Consolidated Sponsored Occupation List (CSOL)

Rob Breumelhof

Active Member
Beste forumleden,


Zojuist is de Consolidated Sponsored Occupation List (CSOL) bekendgemaakt.
Deze lijst geldt voor GSM visa op basis van sponsoring door een 'State/Territory Government', 'ENS Direct Entry visa', 457 visa en 'Occupational Trainee' visa.

De lijst is nog niet op de DIAC website beschikbaar, maar kan worden gedownload van www.comlaw.gov.au/Details/F2012L01451/Download.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Geen carpenter meer in de SCOL? Bad News!

Bummer! o_O

Zoals FOL zegt, wel even goed overleggen met je agent. Er zijn hier veel mensen waar de deur voor hun neus in het slot viel of dreigde te vallen. Met een goede agent (of zelf slim zijn) zijn er soms nog WC-raampjes die nog opens staan. Maakt jou het uit waardoor je naar binnen komt. Als je maar droog zit!
 
Beste Joff,


Om voor een Skilled-Nominated of Skilled-Sponsored visum in aanmerking te komen moet jouw beroep op de SOL of de CSOL staan. Jouw beroep staat op de SOL dus kun je nog steeds voor een van deze visa in aanmerking komen.

Misschien kun je ook voor een Skilled-Independent visum in aanmerking komen nu de voor een GSM-visum benodigde punten zijn verlaagd van 65 naar 60 punten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Wat vreemd dat er beroepen zijn die op de SOL maar niet CSOL staan!

Bedankt voor je antwoord Rob.
 
Beste Joff,


Om voor een Skilled-Nominated of Skilled-Sponsored visum in aanmerking te komen moet jouw beroep op de SOL of de CSOL staan. Jouw beroep staat op de SOL dus kun je nog steeds voor een van deze visa in aanmerking komen.

Misschien kun je ook voor een Skilled-Independent visum in aanmerking komen nu de voor een GSM-visum benodigde punten zijn verlaagd van 65 naar 60 punten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide


Beter!
 
Beste Joff,


Om voor een Skilled-Nominated of Skilled-Sponsored visum in aanmerking te komen moet jouw beroep op de SOL of de CSOL staan. Jouw beroep staat op de SOL dus kun je nog steeds voor een van deze visa in aanmerking komen.

Misschien kun je ook voor een Skilled-Independent visum in aanmerking komen nu de voor een GSM-visum benodigde punten zijn verlaagd van 65 naar 60 punten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

Bedankt voor de info rob!
Ik zag inderdaad al dat het wel op de sol staat.
Ik heb inmiddels een EOI ingediend en tevens de state sponsorship aangevraagd. De Papieren voor de State sponsorship gaan vandaag op de bus.
 
Misschien een heel domme vraag, maar waar vind ik de lijst van beroepen die elke staat sponsort??? Ik kan de SOL en CSOL wel vinden, maar ik kan nergens vinden welke staat welke beroepen sponsort en welke aanvullende eissen die staat heeft bij elk beroep (bv zoveel jaar werkervaring).
 
Thanks FOL! Je bent Tasmanië vergeten, hihi, maar dat vergeef ik je ;).

Zo te zien is er altijd wel een weg voor me om Australië binnen te komen, maar misschien niet in het gebied waar ik wil zijn.. De 2 jaar werkervaring zou ik nog wel aan kunnen voldoen denk ik, maar meer dan 2 sowieso niet.. Dus als staten meer dan 2 jaar werkervaring vragen voor een sponsored visum, dan gaat dat sowieso niet door..
 
Thanks FOL! Je bent Tasmanië vergeten, hihi, maar dat vergeef ik je ;).

Zo te zien is er altijd wel een weg voor me om Australië binnen te komen, maar misschien niet in het gebied waar ik wil zijn.. De 2 jaar werkervaring zou ik nog wel aan kunnen voldoen denk ik, maar meer dan 2 sowieso niet.. Dus als staten meer dan 2 jaar werkervaring vragen voor een sponsored visum, dan gaat dat sowieso niet door..

Tsk... ik zal mijn post dan maar weghalen :p Mij een beetje FOL noemen
 
Back
Top