Consultant / Systeembeheerder zoekt werk

befrankt

New Member
Hallo, ik ga over 4 weken in Ballarat wonen met mijn ozzie vriendin en zoek werk rond ballarat, geelong of melbourne. Iemand een idee hoe dit aan te pakken of een tip / vacature voor deze nieuwe ozzie?
 
Twee tips:

1. Ga langs bij bedrijven (dat heeft meerdere spditers geholpen)
2. (De beste denk ik) Zorg dat je wekelijks op seek.com kijkt.
Peter
 
Ja hoor, gewoon bedrijven binnenstappen met je CV. Kun je zomaar in de prijzen vallen.

Succes.

Erna
 
In Ballarat wonen en werken in Geelong of Melbourne???
Jij wil nogal afstanden rijden dan.
Tip evt via seek.com.au
 
is dat ver dan ballarat - melbourne of ballarat - geelong?

was mij verteld dat het een uurtje heen en uutje terug is als je aan de goede kant van melbourne zit?

Ik ben aan het solliciteren geslagen vanuit nederland, maar bij het maken van mijn eerste brief wist ik al dat het onbegonnen werk werd. Ik was al een hele brief kwijt met het uitleggen dat ik al een visum had en hoe ik telefonisch of over 6 weken kon solliciteren.
 
Ik ben echt echt net een paar minuten "oud" op dit forum, maar ik kom op 13 oktober naar Ballarat. Ik ga een afstudeerproject doen in het global innovation centre (http://www.ballarattechnologypark.com/cb_pages/gic.php) voor de Unniversity of Ballarat (http://www.ballarat.edu.au/). Ik ken er nog vrijwel niemand, maar ik kan me voorstellen dat ze hier vactures hebben. Zelf ga ik onderzoek doen naar een website die informatie over recht moet verspreiden aan inwoners van Vicatoria.

Misschien dat je iets hebt aan deze websites!
 
Is maar net hoe je het bekijkt, Melbourne ballarat is ongeveer anderhalf uur en Melbourne-Geelong een uur. Dan zit je dus toch 2-3 per dag op de weg als het qua verkeer allemaal meezit.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=5592.msg71180#msg71180 date=1158359594]
Is maar net hoe je het bekijkt, Melbourne ballarat is ongeveer anderhalf uur en Melbourne-Geelong een uur. Dan zit je dus toch 2-3 per dag op de weg als het qua verkeer allemaal meezit.
[/quote]

Dat ligt aan het salaris natuurlijk en dat ligt weer aan het feit dat ze mij met veel ervaring, maar weinig papieren moeten aannemen. In nederland kan ik met mijn ervaring overal aan de slag, maar in australie wordt het een verrassing.
 
[quote author=Oswald link=topic=5592.msg71178#msg71178 date=1158357562]
Ik ben echt echt net een paar minuten "oud" op dit forum, maar ik kom op 13 oktober naar Ballarat. Ik ga een afstudeerproject doen in het global innovation centre (http://www.ballarattechnologypark.com/cb_pages/gic.php) voor de Unniversity of Ballarat (http://www.ballarat.edu.au/). Ik ken er nog vrijwel niemand, maar ik kan me voorstellen dat ze hier vactures hebben. Zelf ga ik onderzoek doen naar een website die informatie over recht moet verspreiden aan inwoners van Vicatoria.

Misschien dat je iets hebt aan deze websites!

[/quote]

13 oktober in ballarat? ik kom 11 oktober aan. Ik ken daar al wat mensen, misschien moeten we maar 's afspreken wat VB's achterover te tikken? befrankt@hotmail.com
 
[quote author=befrankt link=topic=5592.msg71382#msg71382 date=1158665215]
[quote author=Wilbert67 link=topic=5592.msg71180#msg71180 date=1158359594]
Is maar net hoe je het bekijkt, Melbourne ballarat is ongeveer anderhalf uur en Melbourne-Geelong een uur. Dan zit je dus toch 2-3 per dag op de weg als het qua verkeer allemaal meezit.
[/quote]

Dat ligt aan het salaris natuurlijk en dat ligt weer aan het feit dat ze mij met veel ervaring, maar weinig papieren moeten aannemen. In nederland kan ik met mijn ervaring overal aan de slag, maar in australie wordt het een verassing.
[/quote]

In australie word je in de as gezet? Omdat het een verassing is? 

Sorry kon het niet laten...

Maar.. ik denk dat ze in australie veel eisen stellen aan papieren wat je hier zo links en rechts hoort op het forum.
 
[quote author=tinus link=topic=5592.msg71384#msg71384 date=1158665401]
[quote author=befrankt link=topic=5592.msg71382#msg71382 date=1158665215]
[quote author=Wilbert67 link=topic=5592.msg71180#msg71180 date=1158359594]
Is maar net hoe je het bekijkt, Melbourne ballarat is ongeveer anderhalf uur en Melbourne-Geelong een uur. Dan zit je dus toch 2-3 per dag op de weg als het qua verkeer allemaal meezit.
[/quote]

Dat ligt aan het salaris natuurlijk en dat ligt weer aan het feit dat ze mij met veel ervaring, maar weinig papieren moeten aannemen. In nederland kan ik met mijn ervaring overal aan de slag, maar in australie wordt het een verassing.
[/quote]

In australie word je in de as gezet? Omdat het een verassing is? 

Sorry kon het niet laten...

Maar.. ik denk dat ze in australie veel eisen stellen aan papieren wat je hier zo links en rechts hoort op het forum.
[/quote]

verassing? ik zie niks  :wink:

ja, maar ICT is toch een aparte wereld qua opleiding/ervarings-verhoudingen
 
Klopt helemaal.

Vandaar dat je ook zo'n hele assessment moet doorlopen als je een visa aanvraagt.
Maar met wat goede referentie brieven in het Engels van je oude baas/bazen en wat officiële IT (microsoft, novell, citrix etc.) certificaten kom je al een heel eind denk ik :)
 
In ieder geval zijn de meeste standaarden op IT gebied vrij internationaal. Dat is in ieder geval een voordeel van het IT-er zijn.
 
Tinus,

don`t worry mate. Vergeet niet dat de ICT in Australie niet verschilt van de Europese, en vergelijkbaar de economie.
ICT bedrijven zijn sinds een jaar in het algemeen weer aant groeien, dwz klanten doen weer bestedingen. Ikzelf ben CCNP, CIPT gecertificeerd, en maak me totaal geen zorgen over het vinden van werk. Gok over een paar maanden op recruiters,

Lemme know
 
Ikzelf ben ook ict-er, niet HBO geschoold maar wel CCA,CCEA,ITIL en MCSE 2000 en binnenkort VCP3. Ik heb al eens contact gehad met de australische hrm man van mijn oude werkgever. Die zei letterlijk wanneer het je lukt met je visa stap dan maar even binnen want met jou ervaring moeten we zeker een geschikte functie kunnen vinden.

Ik heb daarnaast ook mijn koks papieren, sociale hygiene en cafe diploma, hoogstwaarschijnlijk zal het migratie bureau deze papieren gebruiken voor een skilled independed maar dat wacht ik allemaal af. Als jullie tegen die tijd uit Melbourne blijen dan ben ik tenminste zeker van een job :cool:

René
 
Back
Top