chips in Australie

Paprika chips heb ik ook nog niet gezien, daarvoor wel een heel assortiment aan australische lekkere chips.
Nederlandse drop kan je hier overal krijgen en ook een groot assortiment!
 
Ooh heerlijk ben gek op paprika chips, maar om er nou 4.95 en 9.95 verzendkosten voor te betalen?? :shock:

Misschien afwachten of 't winkeltje te Smithfield ook Lays paprika chips krijgt.
 
[quote author=jovo link=topic=10140.msg140981#msg140981 date=1245563396]
Eindelijk een adres gevonden in Australie waar je de goede paprika chips kan kopen van Lays.
Verder lekkere drop mixen, zoals ik vroeger altijd op de markt en bij Jamin kon kopen.
Heerlijk zeg.
Dat zijn toch wel een paar lekkernijen die ik heb gemist hier in Australie.
Voor de liefhebbers hier het adres: www.dutchstore.com.au
Wat ik van ze begrepen heb komt er nog veel meer lekkers aan vanuit Holland.
:eat:
[/quote]

Misschien veronderstel ik dit onterecht, en dan bijvoorbaad mijn excuus, maar is het toevallig zo dat je ook de eigenaar bent van die betreffende webwinkel? JOVO lijkt mij staan voor John Vogel uit Adelaide! http://dutchstore.com.au/shipping.php

In dat geval is het toch wel een beetje misleidend  :-( maar daarom de chips niet minder lekker  :lol:

Groeten Sander
 
Is het niet goedkoper om met een paar nederlanders het zelf uit nederland te laten komen als je je dan toch niet kan inhouden met de chips???????

Ik lees graag in het andere topic, wat voor soort chips ze down under hebben!
 
Salt and Vinegar.
Het is wel even wennen en als je er te veel van eet, ligt de hele binnenkant van je mond open.
AH verkoopt het soms, blauwe pakken Pringles, als je het proberen wil.

groetjes  Johan 
 
Ik heb gisteren even zitten kijken. Bij de Albert Heijn (niet de goedkoopste van Nederland, maar heeft wel een online winkel) kost Lays chips 0.99 euro per zak a 200 gram(de superchips, dus dezelfde als de Australische online winkel heeft. Koop je de gewone van Lays dan kost het 0,85 euro= $1,48 per zak). Twee zakken (1,98) plus doosje plus versturen (6,16) kost dan dus totaal: Euro 8,14. Eén zak $4.95 + verzenden $9.95 kost dus samen $14,90 (omgerekend 8,58 euro). Kortom, het is goedkoper om het (via vrienden) uit Nederland te laten komen, krijg je er nog een gratis zak chips bij ook :D. En je hebt nog een gram of 50 (weet niet hoeveel een doosje weegt) voor dropjes  :up:.

Dan voor de echte nerds onder ons nog even een mega verpakking paprika chips:
2 kilo verzenden kost 11,55 euro = $20,07  (en als je geen haast hebt 9,62 euro = $16,72). Daar kunnen zeker 9 zakken in, denk ik.

9 X 0,99 = 8,91 euro = $15,48
Verzenden = 11,55 euro = $20,07
Samen $35,55 : 9 = $3,95 per zak

Kortom, mijn tip: koop groots in via familie in Nederland en laat het lekker opsturen. Dat is goedkoper, en je kunt nog wat andere dingen erbij doen ook  :up:.
 
Jovo: ik vind dit wel erg kort door de bocht hoor van jou...

Volgens mij staan nederlanders er juist om bekend "zuunig" te zijn (imho niks mis mee). Ik heb niet de prijzen van jufrebekka gecontroleerd, maar zij heeft een aantal jaren in Australië gewoond en heeft in die tijd vast en zeker producten laten opsturen door vrienden. En daar heeft ze vast de transportkosten bij meegecalculeerd. Dus ik denk dat zij zeker wel weet waar ze over praat.

