C'est moi, Ya Li Shan Da

Ya Li Shan Da

New Member
Een aantal van jullie kennen mij misschien al een beetje via landmiles en de nieuwjaarsborrel in Stairway to Heaven. Maar voor degene die mij niet kennen, ik ben dus Alexandra oftewel Ya Li Shan Da in het chinees, klinkt een stuk exotischer.

Gek op reizen en heb toch al wat rondreisjes op mijn naam staan oa. rondje Zuidelijk Afrika na een half jaarlijkse stage in Kaapstad, 6 weken Scandinavië, daarna landmiles leren kennen en gezellig samen met hem 4 weken Peru/Bolivia, rondje IJsland, 6 weken China en net terug van de Amsterdam Dakar Challenge oftewel 6 weken Marokko, Mauritanië, Senegal, Gambia en Kaap Verdië. En het blijft allemaal verschrikkelijk indrukwekkend. :dancing:
We waren nog niet onderweg naar de Sahara of een nieuw avontuur diende zich alweer aan: tijdelijk in Australië verblijven om daar te wonen en te werken en dat lijkt mij wel een volgend nieuwe uitdaging. Wat dat verder voor gevolgen heeft in onze toekomst, dat zien we dan wel weer.

Iedereen die wil weten hoe ik eruit zie, een fotootje is te vinden bij Wie is wie - fotoforum.

Groetjes, Ya Li Shan Da :later:

Hoi Ya Li Shan Da, leuk zo'n aparte vertaling (of gebruik) van je 'Hollandse naam'

Welkom hier,

groetjes Miranda  :)

Hoi Alexandra,

Ik hou het even bij je nederlandse naam... is makkelijker te schrijven.... :)

:hi: op het forum.

Jammer dat we niet echt de tijd hadden om met elkaar te kletsen in Stairway to heaven, maar ik geloof vast dat dat nog wel een keer komt.

In ieder geval veel plezier hier op dit geweldige forum...  :up:

Groetjes,
Koen

Hahaha en dan heb jij nog niet eens de chinese tekens hoeven gebruiken Koengaroo...

Groetjes l&miles (Luo Bing)

ps Leuk dat je er bij bent Ya Li Shan Da! 
:happysun: :happy: :happysun: :happy: :happysun:
:happy: :happysun: :happy: :happysun: :happy: :happysun: :happy:
:happysun: :happy: :happysun: :happy: :happysun:​

Bing betekend dat koud of ijs ?
Ligt zeker weer aan de intonatie  :evil:

( :)  Hoe komen jullie dan aan de chinese namen?)

Oh en  :hi: natuurlijk, Ya Li Shan Da  :-D

:)
Annemarie aka jassian (en die heb ik gewoon zelf verzonnen, voordat ik
door had dat het de naam was van een dorp in Punjab / India   :roll: )

Rondreis door China leverde die namen op. Hartstikke leuke mensen wonen daar, altijd in voor een praatje en wat vertalingen, zodoende. Al moet ik wel zeggen dat doordat ik in een ziekenhuis belandde (motorrijder verliest controle en schept voetganger (ik dus) op trottoir) wisten ze niet wat ze met mijn naam moesten, tot dat ie vertaalt was in karakters en het pinyin (geschreven vorm van het chinees). Letterlijk vertaalt staat er voor Ya Li Shan Da - In Berg Groot, Ya is niks. Luo Bing leverde helaas niks op.

[quote author=Ya Li Shan Da link=topic=3664.msg43219#msg43219 date=1137158957]
Luo Bing leverde helaas niks op.
[/quote]

Iemand op mijn oude universiteit heet Bing Liang en dat betekend dus Ijs Koud.
Misschien helpt dat *G*.

Rondreis door china wow. Nou jullie houden echt van de avontuur.
Leuk!

Kijk Jassian, zo leren we nog eens wat.

Enne, bedankt lieve menschen voor al jullie welkomstwoorden, ik krijg een warm gevoel van binnen... :)

Sorry Ya Li Shan Da ,

Maar ik kan het niet laten ben in zo'n flauwe bui vandaag.....

ik krijg een warm gevoel van binnen...

Moet je niet zoveel Koffie/warme chocomelk drinken....  :rotflmao:

Gr.Koen

Juist wel, vorige week lagen we nog te verbranden op het strand! Hier is het errg koud - we hebben maar even onze IJslandse truien uit de kast gehaald en mijn oranje doorwerkjas doet nu ook goede diensten. Dus ik denk dat het zowel ijs als koud zal zijn...

