C'est moi, Ya Li Shan Da

Ja, dat wordt al een stuk lastiger als je met de auto wilt gaan en je wordt er alleen maar wagenziek van :-(

Maar, eerlijk waar, in de Namibische woestijn heb ik mensen zien fietsen, over de (verharde zand)weg dan want door dat fijne zand schiet dat helemaal niet op en ik kon er de logica niet van inzien waarom ze nu juist op de fiets gingen (qua landschap verandert er daar weinig tot niets en het is eindeloos). Daarentegen schijnt lopen door de woestijn (voor zover ik weet in ieder geval de Sahara net na het regenseizoen) wel interessant te zijn, je beslaat een kleiner gebied maar geen dag is hetzelfde, ook de omgeving niet. Dat laatste heb ik van mensen die we tijdens onze reis waren tegengekomen, die hadden een kleine expeditie georganiseerd met gids en liepen van waterput naar waterput. Bovendien weet ik ook dat er in Libië wandelreizen door de Sahara worden georganiseerd.

Dus een auto kun je eventueel laten staan, zal je vriend dan weer blij mee zijn, ha ha  :lol: Mijn vriend zal me aankijken en denken: lopen in de woestijn :?

Maar anyway, iemand die weet hoe de woestijn in Australië is? Staat vast wel in een andere topic...

Welnee meid ga jij lekker lopen in de woestijn  :? . Geen last van koelingsproblemen, gebroken stuurkogels, gaten in carters, kappotte hydrauliek van de stuurbekrachtiger, vernielde schokbrekers, lekke banden, losgeraakte remklauwen, gebroken stuurhuizen, gefrituurde koppelingsplaten, verstopte uitlaatsystemen, door achterruiten knallende gebroken sleeplinten, losgeschoten versnellingsstangen, gebroken motorsteunen, nog meer lekke banden terwijl de reservebanden op zijn... nou ja zo heb ik alle ellende die we in die zandbak tegen zijn gekomen wel samengevat...

Overigens Jassian ik word ook wagenziek hoor, YaLiShanDa rijdt als een dolleman :lol: ik kan geen oog dicht doen of ze glijdt tollend de Autoroute over...

<edit: lastig hoor, correcte spelling - niet de quote van Jassian lezen!!>

[quote author=landmiles link=topic=3664.msg43728#msg43728 date=1137491627]
Welnee meid ga jij lekker lopen in de woestijn  :? . Geen last van koelingsproblemen, gebroken stuurkogels, gaten in carters, kappotte hydrauliek van de stuurbekrachtiger, vernielde schokbrekers, lekke banden, losgeraakte remklauwen, gebroken stuurhuizen, gefrituurde koppelingsplaten, verstopte uitlaatsystemen, door achterruiten knallende gebroken sleeplinten, losgeschoten versnellingsstangen, gebroken motorsteunen, nog meer lekke banden terwijl de reservebanden op zijn... nou ja zo heb ik alle ellende die we in die zandbak tegen zijn gekomen wel samengevat...
[/quote]

:w00t: :w00t: dan loop ik liever !  :wink: :-D

Overigens Jassian ik word ook wagenziek hoor, Alexandra rijd als een dolleman :lol: ik kan geen oog dicht doen of ze glijdt tollend de Autoroute over...

Oh nee! Heb wat armbandjes op een luchthaven gekocht. Die zetten twee
drukpunten op je arm. Het helpt!

Shan Da (even kort houden  :wink: ) : Heb geen topic over woestijnen kunnen vinden.
Die is dan dus helemaal van jouw. Ze hebben ook grappige namen daar zo:
"Big sandy desert" en dergelijken.

:)

Ik zag in Het Grote Reisboek ook al Tanami Desert en Great Victoria Desert staan...Mochten we ooit onverhoopt in Australië belanden in de nabije of verre toekomst, dan moeten we maar eens zien of we deze plannen kunnen uitbouwen... :lol: Uw keuze is reuze.
[quote author=jassian link=topic=3664.msg43742#msg43742 date=1137494511]
Shan Da (even kort houden  :wink: ) : Heb geen topic over woestijnen kunnen vinden.
Die is dan dus helemaal van jouw. Ze hebben ook grappige namen daar zo:
"Big sandy desert" en dergelijken.
[/quote]
Thanks Jassian voor het opzoeken :up:

[quote author=landmiles link=topic=3664.msg43728#msg43728 date=1137491627]
Alexandra rijdt als een dolleman :lol: ik kan geen oog dicht doen of ze glijdt tollend de Autoroute over...
[/quote]
Maar, met wat stuurmanskunsten wist ik uit de vangrail te blijven!
En van gladheid in de woestijn heb je geen last, zie onderstaand (wel heel oud) mopje.

