Coronavirus in Australië

Weet je waar ik nou zo moe van word? Het continue gedraai rond dit hele virus vanuit onze (en andere) overheid.

De feds zeggen: de states doen aan stokepiling. De states zeggen: echt niet.
De feds zeggen: we lopen achter want onze aanlevering stokt. Die EU is bad voor blocking. EU zegt: hold my beer, we blokken helemaal niet (behalve die ene levering van 250.000 stuks).

Dat vind ik dus meer inwerken op mijn mental state dan het hele in/uit/in/uit-lockdown, borders open/closed, gebeuren. Stop eens met het eindeloze gespin op een onderwerp wat gewoon te belangrijk is om politiek mee te spelen.

Zo. Dat is mijn mental state.
 
Het is om te lachen als het niet zo serieus zou zijn. Federal Government is continu de werkelijkheid aan het ‘spinnen’ of achterhouden dat een blinde het nog kan zien...
Stel je voor. Je bent baasje van een lolly fabriek en iemand vraagt je: hoeveel lollies maken jullie? En je hebt geen idee... Nou zoiets dus ;)

The volume produced by local manufacturing

This is a critical question. Australia’s vaccine strategy is heavily dependant on local manufacturing of the AstraZeneca vaccine. Yet, we currently do not know how many doses CSL is manufacturing per day or per week.

Morrison has previously said it was making about 900,000 per week. That figure is wrong, according to CSL.

The acting chief medical officer, Prof Michael Kidd, was unable to answer the question on Monday during a press conference. “So, I can’t actually give you the figures. But we’re happy to check those and get them to you out of session there,” he said.

Follow-up questions from the Guardian have not yet yielded a response. Morrison said on Tuesday he was hoping for 800,000 per week but it would be misleading to provide current averages because it was too early in the manufacturing program.



Maar ja. We zitten opgescheept met die soepkippen. Hang in there, tegen 2022 hebben ze het vast beter in de vingers.
 
Ik heb de indruk dat het in NL ook niet soepeltjes verloopt. Zie vooral de bewegende grafiek in dit artikel. https://www.dvhn.nl/extra/Nederland...jk-hier-waar-we-staan-in-Europa-26358960.html
En in Duitsland is het ook niet een soepel gebeuren. Ik denk dat @Zwerver (correct me if I am wrong) vooral doelt op het gedraai en gekeer en jokken.

Zeg trouwens niet dat Labor dit beter had gedaan, maar we zullen het nooit weten. De Lib-Nats wilden de keys to the castle, kregen die en nu moeten we het er mee doen....
 
En in Duitsland is het ook niet een soepel gebeuren. Ik denk dat @Zwerver (correct me if I am wrong) vooral doelt op het gedraai en gekeer en jokken.

Zeg trouwens niet dat Labor dit beter had gedaan, maar we zullen het nooit weten. De Lib-Nats wilden de keys to the castle, kregen die en nu moeten we het er mee doen....
Als we geluk hebben (zeggen de peilingen) kost dit Snotty from Marketing de kop volgend jaar. Daar hoeft Labour niet eens een adequate voorpersoon voor te hebben. Het is namelijk niet alleen Covid dattie verprutst heeft. Maar ja, laat Labour het vervolgens maar eens langer dan 1 kabinet voldouden ...
 
Heel herkenbaar. Ik lees dit soort nieuwsberichten daarom niet meer. Heb er toch geen invloed op en merk wel wanneer wij aan de beurt zijn voor vaccinaties en we weer mogen reizen.
Ik laat het ook maar over me heen komen, maar geloof niet dat wij het in ons werk vaak kunnen veroorloven om er 80% naast te zitten en dan je collega de schuld te geven :D

Begrijp dat het voor mensen met family in de gezondheidszorg of mensen die op een gegeven moment weer familie uit het buitenland zouden willen ontvangen wel frustrerend kan zijn. In dit tempo is heel Europa ingeënt en zitten wij nog in groep 1B ;) Kan onze familie eindelijk reizen, zijn wij er niet klaar voor.... Anyway, hoop dat het zoals zoveel projecten een trage start is met een exponentiële groeispurt naar het einde (fingers x-ed)
 
Nou Zwerver; een keer geen ‘spin’ 😉


when Morrison was asked when we can expect the new timetable, he said:
I don’t think anyone can expect that any time soon.