[quote author=jassian link=topic=3664.msg43250#msg43250 date=1137167027]
Rondreis door china wow. Nou jullie houden echt van de avontuur.
Leuk![/quote]

China was super. En veel makkelijker te bereizen dan we dachten... zelfs met een YaLiShanDa-met-gipsen-been :wink: we hebben er ongeorganiseerd en ongepland zes weken doorgebanjerd, echt een aanrader.

Wat dat aangaat was de rally door Noord-West Afrika heel wat meer avontuur, soms zelfs wat meer dan waarvoor we hadden betaald  :-o

[quote author=landmiles link=topic=3664.msg43416#msg43416 date=1137260763]
Wat dat aangaat was de rally door Noord-West Afrika heel wat meer avontuur, soms zelfs wat meer dan waarvoor we hadden betaald :-o
[/quote]

Geloof ik. wow.

Rally nou is misschien niet voor mij misschien voor me vriend,
en dan da zou ik natuurlijk mee gaan.
China, ... daar gaan we zeker ooit naar toe :)

Goed om te horen dat het ongecompliceerd kan
(dutch spelling is not my strong point :) )

Nu eerst even Australie  :wink:

Annemarie

[quote author=jassian link=topic=3664.msg43417#msg43417 date=1137261659]
Rally nou is misschien niet voor mij misschien voor me vriend,
en dan da zou ik natuurlijk mee gaan.
[/quote]

Voor deze rally (challenge, dit was geen wedstrijd, maar een uitdaging) heb ik ons ingeschreven, om dat ik al een auto had die ervoor geschikt bleek en ik wilde deze wagen toch verkopen en ja, waarom dan niet in Afrika? Ik heb hooguit een cursus (4 avonden) gevolgd om wat meer van autotechniek te weten.

Er waren ook teams die alleen maar bestaan uit vrouwen, en teams bestaande uit mannen die allemaal a-technisch zijn. Wat je wel in je moet hebben is avontuur, open staan voor andere culturen en de dingen nemen zoals ze komen. Dat laatste geldt sowieso als je reist door Afrika. Het allerbelangrijkste is dat je het 3 weken met je teammaatje in een wagen kan uithouden, anders moet je niet met die persoon gaan. In dit geval (allemaal oude wagens) moet je met meerdere teams op stap gaan en er moeten een paar 4x4's tussen zitten. Uiteraard is het heel belangrijk dat je niemand achterlaat.
Bovendien als je andere capaciteiten hebt (medische achtergrond (ehbo), vreemde taal beheersen (frans), goed kunnen koken en veel bier in je wagen hebben) ben je zeker goud waard en wil iedereen je in de groep hebben. Zorg dan wel dat je auto in een redelijke technische staat is, onze auto (Opel Kadett diesel) heeft op 5 lekke banden na en een paar keer vastzitten geen enkel probleem opgeleverd. Degene die dat niet konden zeggen, hadden al aardig wat uurtjes opknapwerk erin zitten en wisten ook veel van autotechniek.

Maar goed, ik wijk behoorlijk af (ik ben er nog zo vol van) en Jassian je hebt gelijk: nu eerst even Australië!
Ah ha, en daar is ook een woestijn...

Bedankt voor het welkom Landmiles en Ya Li Shan Da, heel leuk om over jullie avontuur te lezen, veel succes met Australia!
Groetjes,
Susan

Maar goed, ik wijk behoorlijk af (ik ben er nog zo vol van)

:) snap ik helemaal. Van mij mag je nog een paar pagina's schrijven hoor.
(Ik hou overigens ook van woestijnen, In de USA heben ze ook een paar
mooie)
Rally meer voor me vriend heeft dan niets met mannelijk / vrouwelijk
te maken bij mij, maar meer daarmee dat ik niet zo gek ben van autos.
Daar word ik 'motion sick' in ook .  :hang: :ill: :speechless: :stretcher:
Dus voordat ik daar uit ben zeker nog niet. Anders klingt het wel
interessant zoals je dat vertelt. En Vincent is het al langer van plan.
Dus je weet maar nooit, misschien zitten we ooit in dezelfde
"Trek".

:-D

Back