Twee ijsberen lopen door de woestijn, zegt de een tegen de ander "Het moet hier wel heel glad zijn", waarop die ander verbaasd opkijkt. "Tja, ze hebben hier zo ongelofelijk veel zand gestrooid!"

[quote author=Ya Li Shan Da link=topic=3664.msg43832#msg43832 date=1137529925]Maar, met wat stuurmanskunsten wist ik uit de vangrail te blijven![/quote]

Zeker, zeker, groot respect voor dit staaltje stuurvrouwskunst. En dank voor het redden van mijn Bulletje Bar en de eraan gehangen 370W aan lichtvermogen (om niet te vergeten mijn leven :wink: nou ja klinkt wel weer heel dramatisch)

:wow3: What have I done? what have I done?  :-D

Twee ijsberen lopen door de woestijn, zegt de een tegen de ander "Het moet hier wel heel glad zijn", waarop die ander verbaasd opkijkt. "Tja, ze hebben hier zo ongelofelijk veel zand gestrooid!"

Eh ja, dit verklaart een hoop (zand).  :-D

Nou OK, dus als je met Ya Li Shan Da mee rijdt kom je er altijd, maar jouw ontbijt
(dat je net had gegeten) moet je waarschijnlijk achter laten.
Zie ik dat goed?  :lol1: :evil:

[quote author=jassian link=topic=3664.msg43902#msg43902 date=1137583601]
Nou OK, dus als je met Ya Li Shan Da mee rijdt kom je er altijd, maar jouw ontbijt
(dat je net had gegeten) moet je waarschijnlijk achter laten.
Zie ik dat goed?  :lol1: :evil:
[/quote]

't Slaat op de eerste dag van onze challenge, waarin onze auto van achter wordt geramd door een Fiat cabrio, die waarschijnlijk in slaap  :sleep: gesukkeld was en vele malen harder reed dan wij. Ik zat achter het stuur en Robin was net gaan slapen op het slaapdek (dat heeft ie heel kunstig gebouwd) in de wagen. Ruimte zat op een driebaans weg, op de rechterbaan reed een vrachtwagen, op de middenbaan wij en links he-le-maal niemand en mij had ie niet gezien?! De lichten deden het gewoon, ook na de klap brandden ze nog. Anyway, direct na de klap gleed ik richting de vangrail en door het stuur om te gooien maakten wij nog een flinke draai van 180 gr.  Alledrie, wij tweeën en de man van de cabrio kunnen het gelukkig nog navertellen, alledrie konden we gewoon uit de wagen stappen. Ik ben hooguit nog voor controle naar het ziekenhuis gebracht (franse taal is lastig en als je aangeeft dat je een beetje last hebt van je rug, wordt je dus gelijk meegenomen  :-() De anderen van de andere wagens reden voor ons en dankzij het bakkie  :blahblah: :blahblah: bleven we allemaal bij elkaar, zij hebben er ook voor gezorgd dat onze auto weer kon rijden, het was tenslotte aluminium dat een beetje gekreukeld was, met de motor niets aan de hand. Alleen de Fiat is naar de afdeling pakketjes gebracht.
Hier het resultaat van de botsing:
100_0030DSC01165.JPG
100_0030DSC01170.JPG
100_0030DSC01174.JPG
100_0030DSC01175.JPG

[quote author=jassian link=topic=3664.msg43902#msg43902 date=1137583601]
:wow3: What have I done? what have I done?  :-D[/quote]

Niks verkeerds hoor - alleen een dikke spellingsfout van mij gequote'd voor ik 'm kon corrigeren. Nu blijft 'ie in jouw quote staan tot in het einde der tijden, om mij te confronteren met mijn knullige schrijverij...

:lmao:

Dat overleef je wel.
Je moet die van mij niet zien.
(OK, OK, ik heb er ook nog nooit moeite in besteden om netjes Nederlands te
leren. En straks hoeft het ook niet meer, behalve op xpdite of mt de schoonouders)

Dem, ik zit hier tegenwoordig 's nachts te typen, 's ochtendsvroeg telefoontjes uit Australiajaja te beantwoorden, overdag werken (en dat dan nog wel bij een gemeente en Utrechtse menschen jullie belastingcentjes komen via de bouwwerkzaamheden bij mij terecht, ik zal ze goed besteden aan mijn welverdiende boterham), 's avonds de keuken verbouwen (daar is die boterham weer, maar de keuken kon echt niet meer) en tja, dan blijft er niet veel tijd meer over voor geschwets als deze.

Mea Culpa.
Ya Li Shan Da.

Back