contact gezocht in Syndey

Karin

New Member
Hallo!

Ik ben Karin, 29 jaar en nieuw op dit forum!
Wij vertrekken half december naar Sydney voor 1 jaar. We zijn nu bezig met de voorbereidingen, superspannend!
Omdat ik nog niemand ken daar, ben ik op zoek naar leuke mensen die al in Syndey wonen en mij meer kunnen vertellen over het land, de stad, leuke tips hebben, etc. etc.

Wie o wie kan mij meer vertellen??

Groetjes,
Karin
 
Hoi Karin,
Leuk dat je naar Syndey gaat. De stad is ontzettend mooi! En de zomer gaat beginnen :)
Ik ben ook 29 en sinds half augustus in Sydney. Heerlijk appartement in Manly, dus je moet maar koffie komen drinken als je hier eenmaal bent.
Er zitten erg veel Nederlanders in Sydney, die leer je snel genoeg kennen.
groetjes, Leonie
 
Hee Leonie,

Gaaf dat je er al zit! Ik moet nog vijf weekjes hier in het natte, donkere Nederland! Die zomer spreekt mij ook erg aan.
Wij gaan eerst een maand in een hotel Portofino in North Sydney zitten en proberen tijdens die periode een huis te vinden in de buurt van North Ryde, waar mijn man gaat werken.
Wat doe jij in het dagelijks leven? Ik ga proberen een leuke baan te vinden straks...

Kopje koffie klinkt goed  :wink:.

Groetjes,
Karin
 
North Ryde... daar werk ik ook! Gaat 'ie bij Philips werken toevallig? Niet dat ik er zelf werk hoor, maar ik werk zo ongeveer naast een Philips kantoor, vandaar :)
Verder weet ik echt helemaal niets van North Ryde af, behalve dat het verkeer er omheen af en toe goed vast kan staan.
 
Hm, dat verkeer is weer minder...
Hij gaat bij Honeywell werken (werkt 'ie in NL ook). Handig te weten dat Philips daar ook zit - ik moet namelijk ook nog werk proberen te vinden, in iets in de buurt is natuurlijk wel 't handigst. Heb je daar toevallig ook nog tips voor??
Wat doe jij voor werk eigenlijk?
Ik ben hier in NL communicatieadviseur en voor daar maakt 't mij eigenlijk niet heel veel uit wat ik ga doen: als het maar leuk is!!
 
Dat is ook toevallig; ik ben ook 29 en woon sinds een paar weken in Sydney! Vorige week hebben we (mijn vriend en ik) de sleutels gekregen van ons nieuwe appartment in Fairlight (de wijk naast Manly). Op het moment ben ik nog druk op zoek naar een baan (als PA of in recruitment), maar er lijkt voldoende aanbod dus dat moet gaan lukken. 
Misschien kunnen we met z'n 3en koffie drinken?  :)

groetjes, Diane
 
Ja! Schuif gezellig aan!!!
Hoe is het in Sydney? Hoe ben je aan een huis gekomen?? Wij willen op zoek naar een gemeubileerd huis, hoop dat dat gaat lukken...
 
Hoi Karin, zie nu pas weer berichten op het forum staan, dacht dat ik een mailtje zou krijgen, vast weer iets verkeerd ingesteld :)

North Ryde metteen even opgezocht in de street directory. Dat ligt wel een eindje van Manly af. Veel verder naar links. Maar kun je wel leuk iets daaronder aan de haven gaan wonen. De meeste mensen in Sydney moeten wel een eindje reizen voor hun werk. Toch zeker wel een uur. Zijn weinig die bij hun werk gaan wonen.

Ik ben nu nog hard aan het zoeken! Was congresontwikkelaar van juridische congressen, maar ja, hier heb ik natuurlijk absoluut geen idee van het australische recht, dus dat maakt het wel moeilijker hier een baan te vinden. Ben nu ook maar gaan zoeken in recruitment, maar daar heb ik dus helemaal geen achtergrond in. Net bij een bedrijf pas na 5 gesprekken afgewezen. De rest van de kandidaten had al wel ervaring. Zat net vandaag te denken aan pa, wat geestig. Die verdienen hier heel veel.

Engels leer je hier snel genoeg, gewoon eerst een leuke cursus gaan doen. Ik ben gaan duiken :) Heerlijk hier en je moet verplicht de hele dag Engels spreken.

Hoi Diane, Fairlight is enorm leuk! En heel dicht bij Manly! Welke straat heb je wat gevonden? Wij hebben ook wat extreem gave appartementen daar bekeken. Wij kunnen natuurlijk al eerder koffie gaan drinken als je dat leuk vindt. Er zitten héél veel Nederlanders in Sydney. Als je niet oppast, sta je iedere week in de Opera Bar te borrelen met elkaar :)
 
Ha Karin, Wij hebben het appartement via de Manly daily. Op woensdag en zaterdag staan de beschikbare appartementen geadverteerd en meestal kun je dezelfde dag gaan kijken. Als je het dan wilt kun je een applicationform invullen en afwachten of je het krijgt. Het is wel goed om een referentie te hebben, dus als je nu ook huurt is het handig om een referentie te vragen. Er is trouwens wel veel minder aanbod in gemeubileerde appartementen. Je zou misschien eens kunnen kijken op www.gumtree.com.au.

Leonie, ik heb je net een mail gestuurd. Lijkt me leuk om alvast een keer af te spreken.

grt, Diane
 
Hi Diane,

Dat zijn goeie tips! Ik bewaar ze allemaal, want het lijkt mij toch het handigst om daar te gaan zoeken, zodat je het ook echt kunt zien (het huis bedoel ik  :)).
Ik las trouwens dat je ook meubels kunt huren daaro. Er stonden ook telefoonnummer bij, dus dat is wel het proberen waard. Het is de bedoeling dat wij maar een jaar blijven, vandaar.

