coeliakie in en rond Perth

rob en petra

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn druk bezig met onze aanvraag (ligt nu bij TRA) Maar hebben een vraag aan mensen met coeliakie (glutenintolerantie) of die vrienden hebben met.
Is het makkelijk aan producten te komen? Zelf maken we brood met een broodbakmachine en dus hebben we het meel nodig. Het valt me hier op dat in Nederland al veel spullen uit Australie komen maar of dit dan ook in/ en rond Perth te verkrijgen is. Wel al gesproken met de vereniging in WA maar ik krijg de indruk dat alleen in Perth wat te verkrijgen is. Ook moet hij 1x per jaar op controle dus als iemand meer weet graag info hoe ze dit aanpakken.

Alvast bedankt!  :up:

groetjes Petra

Ik woon niet in Perth maar volgens mij is er in OZ heel veel te koop dat glutenvrij is.

Erna

Er is hier erg veel glutenvrij verkrijgbaar, veel meer dan in Nl.
Omdat mijn NL vriendin een dochter heeft met coeliakie en ik weet hoe lastig het inkopen is, viel het me op dat veel produkten hier zomaar in de supermarkt te koop zijn. Wij eten zlfs glutenvrije choc pasta omdat we die het lekkerst vinden!

Bedankt voor jullie reactie's  :up:
Graag hoor ik nog of het meel makkelijk te verkrijgen is en hoe de ervaringen zijn met de check up's.
Zelf willen wij ons buiten Perth vestigen en zijn de winkels hier ook op glutenvrij ingericht?

groetjes Petra

Wij wonen in Rockingham onder Perth en daar is het "gewone spul" zoals koekjes, choco pasta ed goed te krijgen. Ik zal eens kijken wa er precies is en ook eens kijken voor meel.

Ik m oet soms goed kijken of ik juist GEEN glutenfree koop.
Volgens mij wordt er hier mee dood gegooid.

Wij wonen niet in Perth, maar in Brisbane. Hier is er HEEL veel te krijgen, gewoon bij de woolies. Wat je zou kunnen doen is op de websites van woolies en coles kijken (de grote supermarkten) en dan naar het online winkelen gaan. Daar moet je een postcode voor invullen omdat ze niet overal hetzelfde hebben. Je zou dan moeten kunnen zoeken op gluten vrije producten. Hier in Brisbane kun je het volgende krijgen: meel, pasta, sauzen, koekjes, snoepjes, van alles eigenlijk... Ik denk niet dat je je er al te veel zorgen om hoeft te maken.

Hoi Rob en Petra,

Welkom op het forum.

Groetjes, Marie

ps. grappig, mijn oom en tante in Perth heten ook Rob en Petra!  :wink:

o jee, ik heb ook glutenintolerantie enne, had er nog niet bij stil gestaan. Het is zo'n gewoonte geworden, vandaar...

Ik woon met iemand die ook gluten intolerant is en hier in Oz schijnen ze dus zonder dat je t verwacht bijna OVERAL gluten in te stoppen, zelfs in een marsbar (reep) aangezien ze er een overvloed aan hebben. In de grote supermarkten heb je schappen met glutenvrij spul. Er zijn steeds meer mensen met gluten intolerantie dus t lijkt misschien zo dat er een boel producten zijn zonder gluten maar schijnbaar is t in feite zo dat er juist in bijna alles gluten wordt verwerkt.

Van de marsbar wist ik dat het niet kon komt omdat er mout in zit en dat mag dus niet.
Deze mogen in Nederland ook niet. Ik kan het aardig redden maak veel zelf. Maar gebruik hier in NEd. veel meel van Schar. Dat is dus wel noodzakelijk om cake/ pannekoeken/ kroketten/ brood etc. te maken. Gelukkig is Jop geen zoetekauw dus ook met snoepgoed kom ik wel uit de voeten. Snickers is ook wereldwijd te verkrijgen evenals mentos etc.

Back