Contact met Diac en Case Officer ?

Ines

New Member
Hallo iedereen,

Volgens onze migration agent mag er absoluut geen contact opgenomen worden met de Diac omdat dit zelfs het proces kan vertragen....
Zij kunnen zelf ook niet checken met de Dimac of wij al een case officer hebben of niet....
Aangezien we de medicals en Vog al op voorhand hebben opgestuurd, zouden wij ook geen request meer krijgen en niet meer op de hoogte worden gehouden van het feit dat er al een case officer is toegewezen of niet.

Ik heb het gevoel dat het bij iedereen anders is. Heeft iemand al geprobeerd om de Diac te contacteren en klopt het echt wat onze migraton agent beweert ?

Veel succes nog voor iedereen!

ines
 
Mij is verteld dat je pas je medicals en vog moet doen als je je nummer hebt.
Maar inderdaad bij iedereen schijnt het anders te zijn.
Wij wachten op ons nummer en doen de volgende dag de medicals.

Groejes Kees
 
Ines,

stuur een leeg mailtje naar aspc.processing@immi.gov.au. Dan kun je zien welke aanvragen al een CO hebben gekregen (gaat op datum). In die auto-reply staat ook een stukje dat wanneer jouw verzend datum (of eigenlijk hun ontvangstdatum) al voorbij is en jij nog niks hebt gehoord, je contact moet zoeken. Anyway, stuur dat lege mailtje, krijg je een beetje meer inzicht in de zaak.

Succes en vooral veel geduld!

Kathleen
 
Hey Ines,

net nog aan iets gedacht: wanneer wij begin februari onze aanvraag naar Dima/Diac hadden verstuurd, waren ze net van naam veranderd dus wij in een halve paniek dat alles terug zou komen. (nieuwe formulieren) We hebben hen dan ook gemaild en binnen enkele dagen later een vriendelijk mailtje terug dat dat geen probleem was.
Ons dossier zwerft nu nog wel maar ergens rond in afwachting van een aknowledgment dus kan er ook nog geen sprake van een vertraging bij ons zijn.
Maar vind het toch wel heel vreemd.
Misschien dat Rob Breumelhof hier wel een antwoord op heeft??

groetjes,
An
 
Hallo Ines en An,


De manier waarop DIAC communiceert is een paar maanden geleden gewijzigd. Vroeger liep alle contact rechtstreeks met de CO, maar tegenwoordig loopt dat in eerste instantie via de 'Administration Unit'. Daar proberen ze zoveel mogelijk simpele vragen (zoals heeft u mijn aanvraag ontvangen; wat is mijn file number, etc) te beantwoorden zodat CO's daar niet meer mee worden lastig gevallen. Die wijziging heeft in eerste instantie wat problemen gegeven maar wat nu duidelijk is geworden is dat de CO gemiddeld 2 uur per dag meer tijd heeft om zich met zijn eigenlijke werk bezig te houden en dat is dus een vooruitgang. Ik heb vorige week met de Manager van de 'Administration Unit' gesproken en ze verwachten dat dit uiteindelijk toch zal leiden tot een snellere afhandeling van de aanvragen.

Verder heb ik gesproken met de 'State President South Australia' van het 'Migration Institute of Australia (MIA)' over deze manier van werken en wat er verbeterd zou kunnen worden. Ik was uiteraard niet de enige die vindt dat er wel wat verbeterd kan worden. Er is inmiddels over gesproken met de directeur van het ASPC en de 'National Board' van de MIA en er wordt aan gewerkt om het proces transparanter te maken.

Als ik wat concreet nieuws heb dan laat ik dat hier weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Rob,

Bedankt voor je antwoord. Het is leuk om te horen dat ze iets veranderd hebben en dat het hierdoor misschien iets vlugger gaat.
Maar wil dit zeggen dat wij (of onze migration agent) contact kunnen opnemen met de Administraion Unit om te checken of er al een case officer is teogewezen? Dat is uiteindelijk de enige informatie die we van hen willen weten zodat we er toch min of meer een zicht op hebben of ze al bezig zijn met ons dossier of niet.

