Character requirements / police clearance

fokko

New Member
Nu wij volgende week naar Melbourne vliegen om mijn contract met mijn werkgever in Australie te ondertekenen, heb ik mij gestort op de formulieren en de zaken die ik alvast kan voorbereiden om over een paar maanden definitief te vertrekken.

Gezien de posts die ik hier heb gelezen over de VOG ben ik begonnen te twijfelen. Ik kan nl. in de requirements voor een employer sponsored migration (1154) geen eisen vinden t.a.v. de VOG.

Op pagina 26 staat "Police certificates are not normally required. If needed, however, DIMIA may ask applicants .... provide"

Daarnaast staat op pagina 28 onder "General checklist of documents that all visa applicants must attach" niets over de VOG.

Heeft iemand ervaring hiermee? Ik lees bovendien over bezoekjes aan Berlijn; iemand een idee of er voor een sponsered migration ook een bezoekje aan onze oosterburen nodig zal zijn?
 
fokko said:
Ik lees bovendien over bezoekjes aan Berlijn; iemand een idee of er voor een sponsered migration ook een bezoekje aan onze oosterburen nodig zal zijn?

Voor zover ik weet geldt dit alleen voor spouse-visums, het bied de mogelijkheid om in één dag het visum te krijgen. Een bezoek aan Berlijn is overigens niet nodig, het is optioneel.
 
Hai! Ik zag toevallig dat je geschreven had dat je de mogelijkheid hebt om spouse visums in 1 dag te krijgen? Weet je daar toevallig meer over?
Bedankt!
 
Hi Fokko

Zover dat ik het weet, moet voor ieder aanvraag voor een visum naar Australie een police clearance geven. In principe komt aan het einde van de procedure als je ook je medisch onderzoek moet laten doen. Wat je moet doen: naar je eigen  gemeentehuis gaan en voor het formulier  vragen dan naar de Australische Ambassade om een stempel te krijgen dan terug naar de gemeentehuis die de aanvraag naar Den Haag zal sturen. het zal tot ongeveer 6 weken duren en +/- 30 euro.
Voor de medisch onderzoek, ga naar de volgende website:
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/doctors.html#netherlands
Je moet een foto van je longen laten maken, een bloed test (aids) en dan naar de doctor. Kost ongeveer 200 euro per persoon. Hoe lang het duurt weet ik niet, want ik ben er nu mee bezig.

Hopelijk dat die informatie jou hebben kunne helpen

Gr

Citavm
 
Back
Top