contact

haift

New Member
ik ben chantal, heb nu een eigen kapsalon en wil samen met jack mijn man naar australie.
 :up: ik wil op skills visum emigreren.
mijn brandende vraag is : is het noodzakelijk om al in australie geweest te zijn voordat je de papieren op stuurt?
hoor graag van jullie!
vriendelijke groetjes, chantal

Lost: Poll verwijderd.
 
Noodzakelijk volgens mij niet, maar hoe weet je zeker dat je naar OZZIE wilt als je er nog nooit geweest bent...
Wij zijn er twee keer geweest en gaan zeker nog een keer ter orientatie heen om te kijken waar we nu echt heen willen, er zijn zoveel mooie plekken in dat land... :up:

Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk! Veel succes in ieder geval met de hele procedure...

GroetZ GEERJAP
 
heee hallo!

welk stadium van je visum aanvraag ben je nu?
ik (sylvia) heb mijn skilled independent visum voor kapster binnengekregen vorige week na bijna 2 jaar van invullen en wachten!
TRA is het moeilijkste!

voor tips....

vragen ataat vrij! :cool:
 
Hoi Chantal,

Nee hoor noodzakelijk is het niet om daar geweest te zijn. Wij zijn op dit moment ook bezig met een 457 en zijn nog nooit in Australie geweest. We krijgen nu de kans via mijn mans werk en willen dat zeker gaan proberen. Niet geschoten, altijd mis toch.

Heb je al een idee waar jullie je willen gaan vestigen.

Groetjes Lisette
 
Hoi Chantal,

Je gaat op je gevoel af. Mijn man is er nog nooit geweest en wilde er graag naar toe. Ik ben er voor zaken en keer geweest in Sydney en omgeving voor 5 dagen en vond het er al te gek, maar dat zegt niets over hoe OZ is. Dat ervaar je toch als je er voor een langere periode bent.

Wat wij wel gaan doen, dat als wij onze visa's hebben om een paar maanden rond te trekken en dan te kijken waar het ons het beste bevalt en ons daar te gaan settlen. Wie weet wat we onderweg tegen komen etc.

Succes,

Jacky
 
Hoi Chantal,

Ook wij zijn 2 x (ook voor langere tijd) geweest om vakantie te vieren, rond te kijken en het land en de mensen op ons te laten inwerken.... en na die 2 x hebben we definitief het besluit genomen om het visum aan te vragen. Na ruim 1,5 jaar is het dan zover (het Skilled visum SIR 495) is binnen!

Volgende week gaan we voor de derde keer (vakantie en valideren van het visum) maar natuurlijk ook al vast rondkijken in de woonwijken van Adelaide (daar gaan we heen) en ik heb er een sollicitatiegesprek.  :lol:

In juni 20008 gaan we dan eindelijk echt!  :happysun:

Kortom, het is natuurlijk helemaal aan jezelf maar ik vond het heel prettig dat ik van te voren het land ervaren en gevoeld heb, en natuurlijk rondgekeken heb, zodat ik zeker wist dat ik de goede keuze maakte voordat ik aan de dure en lange procedure begon.

(en het land is natuurlijk altijd super om te bezoeken of vakantie te vieren!!!  :up:)

Heel veel succes met je plannen!

Aussiegirl
 
[quote author=Aussiegirl link=topic=7890.msg102631#msg102631 date=1195070897]

In juni 20008 gaan we dan eindelijk echt!   :happysun:

Aussiegirl
[/quote]

Dat duurt nog wel ff dus :grin: :grin: :grin:
 
Hahaha ik moest ff 3 keer kijken voor ik het zag...
20.008 pfff ja dat duurt nog wel hééél lang!
:lol:
 
Hahahahaha

ik zie het nu ook!!!

:blond: :applaus:

Nouja, gelukkig is het niet meer zooooo lang...

Greetz Aussgirl :up:
 
Hai,

Ik ben het met Jacky eens..........

Hoeveel keer je ook op vakantie bent geweest in een land, je weet nooit hoe het er is als je er echt woont. Wij waren vele keren in Noorwegen geweest op vakantie, allemaal super en geweldig.

Nu na 5 jaar willen we weg en gaan valt het ons erg tegen allemaal, sterker nog, mijn vrouw is echt ongelukkig hier. Ook ik kan na 5 jaar nog niet zeggen dat ik me thuis voel.

Dus droom niet te lang, neem de stap en als het niet lukt....... dan heb je het geprobeerd !

En om echt te voelen of je je thuis voelt, merk je pas als je er echt woont, leeft en werkt.