Ik vind het zo raar dat onze migration agent zelf geen contact mag/kan opnemen met de Diac.....

Alvast iedereen bdankt voor de reacties.

Groetjes

Ines
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=6655.msg82926#msg82926 date=1172876175]
Hallo Ines en An,


De manier waarop DIAC communiceert is een paar maanden geleden gewijzigd. Vroeger liep alle contact rechtstreeks met de CO, maar tegenwoordig loopt dat in eerste instantie via de 'Administration Unit'. Daar proberen ze zoveel mogelijk simpele vragen (zoals heeft u mijn aanvraag ontvangen; wat is mijn file number, etc) te beantwoorden zodat CO's daar niet meer mee worden lastig gevallen. Die wijziging heeft in eerste instantie wat problemen gegeven maar wat nu duidelijk is geworden is dat de CO gemiddeld 2 uur per dag meer tijd heeft om zich met zijn eigenlijke werk bezig te houden en dat is dus een vooruitgang. Ik heb vorige week met de Manager van de 'Administration Unit' gesproken en ze verwachten dat dit uiteindelijk toch zal leiden tot een snellere afhandeling van de aanvragen.

Verder heb ik gesproken met de 'State President South Australia' van het 'Migration Institute of Australia (MIA)' over deze manier van werken en wat er verbeterd zou kunnen worden. Ik was uiteraard niet de enige die vindt dat er wel wat verbeterd kan worden. Er is inmiddels over gesproken met de directeur van het ASPC en de 'National Board' van de MIA en er wordt aan gewerkt om het proces transparanter te maken.

Als ik wat concreet nieuws heb dan laat ik dat hier weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
[/quote]

Hi Rob,

Klopt het dan ook dat ze nu na het nieuwe beleid ook geen ontvangstbevestiging sturen als je een Request Form hebt gemaild.
Ben toch wel heel benieuwd of ze hem dan ook ontvangen hebben?
Wachten duurt al lang, maar zonder iets te weten helemaal.

Groetjes, Mariette
 
Hoi Mariette,


Je krijgt een bevestigingsemail, maar dat kan wel een aantal dagen duren.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Kathleen link=topic=6655.msg82891#msg82891 date=1172867967]
stuur een leeg mailtje naar aspc.processing@immi.gov.au. Dan kun je zien welke aanvragen al een CO hebben gekregen (gaat op datum). In die auto-reply staat ook een stukje dat wanneer jouw verzend datum (of eigenlijk hun ontvangstdatum) al voorbij is en jij nog niks hebt gehoord, je contact moet zoeken.
[/quote]

Dat mailtje moet je niet helemaal geloven. Als ik hun antwoorden moet geloven, en dat doorreken naar mijn situatie dan zou ik pas in januari 2008 aan de beurt moeten zijn. Dat terwijl ik verwacht in juni wat te gaan horen.
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=6655.msg89596#msg89596 date=1178916483]
Hoi Mariette,


Je krijgt een bevestigingsemail, maar dat kan wel een aantal dagen duren.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
[/quote]

Bij toeval een CO aan de lijn gekregen, en daar bleek dus uiteindelijk dat weliswaar het dossier naar de CO was voor verdere afhandeling, maar volgens hem ontbrak de link die dus de desbetreffende melding aan onze CO moest geven.
had diezelfde nacht een mailtje gestuurd via dat Inquiry Form en zowaar dezefde morgen nog bericht dat zij niets meer voor mij konden doen en het in handen was van CO. (Die dus vervolgens helemaal van niets wist.
Dus soms is de uiteindelijke afhandeling helaas niet sneller.
En waar gewerkt wordt vallen spaanders :dunno:

Mariette
 
Back
Top