Vandaag over een maand zit ik in het vliegtuig, spannend!!!

Karin
 
Het makkelijkst blijft toch www.realestate.com.au en www.domain.com.au. Staan eigenlijk de meeste woningen wel op, ook gemeubileerde, maar dat is inderdaad een klein aanbod en vaak oude troep. Kun je nu alvast orienteren.
De kijkdagen zijn altijd op zaterdag, maar dan heb je maar een kwartiertje en sta je met nog tien anderen te kijken. Huurmarkt is nu niet zo best, weinig aanbod, hoge prijzen, komt ook door de zomer. Je kunt ook de makelaar bellen voor een afspraak, soms doen ze dat wel. Is wat relaxter.
Je kunt hier ook gewoon meubels huren ja. Gaat heel makkelijk.
Je kunt ook je werkgever in australië (of die van je vriend dan) als referentie opgeven.
Veel succes,
groetjes, Leonie
 
Hallo mensen,

Wij zijn marcel (31) en Angelique (29)
Wij vertrekken op 21 januari ook naar sydney (parramatta).

Weten jullie toevallig of er ergens hollandse pubs zijn of andere pubs waar redelijk veel nederlanders komen?
Niet dat we alleen maar nederlanders willen kennen daar maar het is toch fijn om wat aanspraak etc. te hebben als we er pas zijn.

Alvast bedankt,

Groeten marcel :up:
 
Hi Marcel en Angelique,

Daarvoor en voor honderdduizend andere superhandige dingen moet je echt het boekje 'welkom in Sydney' downloaden: http://www.dutchlink.com.au/information1.php
Daar heb ik echt heel veel aan gehad! (en nog trouwens...)  :)

Gaan jullie werken in Sydney?

Groetjes Karin
 
Hoi karin,

Ik ben timmerman van beroep dus ik zal veelal om sydney heen werken, mijn vriendin hoopt in de zorg terecht te komen en dat zal denk ik wel meer in sydney te doen zijn.

We hebben het boekje ook al gedownload en uitgeprint, moet wel eerlijk bekennen dat ik nog niet echt de tijd heb gehad om het grondig door te lezen, maar ben er van overtuigd dat ik daar in het vliegtuig tijd genoeg voor heb.
Zijn nu eigenlijk best druk bezig om alles te regelen voor vertrek dus...........

Groeten marcel & angelique :up:
 
Oja, vergeet ik helemaal te reageren op de hollandse pub's. Iedere eerste donderdag van de maand is hollandse borrel in Una's. Wel eindje van Parramatta af.  http://www.unas.com.au/broadway.php

Ben er pas één keertje geweest, maar erg gezellig en Hollandse pot.

Zitten ook wat Nederlandse vrouwen hier die in de zorg werken, moet je vriendin zeker even ontmoeten, via via werkt altijd het beste.

groetjes, Leonie
 
Hoi Leonie,
Ik ben de vriendin van Marcel en wil dus inderdaad het liefst in de zorg gaan werken. Heb hier een MDGO-SPW diploma en mijn voorkeur gaat uit naar het werken met gehandicapten. Bedoel je met zorg werk als verpleegster of ook in het spw-veld? Heb nl geen nurse-kwalificatie.....
We zullen zeker een keer een  :cheers: borrel komen pakken in de nederlandse pub,
Groetjes angelique
 
[quote author=marc-el link=topic=5853.msg75491#msg75491 date=1164100995]
Weten jullie toevallig of er ergens hollandse pubs zijn of andere pubs waar redelijk veel nederlanders komen?
[/quote]

Hallo Marcel,

Wij (Lianne en Martijn) wonen ook sinds kort in Sydney (Darlinghurst), Hollandse pubs heb ik nog niet gezien (ook niet op gelet trouwens) maar een hollandse friettent :wink: is er wel ("Dutch Delight" in Darling Harbour......... kan niet echt zeggen dat ik 'em aan kan raden maar da's wat anders).

Groeten uit Sydney,

Martijn
 
Onee, zat inderdaad aan verpleegster te denken.
Nurse-kwalificatie is moeilijk heb ik begrepen. Maar er is zoveel werk dat je via via altijd wel ergens binnenkomt. Alleen moet je dan wat lager werk doen.
 
Hello Peoples,  :cool:

Je kunt altijd aan het werk in een Nursing home als caretaker, verdient niet echt veel maar je bent iig binnen en kan dan verder groeien als je papieren rond zijn. Eva ( mijn vrouw) werkt nu in een nursing home en wacht (nog steeds) op haar PABO papieren.

Zijn inmiddels 15maanden verder en ze is bijna klaar moet nu alleen nog een cursus van 12 dagen doen voor leraren die in het buitenland zijn opgeleid.

Zijn al heel lang van plan om 1st Donderdag van de maand naar Una's te gaan maar is er nog niet van gekomen.
Misschien moeten we met zijn alle maar eens afspreken.

Wij hebben vorig jaar de Sydney XPdite BBq georganiseerd en was niet echt druk maar wel erg gezellig en hebben er een paar leuke contacten aan over gehouden dus misschien doen we dat dit jaar wel weer.

Leuk weer eens op het forum te zijn.

[move]Groetjes Eric[/move]
 
Hallo mensen,

Angelique heeft een spw diploma dus dat caretaker moet wel lukken lijkt ons.

Even voor Eva & Eric:
Een bbq-tje is nooit weg alleen dan wel na 22 Januari anders zal het voor ons een beetje moeilijk worden.
Het lijkt ons wel fijn en makkelijk als je wat contacten hebt in Sydney.

We horen het wel.

Groeten Marcel & Angelique :up:
 
Back
Top