Raphael
vanuit koud, donker en nat Noorwegen
 
Heeeee daar is ie weer. Het heeft even geduurd maar de eeuwen oude discussie is weer uit de grond getrokken :grin: :p


Je kan gewoon naar australie komen hoor!!.. Je hoeft hier niet eerder geweest te zijn. Je koopt tickets, zegt je baan op, stapt in het vliegtuig en +/- 24 uur later woon je in Australie. Bobs your uncle :evil: :evil:  en oja je moet wel ff iets regelen met DIMIA voor een visum.. of iets dergelijks.

Maar ff zonder dollen. Het KAN wel er zijn meer mensen die het zo hebben gedaan. Maar je moet dan wel 200% achter je plan staan en zeker niet teveel verwachten van Australie.

Mensen die zo in een keer vertrekken hebben zo hun verschillenden  redenen. Bij ons was het voor een deel financieel we zouden eerst een jaar gaan backpacken. Maar daar was ff geen geld voor. Het was of of... of gaan backpacken of het spaargeld gebruiken voor een visum en eerste 6 maanden overlevings geld in ozzie. 

Uiteindelijk werd de keuzen voor ons gemaakt. Mijn vrouw verloor haar baan en net na het krijgen van mijn PR visum kwam er een mega reorganisatie in het bedrijf waar ik werkte en kon ik ook vertrekken.
Was ik ff blij dat mijn visum rond was en mijn tickets geboekt waren. Toen heb ik tegen Nederland gezegt krijg maar lekker het pl**res... Ik heb geen traan gelaten en geen moment meer omgekeken toen ik in het vliegtuig stapte.  :lol: :evil:

Als je dan in Australie aan komt kan de schrok wel is heel groot zijn :evil:
Je moet je voorstellen dat alles hier anders is. Anderen Taal, ander soort huizen en omgeving, zelfs de auto's die rond rijden zijn/lijken anders.
Dan moet je natuurlijk de eerste dag al gelijk boodschappen doen... nou ik kon wel janken. Niks wat benkent was kwa merken, alles vreemd. Je weet totaal niet wat hoe en waar. Als je dan uiteindelijk de bottelshop hebt gevonden, want bier is hier niet te koop in de supermarkt. Kan je ff gaan zitten met een onbekent biertje vloekent en denkent waar je gdvd nu weer aan begonnen bent.

Daarna hebben we ff heel de week (bijna)niets anders gedaan dan papieren regelen, op het strand liggen en bier drinken. Daarna ging het wel weer :grin: :grin:

Nu bijna 2 jaar later zijn wij, al zeg ik het zelf, aardig ingeburgerd en zou ik zeker niet terug willen. Ik had zo goed als geen verwachtingen. Op 1 na dat was een groot en goedkoop huis kopen als ik hier ben.... is dat ff vies tegen gevallen zeg....

Maar verder geen spijt. Ik denk dat het nog wel is vies kan tegen vallen als je denkt te verhuizen naar het land waar je de afgelopen 10 jaar ooow!! zo leuk op vakantie bent geweest.. Hier wonen is namelijk geen vakantie, het is moeilijk en soms net zo vies als werken in Nerderland.
Vooral als op maandag ochtent om 700 de wekker gaat en in de regen met een graad of 9 naar je werk moet rijden.. Net nadat je net ff te lang bent door gegaan, die zondag.  :lol: Of deze week was het 38 graden, lekker als je op het strand ligt maar probeert maar eens te werken of op school te zitten met die temperaturen... helemaal bezweet in je leren motor broek en laarzen...afijn ik bespaar jullie de details.. :
Niet altijd even leuk. :cry: :grin: :lol:

cheers barry
 
Hai Barry,

ohhhhhhhhhhhh als 9 graden en regen het ergste is overleef ik het wel.
Vorig jaar om deze tijd hadden we 87 dagen achter elkaar regen en op de zwaarste dag is er in 24 uur 284mm regen !!!
We hebben 220 regendagen per jaar en 2007 was het natste jaar sinds 1950.

Daarnaast komt de tempratuur niet boven de 12 graden tussen September en Mei.

Het ergste van alles waar we echt niet aan kunnen wennen is de mentaliteit vd mensen hier.
Voorbeeld in de supermarkt:

Ik: "goedemorgen"
kassajuf: ---------
Kassajuf: 150,- (zij noemt het bedrag)
Ik: alstublieft (ik geef het geld)
Kassajuf: --------
Ik: "dank u wel" (ik krijg geld terug)
Ik: "Fijne dag verder"
Kassajuf: -------------

Vaak krijg ik alleen het bedrag te horen aan de kassa en verder zegt men niets tegen je.
Als we dan al eens een vriendelijke kassajuf hebben en we staan in de rij, merken we dat de Norwen zelf ook weinig tot niets zeggen.

Deuren worden voor elkaar niet open gehouden, goedemorgen kennen ze niet en somber zijn ze elke dag.
Het woord service hebben ze al helemaal niet van gehoord.