Verder doet jouw berichtje (en ik quote)
Eindelijk een adres gevonden in Australie waar je de goede paprika chips kan kopen van Lays.
Verder lekkere drop mixen, zoals ik vroeger altijd op de markt en bij Jamin kon kopen.
Heerlijk zeg.
Dat zijn toch wel een paar lekkernijen die ik heb gemist hier in Australie.
Voor de liefhebbers hier het adres: www.dutchstore.com.au
Wat ik van ze begrepen heb komt er nog veel meer lekkers aan vanuit Holland.

voorkomen dat je zelf geen financieel belang hebt bij deze site. Echter, zoals r2d2 al heeft uitgezocht is dat wel zo. Dus je was eigenlijk in mijn ogen gewoon reclame aan het maken.

En iedereen mag toch ook vinden dat $ 4,95 + $ 9,95 om een zak Lays Paprika chips te versturen naar ergens in Australië gewoon duur is?

Maar als de berekening van JufRebekkea fout is volgens jou, waarom kom je dan niet met de correcte berekening? Of geef je daarmee aan dat je toch duurder bent?

Ik heb niets tegen het helpen van Nederlanders in Australië, maar het hoeft toch ook niet meer te kosten dan nodig? Als ik hetzelfde product van dezelfde kwaliteit ergens anders goedkoper kan krijgen zal ik dat ergens anders bestellen.

P.S. Ik sta helemaal niet te springen om paprika chips van Lays hoor....dus no offence als ik die niet bij je bestel....
 
In oktober komen wij richting Sydney, wil ik voor iemand een zak chips meebrengen?  :smile:

Nee, maar even serieus, ik vind het jammer dat als er 'kritiek, aanmerkingen' op een post van iemand
wordt gemaakt, er direct wordt verweten dat Nederlanders zeurderig zijn, en wordt er gestrooid met
"de Nederlandse Mentaliteit".
Kom op, je post een bericht om je website te promoten, en dat mag. Althans, vind ik.
Maar schrijf dat gewoon, dat het je eigen website is. Daar is toch niks mis mee?

Succes in ieder geval!

groetjes, Marja
 
Jovo:

Het initiatief waardeer ik ook zeker en ik vind het super dat je ook met een tegenberekening komt.

Annemiek was even zo slim geweest om bijv. de verzendkosten te verifiëren op de website van TPG en daaruit blijkt dat Jufrebekka idd de verzendkosten voor Europa heeft gekozen en niet voor Internationaal buiten Europa.

tpgpost.png


0 - 500g Priority: € 10,45
0 - 500g Standard: € 7,40

500 - 2000g Priority: € 19,95
500 - 2000g Standard: € 17,76

Nu heb ik net even een berekening gemaakt voor 9 zakken chips à 200 gram vanuit NL (want dan houdt je nog wat over voor het doosje, die weegt ook wat).....en 9 zakken chips vanuit Adelaide en dan ben je nog steeds +/- $ 9 dollar meer kwijt om het vanuit Adelaide op te laten sturen.... (Standard shipping voor € 17,76)....

Maar er zijn natuurlijk meer factoren die de prijs beinvloeden...de gebruikte koers (ik gebruik zelf http://www.xe.com/ucc)...en de tijd. Vanuit Adelaide ga je er vanuit dat het wat eerder over is dan vanuit NL. EN ik heb al eens gehad dat ik boeken die ik in de UK had besteld nooit zijn aangekomen.....(tenminste niet met Royal Mail en Australia Post).

Ik heb eigenlijk niet dat ik nederlandse producten mis. Wat ik lekker vind is hier bij de Woolies of bij een Italiaans winkeltje te koop, die ook veel Nederlandse producten heeft....

P.S. Neem bovenstaande berekening vooral met een korreltje zout (die je waars. ook bij jou in de winkel kan kopen) want als het over geld en berekeningen gaat ben ik niet de beste. Het gaat mij makkelijker af met X-en en Y-en.
 
[quote author=Maluka link=topic=10140.msg141139#msg141139 date=1245725829]
P.S. Ik sta helemaal niet te springen om paprika chips van Lays hoor....dus no offence als ik die niet bij je bestel....
[/quote]

Ik wel!  :up:  Heerlijk!

