contact zoeken met Nederlanders in Victoria (AU)..

Lorsa82

New Member
Hallo allemaal,

Wij (gezinnetje > 32, 30, 4,5 en 2 jaar) staan op het punt om het emigratieproces in te gaan en zouden het leuk vinden om ervaringen van andere Nederlanders te horen die ook naar Victoria Australie willen emigreren of er misschien al wonen.
Wij denken eraan om in omgeving van Frankston, Langwarrin, Mornington, Cranbourne, Rosebud, of Dromana te gaan wonen. Wellicht zijn er ook andere leuke dorpjes / steden in de omgeving om te wonen. Maar deze plaatsen hebben we vooralsnog in gedachten, omdat deze op aanbeveling zijn van familie die ook in Victoria woont.

Zou heel leuk zijn om reactive te krijgen.

Vriendelijke groet,

Lorsa
 
Wij wonen in Cape Paterson. Een uurtje rijden onder Cranbourne...
We zijn wel half Belgisch! :)...
Frankston zou ik afraden afgaande op menige uitspraak van bijna al onze vrienden hier (enkel australiers, we zijn niet zo op "onszelf" zoals sommige "Europeanen" dat wel eens willen doen...)
Cranbourne zou ik van zijn leven niet willen wonen, maar gewoon heel Melbourne eigenlijk niet omdat ik de drukte wel een beetje gehad heb (een van de redenen om uit Belgie/Nederland weg te gaan).
Het ligt eraan waar je gaat werken, maar als je een beetje "rustiger" wilt wonen, kies dan voor wijken net buiten de aglomeratie. Drouin bijvoorbeeld of Hastings of meer de bergen in richting Monbulk. Als je in de stad moet gaan rijden voor je werk, dan sta je zowieso toch wel in de file, dus maakt het niet zoveel uit waar je precies woont...
 
Er is geloof ik ook een Dutchies in Melbourne Facebook pagina. Wellicht ook een ideetje?
 
Wij wonen in Cape Paterson. Een uurtje rijden onder Cranbourne...
We zijn wel half Belgisch! :)...
Frankston zou ik afraden afgaande op menige uitspraak van bijna al onze vrienden hier (enkel australiers, we zijn niet zo op "onszelf" zoals sommige "Europeanen" dat wel eens willen doen...)
Cranbourne zou ik van zijn leven niet willen wonen, maar gewoon heel Melbourne eigenlijk niet omdat ik de drukte wel een beetje gehad heb (een van de redenen om uit Belgie/Nederland weg te gaan).
Het ligt eraan waar je gaat werken, maar als je een beetje "rustiger" wilt wonen, kies dan voor wijken net buiten de aglomeratie. Drouin bijvoorbeeld of Hastings of meer de bergen in richting Monbulk. Als je in de stad moet gaan rijden voor je werk, dan sta je zowieso toch wel in de file, dus maakt het niet zoveel uit waar je precies woont...

Wij wonen in Cape Paterson. Een uurtje rijden onder Cranbourne...
We zijn wel half Belgisch! :)...
Frankston zou ik afraden afgaande op menige uitspraak van bijna al onze vrienden hier (enkel australiers, we zijn niet zo op "onszelf" zoals sommige "Europeanen" dat wel eens willen doen...)
Cranbourne zou ik van zijn leven niet willen wonen, maar gewoon heel Melbourne eigenlijk niet omdat ik de drukte wel een beetje gehad heb (een van de redenen om uit Belgie/Nederland weg te gaan).
Het ligt eraan waar je gaat werken, maar als je een beetje "rustiger" wilt wonen, kies dan voor wijken net buiten de aglomeratie. Drouin bijvoorbeeld of Hastings of meer de bergen in richting Monbulk. Als je in de stad moet gaan rijden voor je werk, dan sta je zowieso toch wel in de file, dus maakt het niet zoveel uit waar je precies woont...


Hoi Ernieman,

leuk een reactie van jullie te krijgen :).
We hoorden dat bepaalde delen van frankston niet zo goed zijn om te wonen. ik weet alleen niet meer welk deel.
Wij zijn ook van plan om ons te mengen tussen de Australische mensen en niet alleen nederlanders op te zoeken.
We zijn pas geleden in Oz geweest en hebben veel delen gezien. het platte land trekt ons niet zo heel erg (op dit moment). Misschien later wel als we wat ouder zijn ;). Maar het is ook niet onze bedoeling om midden in Melbourne te gaan vestige. We zoeken de gulde middenweg. Gewoon een leuk winkelcentrum waar alles te vinden is. ook in de buurt van scholen en een ziekenhuis en huisartsenpost. Niet te druk en niet te rustig dus :).
Mijn man hoopt werk te vinden in een uur omtrek van Melbourne. Vandaar dat wij ons ergens in deze omtrek willen vestigen.
Hoe lang wonen jullie er al?

Nog even een vraagje.......Moeten we ons zorgen maken (zoals mijn man denkt) betreffende werk gelegenheid.
Uiteraard vertrekken we hier o.a. vanwege de economische recessie.
Mijn man is van mening, dat ook Australie zijn problemen heeft. Hoe denken jullie daarover?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes Lorsa
 
Tja, ik weet niet wat voor werk je zoekt, maar ook hier is recessie idd.
Ik vind als laborant moeilijk werk, maar dat is dan ook omdat de meeste laboratoria in Melbourne liggen.
Wij wonen hier vanaf november last year. Wonthaggi (10 min van Cape) is een gezellig druk stadje hoor. Winkelcentra, banken, bakkers, slagers, kledingwinkels, ziekenhuis, verschillende scholen en kinderopvang. Zelfs een muziekwinkel EN instrumentenbouwer! :D... Niks boerenbuitenplatteland dus :)
Het is hier natuurlijk wel niet zo "hip" als Melbourne ;)
 
Back
Top