Container delen

S

Steffens

Hallo allemaal,

Wij wonen sinds januari dit jaar in Brisbane en daarvoor hebben we 1 1/2 jaar in Canberra gewoond. Aangezien onze oorspronkelijke vakantie uitgelopen is op een emigratrie hebben we nog veel spullen in NL.
Veel daarvan is inmiddels verkocht, maar een klein gedeelte willen we nog laten overkomen. Maximaal 10 M3. Te weinig om een volledige container voor te gebruiken.
Daarvoor zoeken we ruimte in een container.
Met andere woorden wie gaat ook emigreren naar Brisbane e/o en heeft ruimte in een container over. Dat zou een goede mogelijkheid zijn om container en kosten te delen.

Reacties graag naar mste8267@bigpond.net.au

Alvast bedankt.

Groet,

Martin Steffens

www.users.bigpond.net.au/mste8267
 
Amulya,

We hebben met de verscheping niet echt haast, dus oktober is prima.
Mochten jullie ruimte over hebben dan hoor ik het graag.
Het gaat om max. 10 m3, hoofdzakelijk dozen en wat meubilair.

Groet,
Martin
 
dat lijkt me een goed idee. We zijn nog bezig uit te zoeken welke maatschappij we willen gebruiken, daar zijn grote verschillen in. hebben jullie al informatie opgevraagd?
 
Hi Amulya,

We hebben geen informatie opgevraagd. We hebben al eens 10M3 overlaten komen via Wiersma Verhuizingen in Leeuwarden, wat goed bevallen is. Geen enkele schade en keurig afgehandeld van deur tot deur. Echter zo'n kleine hoeveelheid apart laten verschepen is in verhouding vrij duur.
Dus nu zoeken we naar wat ruimte in een container.

Groet,
Martin
 
ik denk zeker dat wij ruimte overhouden in de container, die dingen zijn enorm groot en wij hebben allemaal 'opvouwbaar' meubilair.
 
Amulya,

Het is alweer even geleden, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe met jullie container staat en als er eventueel ruimte over is.
Zelf ben ik niet actief bezig met offertes, mocht je meer weten of al een idee hebt over de kosten en de verscheping dan hoor ik dat graag.

Groet,
Martin

mste8267@bigpond.net.au

"Amulya said:
ik denk zeker dat wij ruimte overhouden in de container"]
 
Hieruit begrijp ik ook dat je met groupage wilt werken? Afgelopen weekend op de emigratiebeurs was er een bedrijf die daar niet aan deed om de volgende reden:
Stel dat je met groupage werkt en de andere personen waar jouw persoonlijke spullen bij inkomen, hebben iets niet helemaal goed schoongemaakt, wat wel een eis is voor bepaalde goederen (stofzuigers, wasdrogers, grasmaaiers)....als de doune besluit om de hele container te laten ontsmetten, worden de kosten verhaald op de eigenaars van de inhoud van de bagage. En, alhoewel ik niet zeker ben van het feit op wie nu eigenlijk de kosten verhaald worden (alleen de eigenaar van het te ontsmetten object of alle eigenaren die bagage in die container hebben), moeten deze kosten wel door jezelf betaald worden. Wij moeten dus ook heel goed gaan afwegen met wie we straks in zee gaan, maar we gaan gewoon googlen en krijgen dan wel genoeg adressen van verhuizers/vervoerders. Daar vragen we dan wel offertes van op!
 
Hoi!

Wij hebben afgelopen jaar onze spulletjes vanuit NL naar Brisbane verscheept met de Vlugo Verhuizers in den Bosch. We hebben voor het verschepen van 6 m3 huiswaar 1518 euro betaald en de AQIS kosten voor administratie waren A$374. En dan heb ik niet die @$%&-ing desinfection treatments meegerekend waar ook wij niet onderuit kwamen  :hang:. (Voor een lullig houten standaardje van hooguit 10 gulden was de keuze: of desinfecteren voor 200 dollar of 80 dollar betalen voor destructie  :crazy: . De Vlugo verhuizers waren heel goed! Alles was netjes en goed ingepakt en niks was kapot  :) .

