Chatswood - Willoughby - Lane cove - Ryde - Epping

Wij hebben 2 1/2 jaar in West Chatswood gewoond (1999-2001). Het is daar lekker groen. Beviel me uitstekend. Vooral Lane Cove National Park. Zou er zo weer kunnen gaan wonen, maar is veel te duur wonen. Kan heel druk zijn met verkeer. Willoughby ook leuk, maar ook weer heel duur. Westfield een groot winkelcentrum zit midden in Chatswood. Huren zijn rond de 400-650 dollar per week. (Is te doen als je Living away from home benefits krijgt). Er valt genoeg te doen in deze buurten. Hou rekening met files gedurende de spits uren. Pacific Highway en Epping Road zitten dan compleet vast.

Lane Cove, Ryde en Epping zullen iets goedkoper zijn om te wonen. Al begon het daar ook al duurder te worden toen we weggingen uit Chatswood. Zijn zeker geen slechte buurten om te wonen er is gewoon iets minder te doen in de buurt.

Over de scholen weet ik niets. North Sydney is een beetje "Upper Class" (ik weet dat het niet politiek correct is, maar sommige mensen kunnen daar nogal uit de hoogte doen), dus goede scholen zullen daar echt wel zijn.

Het is gewoon een kwestie van een buurt kiezen om te gaan wonen en dan langs de scholen gaan om je te laten rondleiden. Je hebt daar natuurlijk zowel prive als openbare scholen.

Heb je meer specifieke info nodig laat me dat dan weten.
 
Het is West Pennant Hills geworden.

En daar heb ik mijn droomhuis gevonden voor 1050,-- aus dollars per week incl onderhoud van de tuin.
En Chatswood was inderdaad ook een mooi wijk, ben ook in het winkelcentrum geweest, shop till you drop.
 
Ongeloofelijk, ik woon al een poosje in West Ryde, $300 in de week en dat bevalt me ook prima, en de tuin/balkon kan ik prima zelf.
Maar goed, ik ga dan wel in North Sydney naar school, dat haalt het weer wat op.
Succes.



Ebony said:
Het is West Pennant Hills geworden.

En daar heb ik mijn droomhuis gevonden voor 1050,-- aus dollars per week incl onderhoud van de tuin.
En Chatswood was inderdaad ook een mooi wijk, ben ook in het winkelcentrum geweest, shop till you drop.
 
nsw said:
Ongeloofelijk, ik woon al een poosje in West Ryde, $300 in de week en dat bevalt me ook prima, en de tuin/balkon kan ik prima zelf.
Maar goed, ik ga dan wel in North Sydney naar school, dat haalt het weer wat op.
Succes.

Welke school is dat dan in North Sydney, ben nog op zoek naar een leuke school voor 3 van mijn kinderen privat of public maakt niet uit.

West Ryde daar gaat mijn man werken.
 
Back
Top