Hoi,ook al schrijf ik niet zo heel veel op het forum, dit is voor mij/ons wel een heel herkenbaar feit. Wij zijn nog niet eens geemigreerd (wachten nog altijd op het visum en als ze nog zo blijven doorgaan met de regels te veranderen kan het nog wel even duren........).Vanaf het moment dat wij kenbaar maakten dat we plannen hadden om te gaan, werd er meer negatief dan positief gereageerd. Er waren maar een handvol mensen die zeiden:Óke we vinden het niet leuk dat jullie gaan, maar we hopen dat jullie daar gelukkig gaan worden enz. Echter bij het groostste gedeelte mensen merken we een afstand. Er zijn erbij die hopen dat we ons huis niet verkocht krijgen, in Aussie niet gelukkig gaan worden en het liefst zien ze dat je op hangende pootjes terug moet komen. Er was zelfs een vriendin( toen nog wel) die letterlijk zei; je kunt niet meer terug komen naar Nederland want dan verlies je je trots!! Heb haar verteld dat dit meer zei over haar dan dat dit inhoudelijk enkele waarde had. De vriendschap van tien jaar was voor mijn gevoel in een klap voorbij. Uiteraard ga je wel nadenken waarom de mensen zo reageren, want laten we duidelijk zijn dat het pijn doet! Ik ben ervan overtuigd dat er veel jaloezie bijzit. Maar dan op de vraag waarom heb ik tot op heden nog geen antwoord gekregen! Het maakt ons afscheid wel makkelijker......... Groetjes Polsie.