contact met adelaidegangers

Hi there, nu alles voor ons wat vastere vorm gaat krijgen, lijkt het ons leuk contact te hebben (per mail) met andere stellen ( liefst met kids) hier in nederland met dezelfde plannen of mensen die inmiddels al in adelaide wonen.wij zijn allebei verpleegkundige en gaan voor een skilled visum. Onze kids zijn 12 en 8 ( jongens) en een meisje van 6 maanden.
Vooral voor het uitwisselen van ervaringen en natuurlijk ook omdat het leuk is dat je alvast iemand kent als je daar aankomt.
wij gaan maart as onze IELTS doen, zodra we die hebben gehaald kunnen onze diploma's worden erkend en het visum aangevraagd.
Intussen hebben wij onze vakantie geboekt en vertrekken wij 14 juli voor 4 weken down under, waarvan 2 weken adelaide.
Dusssss lijkt het je gezellig om af en toe wat te mailen......please do! :lol:
groetjes Freek & Karin
 
Hi Karin & Freek,

Wij wonen al ruim 4 jaar in Adelaide met veel plezier. Helaas voor jullie hebben we geen kinderen, ook niet van jullie leeftijd, maar kunnen je eventueel wel helpen met vragen over Adelaide, werk vinden etc. Leah is registered nurse, dus is de hele procedure al doorgerend.
Ook kunnen we helpen met het opstellen van een CV/resume op z'n Australisch als je wilt. Dit is voor sollicitaties 1 van de meest belangrijke dingen, waar veel Nl'ders zich op verkijken.

Laat maar horen.
Succes met de academic version van de IELTS test.

Groetjes,
Leah & Richard

P.S. Wat wordt Freek op z'n Engels? Freak?
 
Hallo Freek, Karin en Kids,

Heel veel succes met jullie aanvraag.

Wij willen ook graag naar Adelaide en hopen om in oktober naar Australië te kunnen vertrekken.

Wij, Ellen, Wim, Jim (10) en Renée(7) hebben ons in december voorgesteld.
Ellen is ook verpleegkundige. Wij hebben inmiddels IELTS test gehaald en zijn in afwachting van erkenning
Australian Nursingboard. Onze aanvraag voor skilled visum is inmiddels naar Australië verstuurd alwaar onze agent van het emigratiekantoor TIG deze naar de DIMIA stuurt indien erkenning rond is.

Hebben jullie de BIGverklaring al aangevraagd?

Momenteel is de makelaar druk doende ons huis te verkopen (Onder voorbehoud van visum verkrijgen )

Groeten Ellen en Wim
 
Hallo Leah en Richard,

Fijn dat jullie met plezier in Adelaide wonen. Wij hebben ook de intentie om naar Adelaide te gaan.
Waar wonen jullie in Adelaide?

Ons idee is, zonder dat we er ooit geweest zijn, te kijken in de omgeving van Port Noarlunga. Kennen jullie deze omgeving?

groeten Ellen en Wim
 
Hi Ellen en Wim,

Wij wonen in Sheidow Park, een paar km ten noorden van Port Noarlunga. We kennen de omgeving nu een beetje, dus als je vragen hebt, brandt maar los.
Waarom zijn jullie geinteresseerd in deze omgeving? Niet dat het een slechte keuze is, maar de meeste mensen richten zich op de Hills of Glenelg eo.
Toevallig hebben we afgelopen zondag nog in Port Noarlunga gesnorkeld. Er zijn daar kleine stukken reef waar mooie vissen zwemmen. Het was heerlijk daar. Bovendien zijn de huizen in de zuidelijke burbs nog redelijk betaalbaar. Je zit wel enige afstand van de CBD, maar qua reistijd maakt dat niet veel uit.

