters???????????????????

groetjes Irma
 
Irma,

Als je schoonzuster al gehoord heeft of Centrelink een akkoord heeft gegeven naar DImia (ze geven het nl ZOWEL aan de assurer als ook aan Dimia door) dan kan het soms heel snel gaan. Zie ons draadje in Laatste stand van zaken... Ok, voordat Centrelink uiteindelijk ok gaf heeft effe wat moeite gekost, maar enkele dagen ná hun acceptatie kregen we de grantletter.

Let wel, het duurt ook wel eens een stuk langer geloof ik...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hoi Irma,

Ik zou je graag wat positief bericht willen geven, dat is tenslotte altijd fijn. Zoals je misschien (nog) weet gaan wij voor hetzelfde visum als jullie en ik meen te zien dat er op dit forum niet zo heel veel mensen die gaan voor het permanente visum Skilled Destignated Sponsord  Area  :up:
Ons interview bij Centrelink was op 9 september en helaas, tot op heden, hebben wij ons visum dus nog steeds niet. Als je op austimeline.com kijkt (waar ik jullie ook tegenkwam, leuk) zegt dat ook niet alles, want er zijn daar mensen die in mei hun aanvraag hebben ingediend en in november hun visum hebben gekregen en die vragen hetzelfde visum aan als jij en ik. Ik dacht ook dat Centrelink echt bepalend was als datum waar vanaf je kunt rekenen, maar het is zoals PerthPete zegt, bij de 1 gaat het kennelijk sneller als bij de ander, al begrijp ik het hele beleid bij Dimia niet, maar goed. Dus, keep your fingers crossed, morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen.  Ik begrijp dat je loopt te balen, net als ik trouwens  :devil: Dit laatste stuk van de aanvraag voelt alsof je in de Twilight Zone zit  :hang:  :hang: Maar nog even volhouden!!!!! Gaan jullie trouwens toevallig ook naar Melbourne??
 
Hoi Joke nou bedankt voor je opbeurende bericht!!!!!
Je bedoelt het niet zo ik weet het maar mijn hard klopt nu wel 2x harder als normaal!!!
We gaan er van uit dat het nu toch wel eens mee gaat zitten en haeb al heel veel tegen gezeten!!!!
Op je vrag of we naar Melbourne gaan : YES!!!
vlakbij in ieder geval, Monbulk dat is ons uitgangspunt en jullie??

groetjes Irma
 
Hoi Irma,

Ik hoop dat je hartje weer normaal klopt. Maar ja, we hebben onze aanvraag in april al ingediend bij Dimia. En ja, yehhhhhhh, wij gaan naar Ballarat in de buurt van Melbourne en hebben ook fam. in Geelong.
Nou hou je taai.

Groetjes
Joke
 
Joke laat je me het even eten als jullie je visum hebben, ik leef met jullie mee, at duurt het toch allemaal lang he.Maar het wachten wordt beloond, straks als we d'r zitten lachen we erom.!!!!!
Hebben jullie de hele aanvraag zelf gedaan of met hulp????
groetjes Irma
p.s. wij hebben het migration bureau in handen genomen, het kost een vracht met geld en het heeft ons wel geholpen maar af en toe denk ik wel eens ik had het beter met behulp van het forum ook zelf kunnen regeleen allemaal.!!!!!Maar das achteraf he!!!!!!
doeidoei
 
Hoi Irma,

Wij doen ook alles via een migration bureau in Australië. En ja, het heeft ondertussen echt scheppen met geld gekost en dan ben je nog niet eens weg. Mede dankzij dit forum kunnen we nu wel zelf een emigratiebureau gaan beginnen haha. Maar vooraf had ik het echt niet geweten hoor, er zijn zoveel verschillende visums endan moet alles ook nog in het Engels, dat maakt het toch weer ietsje moeilijker. Als we het visum hebben dan zal het van het beeld afspatten!!  :happy:
Heb je ondertussen misschien al wat gehoord?? En heeft jullie agent in deze laatste fase wel eens contact opgenomen met Dimia????? En zo ja, hoe ging dat?
Ik blijf voor je duimen  :up: 
Groetjes,
Joke
 
Hoi Joke,

Nee zij heeft nog geen contact gehad met DIMIA dat wil ze niet of dat heeft geen invloed op ons gebeuren, dat zegt zei dus he!!!
Ik denk dus wel maar goed je bent gewoon overgeleverd aan de burocratie en er vertrouwen in hebben dat het allemaal goed komt.!!!!!!!!

Ik zou idd wel eens willen weten hoe lang of het allemal duurt nog??!!!

groetjes Irma
 
Vanmorgen om 7.00 uur belde onze migration agent ons visum komt er aan.
Vanmiddag gemaild gekregen , gelijk uit geprint met onze paspoorten verstuurd naar berlijn, dit laatste stukje lijkt wel heel snel gegaan te zijn.
we zijn echt dol gelukkig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes Irma
 
Irma, wat fantastisch. Zie je wel dat het snel is gegaan. Meid, wat goed.
Wanneer hebben jullie je aanvraag dan ingediend bij Dimia?? Wij 13 april en we hebben dus nog steeds geen visum. Maar in ieder geval, het is je van harte gegund.
:dance:  :congrats: 
 
Back
Top