Contact met immigranten

Sannedlb

New Member
Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik spelen al een tijdje met het idee om te immigreren maar zien door de bomen het bos nietmeer.
Hij zou in aanmerking kunnen komen voor een skilled visum, zo ver zijn we al. We zouden graag de ervaringen van andere mensen horen, hoe zij het hebben gedaan, waar we mee moeten opletten,.. We hebben ook 1 zoontje van bijna 1 jaar dat natuurlijk mee zou komen. Nu weet ik niet of dat ergens effect op zou hebben. Heeft er trouwens ook iemand een idee wat kinderopvang zou kosten daar?
Alvast dank je wel voor jullie antwoorden en tips.
 
Hi Sanne, gefeliciteerd met het goede idee ;)

Ruw weg zijn er twee stromingen.
1. Mensen die de visum aanvraag en alles daaromheen 100% zelf regelen
2. Mensen die een visumbureau in schakelen

De tweede optie is vooral fijn als je door de bomen het bos niet meer ziet. Met een visumbureau in de hand moet je veel van het werk nog steeds zelf doen (papieren opzoeken, diploma's, bij de gemeente enz enz.) Maar het grote voordeel is dat een bureau je verteld wanneer je wat moet regelen, aan welke eisen dat moet voldoen en een check kan doen van het aangeleverde materiaal. Wederom, jij doet het werk wat je zelf kunt en moet doen, zij hebben een regie en controle functie.

Wij zijn voor optie 2 gegaan omdat we beperkte kansen hadden (leeftijd, type werk) en deze kansen niet wilde verprutsen. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die het succesvol helemaal zelf gedaan hebben (wat uiteraard geld scheelt maar wat meer effort en zoekwerk kost)

Je kunt een vrijblijvend gesprek aanvragen met bijvoorbeeld visa4you of justmigrate, twee bureau's die ik hier nog wel eens voorbij zie komen. (wij hebben Move2Australia gebruikt maar die zijn er mee gestopt)

Zoek voor kosten even op cost of living. Dan krijg je een idee van allerlei prijzen.
http://xpdite.net/forum/search/4781737/?q=cost+of+living&o=date
 
Hi Sanne, gefeliciteerd met het goede idee ;)

Ruw weg zijn er twee stromingen.
1. Mensen die de visum aanvraag en alles daaromheen 100% zelf regelen
2. Mensen die een visumbureau in schakelen

De tweede optie is vooral fijn als je door de bomen het bos niet meer ziet. Met een visumbureau in de hand moet je veel van het werk nog steeds zelf doen (papieren opzoeken, diploma's, bij de gemeente enz enz.) Maar het grote voordeel is dat een bureau je verteld wanneer je wat moet regelen, aan welke eisen dat moet voldoen en een check kan doen van het aangeleverde materiaal. Wederom, jij doet het werk wat je zelf kunt en moet doen, zij hebben een regie en controle functie.

Wij zijn voor optie 2 gegaan omdat we beperkte kansen hadden (leeftijd, type werk) en deze kansen niet wilde verprutsen. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die het succesvol helemaal zelf gedaan hebben (wat uiteraard geld scheelt maar wat meer effort en zoekwerk kost)

Je kunt een vrijblijvend gesprek aanvragen met bijvoorbeeld visa4you of justmigrate, twee bureau's die ik hier nog wel eens voorbij zie komen. (wij hebben Move2Australia gebruikt maar die zijn er mee gestopt)

Zoek voor kosten even op cost of living. Dan krijg je een idee van allerlei prijzen.
http://xpdite.net/forum/search/4781737/?q=cost+of+living&o=date
Dank je wel! Ik ga er eens contact mee opnemen. In cost of living stonden veel verouderde draadjes. Dus ik denk dat de prijzen al heel wat veranderd zijn ondertussen. Haha
 
De kosten van kinderopvang varieert per lokatie en de subsidiering hangt van je inkomen af. In Sydney bijvoorbeeld kan het zo'n $120 per dag kosten, hier in Gosford (75km van Sydney) is het rond de $90 per dag. Eea hangt ook af van wat zij leveren en wat je zelf moet meebrengen (luiers, eten etc). De overheid geeft twee soorten subsidiering (met voorwaarden), in mijn geval betekent het dat ik iets meer dan 50% terugkrijg. Ik weet overigens niet of je daar direkt voor in aanmerking komt of dat daar ook de 2 jaar residentie-eis voor geldt.
 
De kosten van kinderopvang varieert per lokatie en de subsidiering hangt van je inkomen af. In Sydney bijvoorbeeld kan het zo'n $120 per dag kosten, hier in Gosford (75km van Sydney) is het rond de $90 per dag. Eea hangt ook af van wat zij leveren en wat je zelf moet meebrengen (luiers, eten etc). De overheid geeft twee soorten subsidiering (met voorwaarden), in mijn geval betekent het dat ik iets meer dan 50% terugkrijg. Ik weet overigens niet of je daar direkt voor in aanmerking komt of dat daar ook de 2 jaar residentie-eis voor geldt.
Dat zijn nog al andere bedragen als hier.. ik weet dat ik niet zou moeten vergelijken.. maar wauw! Nu betaal ik 5€ per dag.. haha. Wel fijn om hier ook een zicht op te hebben, ik kon het nergens vinden.. dank je wel
 
haha alleen een nieuwe auto en benzine is hier goedkoper dan in NL. De rest is over het algemeen gelijk aan of iets boven de prijzen in NL.
No one said it was easy or cheap :rolleyes:
 
haha alleen een nieuwe auto en benzine is hier goedkoper dan in NL. De rest is over het algemeen gelijk aan of iets boven de prijzen in NL.
No one said it was easy or cheap :rolleyes:
Dan was het ook geen uitdaging meer he... we hebben sowiso al besloten, moest ons avontuur lukken, te stoppen met roken. Haha. Ik had de prijzen eens opgezocht en dat is een heel mooie motivatie
 
Back
Top