Groetjes,
Leah & Richard
 
hi ellen en wim, mag ik vragen of ellen inservice of hbo-v is opgeleid????
Als de bigverklaring is aangevraagd is het niet zo lang geldig, dus dat doen we zodra we de ielts hebben gehaald, deze gaan we 11 maart doen.
Ons huis staat al een poosje te koop, en mocht het vlot verkopen dan gaan we huren.
Hebben jullie al werk gevonden in adelaide, of gaan jullie dat doen als jullie er wonen?

groetjes karin & freek ( frenk probably) :wink:
 
Hallo Karin en Freek,

Ik ben In-Service opgeleid.

Dus zag ik 2 beren (in dit geval kangaroes) op mijn pad:

1) Ze willen HBO-V, dus kan ik wel registratie krijgen als Registered Nurse (want dat wil ik persé)?
Ik heb de BIG gebeld voor een Internationale verklaring, waarin vermeld staat dat  mijn opleiding valt onder EG richtlijn nr. 77/453 (= vereiste van  ANMC). Dat was het geval. De mevrouw die ik aan de lijn had was heel cooperatief. Binnen een dag had ze de verklaring rechtstreeks (!!!!!!!!!!!! heel belangrijk) verstuurd naar de ANMC.
Alle adressen , telefoonnr. en EG-richtlijnnr. kun je op internet simpel opzoeken.
Dat was de 1ste overwonnen  "kangaroe". In één telefoontje gepiept.

2) IELTS Academic voor een Registered Nurse overall bandscore 7 (minimum is 3 x 7 en 1 x 6,5, dus 3 x 9 en 1 x 6 is ......... gezakt!).
Op internet een beetje de Academic bestudeerd en tot de slotsom gekomen, dat dat niet mijn niveau is.
Dus ......... 1 week vakantie opgenomen eind november, 5 dagen naar school  en wel naar de British Language and Training Centre op de Nieuwezijds in A'dam voor een Intensive Preparation Course for the Academic Test (375,00 euro). Met zijn 10en in de klas, alles in het Engels. Meteen erachter aan op de zaterdag de test gedaan en 3 x 7 en 1 x 6,5 gehaald = overall bandscore 7 = geslaagd!!!!!!!!!!! = 2e kangaroe.
Zonder deze intensieve cursus, die je met name handvatten aanrijkt voor het examen, had ik het "absoluut niet "gehaald. Ik raad het iedereen aan, die niet HBO of academisch of VWO geschoold is!

Ik heb nog geen werk, omdat ik pas in feb. 2007 wil beginnen. We gaan eerst nog 2 maanden op reis en 1 maand settelen.

Sinds een week staat ons huis te koop onder ontbindende voorwaarde van verkrijgen van visum (geen visum geen verkoop!).

Wij verwachten in juni, juli ons visum te krijgen (dan zijn er 6 maanden voorbij).
Ik denk, dat ik deze maand wat ziekenhuizen ga aan schrijven.

Hoe zit het met jullie met werk en wat is voor werkplek zoeken jullie?

gr. Ellen.
 
Hallo Leah en Richard,

Ja waarom Noarlunga?!

Wij zoeken heuvels én zee/strand. Mn de zee binnen zichtveld .
Verder binnen werkafstand van de stad (+/- 30 min., klopt dat?).
Ruimte om het huis.
Wij zoeken een primary school (8 en 10 jr.) met veel sport- en outdooractiviteiten zoals voetbal, hockey, judo, tennis, enz..

Zitten we te zoeken naar het paradijs, of is dit een reele mogelijkheid?

Hebben jullie tips voor een dorp, wijk en/of school?

gr. Wim en Ellen.
 
Hallo,

Wij, Frank en Judith, zijn nu twee weken in Adelaide. Dus net gemist zou je zeggen, niet helemaal want we hebben hiervoor 8 maanden door WA gereisd.

