Certificate 1 tot en met 4 staat dat gelijk aan MBO niveau 1 tot en met 4?

liz-lizzy

New Member
Hoi allemaal  :up:
Even nog een vraagje, Staat TAFE alleen maar gelijk aan MBO? Dus als het om Certificates gaat dan is Certificate 1, niveau 1 van MBO en certificate 4 ,niveau 4 van MBO?
Je hebt namelijk ook opleiding D2D en dat betekent: Diploma to Degree. Wordt dat dan gezien als een HBO opleiding?omdat je daarmee gelijk naar de UNI kan?

Ik wil een certificate 4 in tourism doen en vroeg me gewoon af waarmee ik dat geljik kon stellen.
Liefs,
Lizzy

Omdat ik een international student ben heb ik niet genoeg geld voor een diploma opleiding helaas want anders is het natuurlijk beter dat je een diploma behaald dan certificate 4
 
moeilijk moeilijk. Per opleiding verschillend misschien ook wel weer per staat verschilend.

Ik heb dat voor mijn opleiding pas uitgezocht omdat ik graag verder wil met mijn opleiding hier in Oz. Electronics engeneering.
Bij mij zit het zo je hebt cert II, cert III, diploma, advanced diploma, bachelor of engeneering.

Cert III of tewijl je trade certificate is gelijk aan een MBO diploma. Cert 4 bestaat bij deze richting niet..?
Ik heb dus ook zonder problemen mijn RPL gehaald voor Cert III en kon dus gelijk met de diploma subjecs beginnen. Na het behalen van mijn advanced diploma op TAFE zou het mogelijk moeten zijn om de laatste 2jaar op Uni te doen.

Omdit traject te vergelijken met Nederland is eigenlijk onmogelijk. Om het toch te proberen zou dus mijn advanced diploma gelijk moeten zijn aan een 2e jaars HBO-er in electronica alhoewel de opbouw van de leerstof totaal anders is. Dat zie ik aan mijn cert III waar ik een RPL voor heb. Om de stof te herhalen heb ik toch een paar subjects overgedaan om de leerstof te verfrissen. Dat was best grappig alles wat ik op het MBO al had gehad kreeg ik nu opnieuw in het engels + nog veel meer nieuwe leerstof.. Uiteindelijk was het dus niet te vergelijken met het laatste jaar van mijn MBO.. en dat was in 1999.. :roll: :grin: :lol: tijdje terug dus..

Hopelijk help deze info een beetje.

Groetjes
 
Dankjewel voor je antwoord.

Ik heb nu al vier jaar een australische vriend en ben nu aan het proberen 12 maanden aan 1 stuk door bij hem te wonen zodat we daarna voor een spouse visum kunnen gaan zodat ik hier kan blijven.
Ik wil heel graag gids worden vandaar dat ik deze Certificate 4 Tourism (Guiding) ga doen.
Al vraag ik me af of het wel wat waard is omdat je volgens mij in Nederland helemaal niks nodig hebt om gids te worden volgens mij gewoon mensenkennis en reiservaring, maar dat weet ik eigenlijk ook niet zeker.
Dus ja Tourism daar heb je certificate 3, 4, diploma en advanced diploma van. Volgens mij is een Tourism opleiding in nederland alleen maar op MBO niveau te doen. Dus vandaar dat ik niet zo goed begrijp waar dit alles gelijk aan staat, maar kan we wel voorstellen dat certificates, diploma's ect niet echt te vergelijken zijn met nederland.
Tenslotte ga je in Nederland meestal 3-4 jaar naar school voor een MBO opleiding en volgens mij kan je hier een TAFE diploma al in 1 jaar halen.
Zodra ik mijn spouse visum heb ga ik werk zoeken bij flightcentre want daar hoef je geen tourism opleiding te hebben gedaan om aangenomen te worden, alleen maar veel reiservaring, goed engels en dan trainen ze je daar.
Bedankt  :up:
Liefs,
lizzy
 
Hoe het precies in Australie zit met de nivo's weet ik niet, maar ik weet wel dat je niet zomaar gids wordt in Nederland, daar moet je wel degelijk een opleiding voor gevolgd hebben.
Verder zijn er in NL ook toerisme-opleidingen op HBO-nivo.
 
Oke dankjewel Noa :smile:
Mijn vriend en ik gaan volgend jaar een spouse visum aanvragen als we kunnen aantonen dat we een jaar samen hebben gewoond. In de tussentijd ga ik dus een cursus/opleiding hier doen.
Maar nu weet ik een beetje meer.
Liefs,
lizzy
 
Back
Top