Wel slecht nieuws natuurlijk. Alle eieren in one basket. En nou is het mandje gevallen. Eieren geklutst....
 
Last edited:
Nou Zwerver; een keer geen ‘spin’ 😉


when Morrison was asked when we can expect the new timetable, he said:


Wel slecht nieuws natuurlijk. Alle eieren in one basket. En nou is het mandje gevallen. Eieren geklutst....
Wow. Ik zat er nog over na te denken. Als ScoMo even zijn "wij allemaal afkomstig van de Britse eilanden en Brexit is anti-EU dus wij zijn het ook"-modus uitzet. Zou het misschien zo kunnen zijn dat we hier down under minder AZ vaccins hebben gekregen omdat *drum roll* AZ productieproblemen heeft wereldwijd? Dus niet de EU is de boosdoener, maar AZ? Zou het? Nee toch? ;)

Oh en ik lees net... Dat we allemaal aan het Pfizer vaccin moeten? Goed idee man, om je productiecapaciteit in Melbourne in te zetten voor het AZ vaccin... Anyway, we kunnen het deze regering niet kwalijk nemen dat ze de keuze maakten voor een vaccin dat ze in house kunnen fabriceren. Maar dat ze nu dat vaccin problemen lijkt te geven geen plan B lijken te hebben....
 
Ik denk dat het Scotty allemaal wel goed uitkomt: kan hij weer iemand anders de schuld geven van de niet functionerende vaccine roll out.
 
Ik denk dat het Scotty allemaal wel goed uitkomt: kan hij weer iemand anders de schuld geven van de niet functionerende vaccine roll out.
Absoluut. Die gokt erop dat dit bloed klot gebeuren zijn hachje gaat redden. Niets menselijk is hem vreemd ondanks dat hij een Jim Henson pop is met Rupert up his ass. 😂
 
"Mr Albanese said Australia should have secured more doses of alternative vaccines - such as Moderna, Johnson & Johnson and Pfizer – to fill the void in the event of an issue."

Yep, die snapt het. 🤣 🤣 🤣 🤣
 
Nou, we kunnen er om lachen maar ik vind het behoorlijk frustrerend. Dit betekent dat het nog langer gaat duren voor we weer naar familie kunnen reizen, of familie naar ons.

Ik weet dat ons dagelijks leven hier een heel eind normaal is, zolang er geen uitbraken zijn, maar ik vind het moeilijk dat die grens dicht zit. Er worden nog steeds geen plannen gemaakt om iets te organiseren zodat er meer mensen in kunnen vliegen, bv door een andere vorm van quarantaine, dus vaccineren lijkt de enige optie te zijn voor open grenzen. Die enorme vertraging (nog geen kwart van de target van de beoogde 4 miljoen prikken eind maart) was al teleurstellend, maar nu is er nog veel meer vertraging. Scomo durft niet eens een nieuwe timeline te zetten.

Niet dat dat veel uitmaakt, want hij belooft vanalles wat ie niet waar kan maken. Maar het betekent wel dat er nog geen eind in zicht is. Mijn ouders worden er ook niet jonger op en met elk jaar dat we elkaar niet kunnen zien, wordt de kans groter dat het nooit meer gaat kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die daar moedeloos en verdrietig van wordt.

Ik weet dat er mensen zijn die dat gevoel onzin vinden. We hebben er tenslotte zelf voor gekozen om aan de andere kant van de wereld te gaan wonen en dan weet je dat het moeilijker is om familie en vrienden te zien. Maar toen we die keus destijds maakten, waren we er vanuit gegaan dat we in noodgevallen met 24 uur terug kunnen zijn. Of, als dat niet lukt, dan wel met een paar dagen. Dat heeft wel degelijk meegespeeld.
 


OFX
Back
Top