confused... betaal je nu ook voor je second stage?

liz-lizzy

New Member
Hoi iedereen,
Ik heb nu net mijn second stage binnen en die moet je dus binnen 60 dagen terug sturen met de gewenste info.
Nu ben ik in nederland dus ik moet ook nog even naar ze emailen of ze daar niet moeilijk over doen, en of ik binnen die 60 dagen wel terug moet zijn.
Ik ben familie aan het opzoeken en ben niet zeker of ik wel binnen 60 dagen terug ben al is mijn relatie wel oprecht.

Nu is mijn vraag:
Kost het tweede gedeelte weer 2500 dollar?
Ik ga voor het subclass 801
Ik weet dat het op de website staat maar ik begrijp het niet haha, ik weet niet of ze het nu over het eerste gedeelte hebben of dat het tweede ook weer 2500 dollar kost.
Hartelijk dank,
Lizzy

De 820/801 is min of meer hetzelfde als de 309/100 variant waar wij momenteel mee bezig zijn. Het enige maar wel erg belangrijke verschil is dat de omzetting van 820 tijdelijk naar 801 permanent geldig is voor personen die in Australia wonen. Je moet dan ook in Australie zijn als het visum wordt afgegeven!

Ik weet niet of je al het verzoek van de immigratie dienst hebt gehad om opnieuw bewijs te sturen dat jullie relatie nog steeds gaande is dat je samen de kosten deelt van een huishouden etc etc. Maar als dat zo is dan zou ik zeker even contact met ze opnemen en zeggen dat je momenteel in Nederland zit. Aangezien je niet zeker weet of je binnen 60 dagen terug kan zijn en ik hieruit concludeer dat je partner in Australie zit (?) weet ik niet zeker of de immigratiedienst dit als een vakantie ziet.

Wat je moet betalen en of er een 2e betaling nodig is staat in het volgende document http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/990i.pdf
Over het algemeen is een Partner visum 1 aanvraag en wordt er slechts 1 betaling gevraagd. Deze is voor de afgifte van je tijdelijke 2 jarige variant. Automatisch krijg je aan het einde van deze 2 jaar een verzoek of je opnieuw bovengenoemde bewijsstukken wilt aanleveren zodat een permanente partnervisum wordt afgegeven, met dit visum heb je dan ook recht op centre link etc

Groetjes Chantal

thanks Chantal!
Ik heb de papieren inderdaad ontvangen, mijn vriend heeft ze naar nederland voor mij opgestuurd.
Ja ik ben best wel bang dat dit allemaal heel stom is geweest om zonder mijn vriend naar nederland te gaan maar vanwege zijn stage kon hij ook niet mee.
Ik heb de immigration department een email geschreven, hopelijk hoor ik daar zo snel mogelijk van.
Hartelijk dank voor jouw antwoord en jij ook veel succes!

Hey Lizzie,

Succes met je tweede fase aanvraag. Ik woon met mijn partner in Adelaide en verwacht die papieren ergens mid volgend jaar. Nou vraag ik me af wat voor een papierwerk aangeleverd moet worden om het permanent residency te verkrijgen. Ik heb het Immigration gevraagd, maar die zeggen alleen maar dat je 22 maanden na je temporary grant alle info krijgt. Kan je me een lijstje geven van alles wat bewezen moet worden, zodat ik nu vast aan een paper trail kan gaan werken? En iedereen die al permanent is; wat zijn je ervaringen? Heel erg bedankt en succes met je stage en je permanente visum.

2nd stage is bijna gelijk aan de eerste fase, kijk eens op http://www.immi.gov.au/migrants/_pdf/faqs-2ndstage.pdf

Succes!

Chantal

Back