Container delen

hai kate,
je had het over extra kosten bij het vervoeren van hout.
bij hebben een grenen tvkast, eettafel, dressoir en rotan stoelen.
zijn hier dus extra kosten aan verbonden en hoeveel kan ik dan verwachten.
gr jan
 
Ik heb nog nooit wat gehoord over extra betalen als je hout meeneemt. Nu kan het wel zijn dat de quarantine inspection dan wat duurder wordt misschien. Maar ik zou niet extra betalen als de verhuizer er meer geld voor wil hebben.

En wat invoeren betreft, als je eerlijk bent en je geeft het aan. Dan kun je meer meenemen naar Australie dan je denkt. Je moet natuurlijk geen zaden en bladeren in je koffer gaan doen! Maar bij ons is al het hout, de BBQ, de schoenen (die ik niet heel uitgebreid heb gepoetst - aan de onderkant  :wink:) gewoon zonder problemen geaccepteerd. Succes met de verhuizing!
 
Same here.

Niks extra betaald voor transport van houten items (tafels, stoelen, ornamenten, etc) van NL naar Oz. Alleen de kist waar onze spulletjes in zijn vervoerd moest worden gemaakt van speciaal bewerkt hout, wat het iets duurder maakte dan verschepen naar non-AQIS landen (in onbewerkte vurenhouten kisten).

A
 
[quote author=Martin in Gundaroo link=topic=298.msg18546#msg18546 date=1119079937]
Hallo Eric,

Al meer nieuws over eventuele ruimte in de container?
Het zou mooi zijn als onze spullen meekunnen.
Waar gaan jullie wonen? In Sydney zelf of ergens anders?

Cheers,
Martin
[/quote]

Hoi Martin,

Hebben inmiddels een container van 20ft besteld voor +/- 2000€ maar ben nog even aan het kijken of die vol gaat.
Vind het erg moeilijk inschatten hoeveel spullen we hebben.  Kan eigelijk niet zeggen of we ruimte over hebben totdat we gaan inladen lijkt mij. De contrainer komt waarschijnlijk 25 augustus voor onze deur te staan.

Als ik meer weet hoor je van me.

Groetjes Eric
 
Hallo Eric,

Bedankt voor de informatie. Als ik het goed heb staat 20ft gelijk aan ruim 30M3.
Mocht je nog ruimte over hebben, wij hebben (ruwe schatting) zo'n 7M3.
Kan ook minder zijn. Hoofdzakelijk dozen (50), boekenkast, 3 stoelen, bank en wat losse spullen.  Binnenkort weten we de exacte hoeveelheid.
Is de prijs die je betaald voor de container incl. de verscheping naar Sydney?
Het zou wel een mooie oplossing zijn, want dan kan ik de spullen bij je uit Sydney vandaan halen. Scheelt jullie ook in de kosten als je de container niet vol hebt. Betaal graag een aandeel in de container.
Laat maar weten als het kan of niet.

Mijn email is mste8267@bigpond.net.au

Cheers,
Martin
 
Hallo allemaal,

Wij laten onze spullen op 25/08 ophalen. Ik heb veel rond gebeld en via de internet veel offertes opgevraagd en ik kwam op een website van worldwide baggage. Wij nemen nu 6 kuub mee voor Euro 1.200.
Kan ze natuurlijk nog niet aanraden want het moet nog allemaal gebeuren maar qua prijs ben ik zeker tevreden. Wat wel zo is dat wij onze spullen zelf in moeten pakken. We moeten ons ook aan een bepaalde formaat houden zie hieronder:

Wij zetten de goederen op pallets en sealen deze in. Dit zal een toename van het volume betekenen.
Goederen groter dan 80x120 cms kunnen niet worden geaccepteerd. (Zoals besproken, de fiets zullen wij in een fietsdoos doen).

Nou hopen maar dat alles goe aankomt in Brisbane, ik laat het wel weten want voor mensen die niet teveel spullen meenemen is het een nette prijs.

Groetjes
Kate
 
Back
Top