Concessional Competent English (IELTS)

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Voor mensen die problemen hebben om minimaal een 5 te scoren op alle onderdelen van de IELTS-test bestaat er een mogelijkheid om in aanmerking te komen voor een 'Skilled-Regional Sponsored' visum op basis van 'Concessional Competent English'. Dit betekent dat je minimaal een 5,5 gemiddeld moet halen voor de IELTS-test.

Deze mogelijkheid wordt door alle staten m.u.v. Western Australia en Queensland ondersteund.

Echter, South Australia en Tasmania hebben in de 'Skilled-Regional Sponsored Occupation List' zodanige eisen gesteld aan de IELTS-uitslag (bijvoorbeeld minimaal een 5 op alle onderdelen van de IELTS-test) dat deze mogelijkheid hiermee ongedaan wordt gemaakt.

Ik ben in contact met deze 'State Government Agencies' en Tasmania heeft inmiddels naar aanleiding hiervan een aparte lijst uitgebracht van beroepen die op grond van 'Concessional Competent English' worden geaccepteerd. Deze 'English concession eligible occupations list' is sinds vandaag te vinden op www.development.tas.gov.au/migration/Language%20Concession%20Jan%202008.pdf.

New South Wales en Victoria stellen deze mogelijkheid alleen open voor mensen met een genomineerd beroep in de ASCO-klassen 1 t/m 3. Dit is geen voorwaarde die in de 'Migration Regulations' wordt gesteld en ik ben met beide 'State Government Agencies' in overleg om nadere opheldering te verkrijgen.

Zodra de genoemde staten deze discrepanties hebben opgelost dan zal ik het op dit forum laten weten.

Ik hoop hiermee voor een aantal mensen hun kans op een visum te hebben vergroot.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hallo allemaal,


Ik heb inmiddels contact gehad met de 'Manager Skilled Migration' van NSW en hij heeft mij laten weten dat mijn opmerking betreffende het ten onrechte uitsluiten van beroepen in ASCO-klasse 4 correct is.

'Concessional Competent English' zal voor NSW dus ook worden geaccepteerd voor beroepen in ASCO-klasse 4 en de website van NSW zal op korte termijn worden aangepast.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hallo allemaal,


Er is weer wat nieuws te melden op het gebied van 'Concessional Competent English'.

NSW gaat zijn website nog aanpassen, maar heeft hiervan wel reeds melding gemaakt op  www.business.nsw.gov.au/migration/whatsnew.asp#1.

Na een lange en moeizame discussie met de 'State Government Agency' van Victoria heb ik het voor elkaar gekregen dat ook zij 'Concessional Competent English' hebben opengesteld voor mensen in ASCO-4 beroepen. Zij hebben hun website inmiddels aangepast.

SA is de enige staat die nog achterblijft, maar dat heeft te maken met afspraken die zij moeten maken met een instituut dat de verplichte Engelse les zal gaan verzorgen. Zodra dit is opgelost laten ze het mij weten en zal ik het weer op dit forum melden.

Dit is dus allemaal goed nieuws voor mensen die moeite hebben om minimaal een 5 of 6 te halen op alle onderdelen van de IELTS-test en hierdoor dus eventueel in aanmerking kunnen komen voor een 'Skilled-Regional Sponsored' visum!!!


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob,

Wij hebben een soort gelijk probleempje, maar je raadt het al...toch weer net iets anders. De hoofdaanvrager bij ons is onlangs licht dyslectisch bevonden en heeft daarom moeite om de IELTS met een 6 op ieder onderdeel af te ronden. Het tweede (normale) examen wist hij wel een 6 gemiddeld te halen (maar voldoet dus niet aan de eisen die voor ons visum gesteld worden). In principe heeft hij bij examens extra tijd nodig, iets groter lettertype, voorgelezen examen en werken met een spellingscontrole. Aangezien er in NL geen examen gedaan kan worden met daarbij aanpassingen voor mensen met dyslexie ziet het er nu vrij somber uit.

Drie maanden vantevoren dienen we e.e.a. aan te vragen en dan krijg je pas op de dag zelf te horen of je wat extra tijd kunt krijgen....lekker motiverend allemaal...NOT. Heb je enig idee wat we hiermee kunnen? Zou hij soms onder de voorwaarden kunnen vallen van iemand met een trades beroep? (Dan heeft hij nu namelijk wel zijn IELTS op zak!) of zouden ze denk je bereid zijn om de voorwaarden van voor sep'07 aan te houden? Het ziet er echt naar uit dat alles stuk gaat lopen hierop en dat zou echt te zonde zijn van alles. Kheb me al rot gezocht naar mensen met een soort gelijk probleem, maar die zijn/is tot op heden niet gevonden!!!! Inmiddels staat onze visumaanvraag sinds 18nov07 uit en wachten we op een CO....in de hoop dat deze misschien iets meer duidelijkheid kan geven, maar helaas laat deze persoon nog even op zich wachten!