Zij hebben ook de goedkoopste goederenopslagruimte in NL (tenminste, dat was zo in 2002. Ik heb voordat we naar Brisbane gingen alle verhuisbedrijven van NL langsgebeld om absoluut de goedkoopste te vinden voor onze spulletjes. Want ja, elke maand is er een, en een tientje verschil wordt over een aantal jaar heel veel geld (en ik ben Nederlander, dus kennelijk een krent)). Ze slaan de spullen op  in houten kisten in een grote klimaatgestuurde opslagruimte. Een klein nadeel was dat je tenminste 24 uur van tevoren aan moet kondigen dat je bij je spulletjes wilt. Ze toveren je kist dan voor 25 of 50 gulden (?) tevoorschijn uit een enorme hoeveelheid op elkaar gestapelde kisten.

De Vlugo verkopers website:  www.vlugo.nl
 
hoihoi
Zit dit topic zo eventjes door te lezen. Komt er toch nog een vraagje boven drijven.

Volgends een aantal post's verspreid in dit forum gaat verhuizen zo ongeveer 1500 - 2500 eurie kosten. Nou hebben wij niet zo veel spullen. Twee koffers met kleding, 3dozen met spullen (cd's-foto's-usual junk) , 3 zits bankstel en een bed. Alles is min 5 jaar oud....
Wat denken jullie is dit het waard om voor die oude crap min 1500 eurie uit te geven. Of zou ik down under nieuw banstel en bed kopen ??

groeten
 
[quote author=Bear link=topic=298.msg13010#msg13010 date=1113655347]
hoihoi
Zit dit topic zo eventjes door te lezen. Komt er toch nog een vraagje boven drijven.

Volgends een aantal post's verspreid in dit forum gaat verhuizen zo ongeveer 1500 - 2500 eurie kosten. Nou hebben wij niet zo veel spullen. Twee koffers met kleding, 3dozen met spullen (cd's-foto's-usual junk) , 3 zits bankstel en een bed. Alles is min 5 jaar oud....
Wat denken jullie is dit het waard om voor die oude crap min 1500 eurie uit te geven. Of zou ik down under nieuw banstel en bed kopen ??

groeten
[/quote]

Ik heb me nog niet in alle kosten verdiept, maar zo wie zo geldt voor mij; Als ik er geen emotionele waarde mee heb laat ik het hier, of ik probeer het te verkopen.
Check E-bay eens voor een bank en dergelijke... dan ga ik het echt niet meenemen vanuit nederland..... :wink:
We denken er zelf over om alles (buiten de persoonlijke dingetjes) hier te laten / verkopen met het huis.

groeten,
Franciska
 
Ik zou de twee koffers meenemen. De drie dozen nog een keer uitzoeken en overpakken in tassen. En dan je bed en bank verkopen. Je hebt dan alles in het vliegtuig bij je en je hoeft geen minuut zonder je spullen te zitten. Best lekker hoor! Ik denk dat je er financieel niet te veel op achteruit gaat...
 
Wij nemen vrij veel mee en zijn waarschijnlijk een euro of 5000 kwijt hiervoor. Ikzelf heb best een goed gevoel bij Allied Varekamp, maar we zien wel. Zijn er nog niet zo mee bezig en het is ook nog niet nodig :)
 
Hallo allemaal,

Van Canberra naar Brisbane en nu weer terug naar Canberra, of Gundaroo (http://gundaroo.alphalink.com.au/gundaroo/) om precies te zijn.
Het kan raar lopen. Dat houdt in dat we nog steeds op zoek zijn om een container te delen, maar nu met de bestemming Sydney. Wie heeft er nog een gaatje over??
Het gaat om zon'n 5 tot 7m3.

Cheers
 
Hallo Steffens,

Wij gaan een container laten komen op 27 Augustus voor Sydney, weet niet of dat te laat is voor je.
We nemen waarschijnlijk een halve container ( 20 ft ) zal nog even kijken naar de kosten voor een hele container ( 40ft )

Ik hoor het wel,

Eric
 
Hallo Eric,

bedankt voor je reactie. Ik ben zeker geinterreseerd om een prijs te weten wat het kost om de container te delen met onze 7m3. Hoor ik graag van je.

Cheers,
martin
 
Hallo Eric,

Al meer nieuws over eventuele ruimte in de container?
Het zou mooi zijn als onze spullen meekunnen.
Waar gaan jullie wonen? In Sydney zelf of ergens anders?

Cheers,
Martin
 
Offerte opgevraagd via Vlugo, ook goed om te weten dat er extra wordt berekend als je hout meeneemt!!

bedankt voor de tip :)

groetjes
Kate
 
Back
Top