We waren eens uit eten in een restaurant, dat is heel duur in Noorwegen, en hadden daar voor een paar honderd euro gegeten.
De ober had alles op tafel gezet en tussendoor hadden we hem niet meer gezien.
Goed nadat alle bakjes friet en groente 1/2 leeg waren en de borden ook 1/2 leeg, kwam de ober alles weghalen na een 45 min.

Ik wachte op de zin:"Alles naar wens" ??

nee die zin kwam er niet en toen ie voor de 2e keer terug kwam om de rest te halen, zei ik dat het eten niet naar wens was.
Mijn steak was doorbakken en niet medium en een aantal andere hadden het vlees als koud ervaren.

Dan had je moeten halen beneden ! (wij zaten in een ruimte boven)
Hallo, zei ik, ik ga niet achter een ober aanrennen of ik meer friet kan krijgen en warm vlees.

Ober vroeg me: "Het was dus niet naar wens ?".
Mijn antwoord, "Nee !"

Dan kom je toch niet meer terug...........!!
En wees op zijn naambordje waar zijn naam op stond en eronder "manager".

Dan zakt je broek van je............

Ik zeg er wel bij, dat dit geen uitzonderingen zijn, dit is het dagelijks leven hier.

Maar ik zeg ook niet dat het overal in Noorwegen zo is en dat iedereen zo is, het zijn onze ervaringen en onze gevoelens.
Dit deel ik met vele NL-ers die hier ook wonen en weer weg willen.

Dus ik scheer Noorwegen niet over 1 kam en ik weet zeker dat er mensen zijn die het wel naar hun zin hadden.
Wij helaas niet en voelen ons echt ongelukkig hier, het weer, de mensen en de mentaliteit.

Daarom willen we graag naar Australie en hopen we dat we daar "oud" kunnen worden en als er dan eens iemand niet vriendelijk is, want dat heb je overal, dan schijnt in ieder geval de zon nog !
Hier is iemand onvriendelijk en dan regent het buiten ook nog eens en is het koud....

Raphael
 
Hoi,

Ook wij zijn nog NOOIT in Oz geweest en gaan toch voor een skilled independent.

Mijn vriend heeft van zijn hobby zijn beroep kunnen maken en heeft enkele jaren gewerkt als duikinstructeur. Daar kan je hier natuurlijk niet van leven.
Ik kan als verpleegkundige overal werken.

Dus hebben we ervoor gekozen om Oz te proberen. Ook al zijn we er dus nog nooit geweest.

Het land is groot genoeg, dus we zullen wel ergens een plaatsje vinden dat ons bevalt, denken we.
We denken dat onze toekomst sowieso in het buitenland ligt, dus dan Oz toch een prima keuze om te beginnen?

Groetjes,
Teekay
 
Hai,

Als je het nooit probeert weet je het niet !!

Ik wens jullie dus heel veel succes !

Wie weet zien we elkaar daar nog eens.

Raphael
 
Hoi Chantal

Over werk als kapster hoef je je ook geen zorgen te maken.
Onderstaande foto is gemaakt in Maroochydoore (sunshinecoast ,echt geweldig mooi daar). :cool:

trend.jpg


Wij hopen volgend jaar (mei ?) naar OZ te vertrekken na er 1 keer geweest te zijn .

Groetjes
 
Hoi Chantal,

Nee, je hoeft hier nooit eerder te zijn geweest voor je papieren instuurt.

Als je zo maar de gok wil wagen, zoals wel meer mensen doen, dan zeg ik 'nou, je zal wel zien of het je bevalt'. Uitleggen of beschrijven helpt toch niet, want je weet niet waar het over gaat. (Alhoewel Bear toch weer een mooie poging heeft gedaan :-D). De ene helft op het forum zegt 'maakt niet uit, gewoon emigreren al ben je er nooit geweest', de andere helft zegt 'nou, ik zou van te voren toch wel even gaan kijken'. Daar kan je oeverloos over lullen.

Weet je, het is overal wat, maar in het ene land net wat anders of kan je het wat beter hebben dan in het andere. Wij hebben de verkiezingen voor de deur en dan word ik moedeloos. Al mag ik niet stemmen (geen citizen), ik denk wel méé, en pffff....

Oh en in het algemeen, ik ga het weer 's een keertje zeggen: Ozzie is een bijvoegelijk naamwoord. Alles wat op de klank 'ie' eindigt, betekent níet het land 'Australia'. Je woont in 'Oz' of 'Australia', en je drinkt Aussie/Ozzie/Ozzy/weetikwatmeer bier. Dat is niet om te zeiken, maar het klinkt niet echt bijster slim als je zegt dat je in een Australiër woont, weldannietdanzonietdantoch.

Anyway, succes!

Ireen
 
Back
Top