Met alleen wat extra tijd gaan we er niet komen! Hopelijk kun je weer een zonnestraaltje bij ons naar boven toveren! :-(

Thanks alvast
 
Beste Rob,

Dat is zeker goed nieuws aangezien mijn man uit een franstalig land komt is engels op sommige punten moeilijk. Hij heeft echter wel een beroep: Airconditioning - en refrigeration mechanic (ASCO code 4312-11)die op alle lijsten staat ( SOL,ENSOL,MODL) maar we willen erg graag naar Queensland, is er op grond van het feit dat zijn beroep daar erg gewild is geen enkele vorm van versoepeling van het minimum cijfer voor de IELTS score te vinden ergens in het web van alle regeltjes?

Met vriendelijke groeten,

Marika
 
[quote author=Ernie link=topic=8395.msg115572#msg115572 date=1207482054]
De hoofdaanvrager bij ons is onlangs licht dyslectisch bevonden
[/quote]

Met welke dyslectietest en bij welke instantie is dit aan het licht gekomen?
 
Beste Ernie,


Ik ken jullie omstandigheden niet precies dus is het moeilijk voor mij om hier een antwoord op te geven.

Wat in ieder geval niet kan is dat de IELTS door DIAC wordt beoordeeld tegen de regels van voor 1 september 2007 als de visumaanvraag na die datum is ingediend. Wat ook niet kan is dat de IELTS wordt beoordeeld tegen de regels van een 'tradesperson' als dit niet het genomineerde beroep is.


Veel succes!

Rob Breumelhof
Adelaide
 
r2d2: bij een officieel gebeuren van de OPPU in Huis ter Heide, aangezien je niet overal naartoe kunt gaan als volwassene!
....maar ehhhh hoezo?
 
Hoi Rob, bedankt voor je antwoorden (helaas wel de verkeerde voor ons, maar oke  :cry: )
 
Ook ik had liever een ander antwoord gehad :-(

Maar bedankt voor je reactie Rob! :up:

Groetjes,

Marika
 
Hallo allemaal,


Ik heb van de 'State Government' van Victoria bericht ontvangen dat zij 'concessional competent English' alleen nog accepteren indien de visumaanvrager wordt gesponsord door een familielid in Australie en niet als de visumaanvrager wordt gesponsord door de 'State Government' van Victoria zelf. Zij hebben hun website inmiddels aangepast met deze restrictie.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hallo allemaal,


Zojuist heeft South Australia bekend gemaakt dat zij deelnemen aan het 'Concessional Competent English' programma.

Meer informatie hierover is te vinden op http://migration.sa.gov.au/centric/migrate_from_overseas/visa_options/gen_skill3/criteria_for_state_spons.jsp#English_lanuage_ability. Ga hierbij naar 'fact sheet 7'.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hi,

Onlangs heb ik de Ambassade van Queensland een mail gestuurd maar geen duidelijk antwoord gekregen ( ik werd alleen naar de webstite immi.gov.au verwezen en die heb ik al uitgepluist..). Als je genoeg punten haalt ZONDER de IELTS test mee te tellen kan je dan ook zonder die test gedaan te hebben voor een visum in aanmerking komen of MOET je deze verplicht doen????

Heeeel graag antwoord!!!!!!

Groeten,

Marika
 
Hoi Marika,

je moet een IELTS test doen, in ieder geval de hoofd aanvrager van het visum.
De partner heeft de keus de test te doen of af te kopen, voor dat geld krijg je dan Engelse les als je in Australie bent.

Je zou dit kunnen opzoeken onder de Eligibility van het betreffende visum.
Wij hebben bijvoorbeeld een VE sub 175, als je dan bij main applicant gaat kijken dan vind je de volgende informatie: http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-english.htm

Succes.

Gr,
Johan
 
Ja ik weet het, mijn man is de hoofdaanvrager en moet - als 'tradesperson' zijnde - een 5 op alle onderdelen halen. Voor mij als meelifter hoeft dat maar een 4,5 gemiddeld te zijn ( als ik niet die verplichte -dure- cursus wil doen); Terwijl juist voor mij engels weer wat makkelijker is dan voor hem want hij komt uit een franstalig land en heeft nooit engels op school gehad. Vandaar mijn vraag, de punten haalt hij volgens mij ook zonder maar ik vrees dat we er niet onderuit komen :cry2:

Bedankt voor je antwoord!

Groetjes,

Marieke
 
Hoi Marika,

Goede oefen sites waarin word ingegaan op de IELTS test is Scotts English succes; http://www.scottsenglish.com/ielts/pages/home.asp
Verder kan je via de BLTC in Amsterdam een prep cursus volgen van een week: http://www.bltc.nl/pages/en_ieltscourse.htm

Groeten en succes !
Johan
 
Hallo allemaal,


Zojuist heeft Immigration SA mij laten weten dat zij door het grote aantal aanvragen per 31 maart 2009 tot nader bericht geen nieuwe aanvragen op basis van 'concessional competent English' meer in behandeling zal nemen.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top