We hebben een huis gevonden in Hyde Park en zijn druk op zoek naar een baan. We hopen graag Nederlanders te ontmoeten (naast Aussie uiteraard) om leuke dingen te doen. Wanneer komen jullie :wink:?

groet Judith
 
Hoi Wim en Ellen,
Goeie keus, hoor, ga alleen eerst wel even kijken, zodat je weet in welke straten en buurt je wel zou willen wonen en waar liever niet. Als je bij Noarlunga Hospital een baan kunt krijgen, kun je nog op de fiets naar je werk ook.
Je weet misschien wel, dat je via Immigration SA als je Skilled Migrant bent gebruik kunt maken van hun services, incl On Arrival Accomodation (gemeubileerd), Meet and Greet Service, om je op te halen van het vliegveld en een stapel info. Zowiezo een erg goede site is van SA Central. Een hoop links naar Real Estate, scholen, etc. De meeste scholen hebben websites met info welke sporten ze beoefenen ed. De meeste kinderen die wij kennen spelen 2-3 sporten en bespelen 2 muziekinstrumenten, wat via school erg gestimuleerd wordt. Vrienden van ons hebben hun 6 en 9 jarige zonen op Our Saviour in Aberfoyle Park, een private Lutheran school, echt een geweldig goede school. Je zult je af moeten vragen, of je Private of Public wilt, hoeveel je uit kunt / wilt geven. Op Our Saviour spelen ze voetbal, basketbal en tennis dat ik weet.
Om ziekenhuizen aan te schrijven voor Feb 07 lijkt me een beetje vroeg, mn omdat je geen visum (werkvergunning) nog hebt en nog niet geregistreerd bent bij de Nurses Board of SA. Dat zul je eerst moeten doen. En je hebt een goed Australisch CV nodig. Als je daar info over nodig hebt of hulp bij nodig hebt, mail ons dan maar rechtstreeks. Er komt wat meer bij kijken dan in Holland.
Succes met alles en gefeliciteerd met het slagen van de IELTS toest, hardstikke goed!!
Groetjes,
Leah
 
Hallo,

Ik ben psychiatrisch verpleegkundige, woon sinds 2003 in Adelaide, en werk hier ook, in de stad, nog wel tenminste,
want het ziekenhuis gaat zo langzamerhand decentraliseren. Die registratie die komt wel goed hoor, ze hebben ook hier vp'en nodig, het kan alleen een flinke tijd duren. Voor mij duurde het hele gebeuren zo'n driekwart jaar. Solliciteren heeft inderdaad nog geen zin, ze willen eerst dat je geregistreerd bent. Verder kun je je het best inschrijven bij uitzendbureau's, b.v. NASA/NSB of Nursing AUstralia, die hebben veel werk en op die manier kun je
eerst nog wat rondkijken voor je ergens vast gaat werken.
Noarlunga is wel verder dan een half uurtje hoor, en het ligt er ook aan waar in de stad je werkt, en op welke tijden je reist  en je kunt ook dichter bij de stad wonen en bij de zee in de buurt zijn. WIj wonen bijvoorbeeld in de Adelaide Hills, ook betaalbaar, 15 minuten naar zee, en in 1 minuut in het bos. Ws. is het verder zuidelijk inderdaad nog betaalbaarder,het ligt eraan wat je zoekt, maar werk is ook beperkter natuurlijk.
Onze zoon van bijna 5 gaat straks naar een gewone
public school hier om de hoek, alwaar ook gesport wordt (volgens mij wordt er op bijna alle scholen wel gesport hier in Australie) Goeie school. Eigenlijk moet je eerst de tijd nemen om rond
te kijken in Adelaide en omgeving, voor je je definitief vestigt, hoewel dat natuurlijk moeilijk is met schoolgaande kinderen.
Enne.....Hyde Park dat is een leuke buurt zeg!
 
Hallo allemaal,

Ik heb van verschillende mensen begrepen dat ze in contact willen komen met Nederlanders in Adelaide.
Behalve bij elkaar op bezoek gaan is het wellicht een idee om elkaar te ontmoeten tijdens de familiedag in The Dutch club zondag 19 februari (of elke derde zondag van de maand)
Het adres is:  102 Salisbury Hwy Parafield Gardens (82502670, 82811438)

Mischien tot dan,

Groeten,
Jelmer
 
Wij zijn ongeveer een jaar geleden daar eens wezen kijken (Sinterklaas feest) en hebben ons rot gelachen. Nederland in de jaren vijftig moet er ongeveer zo uitgezien hebben. Het was er verschrikkelijk oubollig en sprak ons (we waren er met enkele andere nederlandse gezinnen met jonge kinderen) absoluut niet aan.
Het is lekker weer, waarom niet ergens in de buurt van het strand/terrasje afspreken?
 