@JoVo... ik had niet verwacht dat ik door mijn comment je zoveel "uitleg" moest geven; excuses voor dat, maar misschien is dat juist ook wel weer goed. Toch denk ik dat je website hierdoor extra aandacht heeft gekregen :smile: , dus dat is weer mooi meegenomen.

Keep up the good work en ondernemingsgeest, en wees de volgende keer gewoon wat meer straightforward!

Niemand hoeft zich verder in dit topic te verdedigen, dus ik zou zeggen: Basta! Laten we geen extra zout op de chips leggen!  :p

www.dutchstore.com.au was het toch?
 
jovo, ik had niet eens door in eerste instantie dat het jouw website was, anders had ik de opmerking nieteens gemaakt dat je misschien beter zelf kunt op laten sturen, want dat is flauw van mij te zeggen in de context met dat het jouw winkel betreft.

dus die bedoeling zat er niet achter.

ik kende de website al, was hem op 1 of andere manier al eens tegengekomen, want ik zei hier thuis nog tegen de kids, als je echt niet zonder hageslag kunt, het is te krijgen :lol:

juist leuk zo een webwinkel, veel succes ermee, altijd leuk om eens wat te bestellen hoor!!!!
 
Jovo,
excuus dat ik de verkeerde tarieven heb gepakt, maar om daar nou gelijk zo boos op te reageren. Foutje maken is menselijk hoor! Bovendien is dit een forum, en daar krijg je soms reacties die je niet wilt... als je daar niet op zit te wachten, dan moet je ook niet posten.

Verder vind ik het prima dat je een online winkel hebt, maar wij hebben net zo goed het recht om uit te rekenen dat het misschien helemaal niet zo goedkoop is. Hadden we ook kunnen doen zonder dat je ons op jouw site ging wijzen. Je mag best wel vertellen dat je een site hebt en Nederlandse producten verkoopt (hoewel dit forum niet is om reclame te maken), maar doe niet alsof "je zelf die site zomaar toevallig hebt ontdekt". Ik moet eerlijk zeggen dat je dan niet zo'n goede indruk op mij maakt als winkel/verkoper.

Ik vind het gek dat je het een Nederlandse mentaliteit vindt om uit te rekenen wat goedkoper is. Dat heeft niks met mijn eventuele Nederlandse mentaliteit te maken. Dat heeft gewoon te maken met het feit dat ik het 1) leuk vind om eens uit te rekenen. 2) Het belangrijk vind dat er eerlijke en volledige informatie op het forum staat. 3) Ik denk dat Australiers net zo goed wel van een bargain houden :D. Kortom, ik kijk er helemaal niet negatief tegenaan, jij kijkt (naar mijn mening) negatief tegen onze reacties aan...
 
Ik snap het niet hoor. Jaaaren geleden was het Smiths...toen werd het Lays en nu zie ik bij de Woolworths gewoon weer Smiths liggen.

Wie heeft daar een verklaring voor??

Marga
 
Smiths zal in Nederland overgenomen zijn door Lays en hier in Australië niet. Geen idee of dat echt zo is, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
 
[quote author=Marga link=topic=10140.msg141736#msg141736 date=1246272176]
Ik snap het niet hoor. Jaaaren geleden was het Smiths...toen werd het Lays en nu zie ik bij de Woolworths gewoon weer Smiths liggen.
[/quote]

Dat doet met denken aan het Jif/Cif verhaal. Jaren geleden hadden we in NL Jif. Maar (was het verhaal) de naam voor het spul moest internationaal gezien gelijk getrokken worden, dus het werd Cif. Duffe naam, maar het zal wel. En dan kom je hier in Australië en wat zie je in de supermarkten; jawel Jif!

't Is toch wat ...

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Cif
 
Aldi heeft nu ook paprika chips.

En voor wie het nog niet wist: Aldi heeft de lekkerste chips in heel Australie!  :up:
 
Back
Top