certifieren documenten voor skillsassesment

BiMackay

New Member
Ik ben bezig met mijn skillsassesment en vroeg me af waar ik in Belgie best mijn documenten laat certifieren?Gemeentehuis?ambassade?vertaler?advocaat?
 
Heb je de zoek functie gebruikt?

Er zijn vast wel notarissen, advocaten of zoiets in Belgie.
In de handleiding bij de skillsassesment staat precies in wie mag certificeren.
Als je dat niet hebt, kun je het downloaden.
 
Wij de kopies van de originelen ook gewoon bij de notaris laten certificeren...
De vertalingen laten doen door beëdigd vertaler die dan zelf zorgt voor de certificering op rechtbank
 
Ik heb nog vragen over certificeren.

Moet je elke pagina apart laten certificeren? hier heb ik namelijk ook de optie alles aan elkaar te laten binden en dan een zegel erop en alles is gecertificeerd. het zou alleen zonde van de tijd zijn als blijkt dat dit niet geldig is.

Hoe zit het met diploma's, moeten deze gelegaliseerd worden bij de IB-groep? en in het geval van een nederlands diploma is de legalisering in het engels, maar moet dan de originele tekst op het diploma nog apart vertaald worden?

Wat een bureaucratische ellende allemaal....:mad:
 
Ik heb nog vragen over certificeren.

Moet je elke pagina apart laten certificeren? hier heb ik namelijk ook de optie alles aan elkaar te laten binden en dan een zegel erop en alles is gecertificeerd. het zou alleen zonde van de tijd zijn als blijkt dat dit niet geldig is.

Ons werd uitdrukkelijk gezegd dat elke pagina apart moest gecertificeerd, zeker NIET aan elkaar binden
 
Kosten die assessments echt 850 dollar of kan dit goedkoper??
Ik dacht trouwens dat die skill assessment een test was maar hier hoef je dus alleen al je diploma's naartoe te sturen?
Kan dit ook als je nog bezig bent met je bachelor?
Groetjes Rana
 
Een skills assessment is echt zo duur. Bereid je voor; emigreren is nog vele malen duurder.

Some skills assessment vereisen een test. Velen ook niet.

Je moet eerst je studie hebben afgemaakt die je laat beoordelen.
 
Haha nou ik weet wel dat het hele gebeuren nog duurder is hoor :)
Dus waar ik op kon besparen probeerde ik uit te zoeken.
En ik ben juist met mijn bachelor gestart omdat ik erachter kwam dat ik met mijn MBO studie niet ver kon komen daar (tenminste rondom het visum), alles om er te kunnen komen! Met mijn SPW4 zou ik wel kunnen werken daar heb ik nu bevestigd gekregen maar ja ik moet wel eerst een visum.. Maar ik snap dat het skills assessment het beoordelen van je kwalificaties is die allemaal al afgerond zijn, duidelijk.
 
Back
Top