Hallo Sophia,

Graag willen wij jou en andere Nederlanders in Adelaide leren kennen. Misschien is het praktisch om toch af te spreken bij de NL-club meeting zondag a.s. en eventueel vanuit daar (later) wat anders te gaan doen. Idee?

Groet Frank en Judith
 
Ik zit midden in een verhuizing en kan a.s. zondag niet. Ook al had ik de dutch club graag met eigen ogen willen zien  :wink: en om tegelijkertijd wat nieuwe contacten op te doen.
Maar als het jullie leuk lijkt kunnen we misschien een keer op een zondagmiddag in Glenelg ofzo afspreken. Of Henley Beach square; ook leuk.....
Groetjes, Margot
 
Ik denk inderdaad dat het geen slecht idee is ook op andere lokaties af te spreken, maar het zijn uiteindelijk de mensen die bepalen hoe de club eruit ziet. Als er mensen uit het "hedendaagse" Nederland komen zal de club er ook anders uitzien. Ze hebben i.i.g verbouwingsplannen en budget. De locatie is er dus waarom zou je er gen gebruik van maken.
Groeten,
Jelmer
 
Hi Jelmer,
Ik denk dat je gelijk hebt: wat de club doet en hoe het eruit ziet is afhankelijk van wie er komt. Wij zijn er ook eens geweest en waren teleurgesteld in wat er op dat moment (zo'n 2 jaar geleden) gedaan werd.
Op het moment dat wij er waren, waren we de enigen die in de laatste 10 jaar geemigreerd waren. De meederheid van de aanwezigen waren in de jaren 50 en 60 geemigreerd en veel zijn ook niet meer terug geweest naar Nederland. Wat dan ook verklaard waarom het als een 'time warp' overkomt wanneer je er binnen komt.
Op dat moment was men aan het overleggen of de dutch club verkocht zou worden ivm het snel teruglopen van het aantal leden, en de kosten van de ongoing cost.
Het zou jammer zijn als het verkocht moet worden, want het is een enorm grote ruimte die men heeft, met vele mogelijkheden. Zeker gezien de ligging op de rand van Mawson Lakes.

Als er meer recent ge-emigreerden naar de club willen komen, dan zal het zeker veel leuker zijn ! Laat ons maar weten wanneer je van plan bent weer te gaan.
 
Hoi, wat ik zo lees lijkt me het een leuke omgeving, ik weet niet hoe het er uitziet omdat we net in adelaide zijn aangekomen. Zeker de mensen die er komen bepalen de sfeer hoe het er is. even een vluchtig idee, is het niet iets waar uit het forum wordt bijgehouden of alle mensen gewoon uittenodigen van het forum zodat je iedereen leert kenen. En dan kijken of je er een echt hollands eetcafe van kan maken.
 
Hey Freek en Karin,

Ook wij (vriend, 39 en ik, 32) zijn bezig met het aanvragen van het visum. Op 8 april gaan we voor de IELTS test.  :?We zijn bezig met het aanvragen van het SIR visum en hebben gekozen voor SA (omgeving Adelaide). We zijn er inmiddels 2 maal geweest en het is uitstekend bevallen!  Er waren vele plaatsen Down Under waar we wel wilden wonen, maar vanwege de bepalingen mbt het SIR visum bleef oa regio SA over, en dit had dan toch wel onze voorkeur boven WA en Vic.

Wat leuk dat jullie binnenkort ook die kant opgaan.  Het is er echt heel mooi.    (al weet ik niet hoe het in de winter is, wij zijn er alleen maar in januari en februari geweest.    :cool:)

Ben benieuwd naar jullie verhalen. Ben van plan om regelmatig op dit forum te vinden, dus eh....  ik lees het graag!

Aussiegirl
 
Back
Top