Heeeee daar is ie weer. Het heeft even geduurd maar de eeuwen oude discussie is weer uit de grond getrokken :grin:
Je kan gewoon naar australie komen hoor!!.. Je hoeft hier niet eerder geweest te zijn. Je koopt tickets, zegt je baan op, stapt in het vliegtuig en +/- 24 uur later woon je in Australie. Bobs your uncle :evil: :evil: en oja je moet wel ff iets regelen met DIMIA voor een visum.. of iets dergelijks.
Maar ff zonder dollen. Het KAN wel er zijn meer mensen die het zo hebben gedaan. Maar je moet dan wel 200% achter je plan staan en zeker niet teveel verwachten van Australie.
Mensen die zo in een keer vertrekken hebben zo hun verschillenden redenen. Bij ons was het voor een deel financieel we zouden eerst een jaar gaan backpacken. Maar daar was ff geen geld voor. Het was of of... of gaan backpacken of het spaargeld gebruiken voor een visum en eerste 6 maanden overlevings geld in ozzie.
Uiteindelijk werd de keuzen voor ons gemaakt. Mijn vrouw verloor haar baan en net na het krijgen van mijn PR visum kwam er een mega reorganisatie in het bedrijf waar ik werkte en kon ik ook vertrekken.
Was ik ff blij dat mijn visum rond was en mijn tickets geboekt waren. Toen heb ik tegen Nederland gezegt krijg maar lekker het pl**res... Ik heb geen traan gelaten en geen moment meer omgekeken toen ik in het vliegtuig stapte. :lol: :evil:
Als je dan in Australie aan komt kan de schrok wel is heel groot zijn :evil:
Je moet je voorstellen dat alles hier anders is. Anderen Taal, ander soort huizen en omgeving, zelfs de auto's die rond rijden zijn/lijken anders.
Dan moet je natuurlijk de eerste dag al gelijk boodschappen doen... nou ik kon wel janken. Niks wat benkent was kwa merken, alles vreemd. Je weet totaal niet wat hoe en waar. Als je dan uiteindelijk de bottelshop hebt gevonden, want bier is hier niet te koop in de supermarkt. Kan je ff gaan zitten met een onbekent biertje vloekent en denkent waar je gdvd nu weer aan begonnen bent.
Daarna hebben we ff heel de week (bijna)niets anders gedaan dan papieren regelen, op het strand liggen en bier drinken. Daarna ging het wel weer :grin: :grin:
Nu bijna 2 jaar later zijn wij, al zeg ik het zelf, aardig ingeburgerd en zou ik zeker niet terug willen. Ik had zo goed als geen verwachtingen. Op 1 na dat was een groot en goedkoop huis kopen als ik hier ben.... is dat ff vies tegen gevallen zeg....
Maar verder geen spijt. Ik denk dat het nog wel is vies kan tegen vallen als je denkt te verhuizen naar het land waar je de afgelopen 10 jaar ooow!! zo leuk op vakantie bent geweest.. Hier wonen is namelijk geen vakantie, het is moeilijk en soms net zo vies als werken in Nerderland.
Vooral als op maandag ochtent om 700 de wekker gaat en in de regen met een graad of 9 naar je werk moet rijden.. Net nadat je net ff te lang bent door gegaan, die zondag. :lol: Of deze week was het 38 graden, lekker als je op het strand ligt maar probeert maar eens te werken of op school te zitten met die temperaturen... helemaal bezweet in je leren motor broek en laarzen...afijn ik bespaar jullie de details.. :
Niet altijd even leuk. :cry: :grin: :lol:
cheers barry