Corporate identity/ huisstijl

renevb

New Member
Dag allemaal,

Ik ben 8,5 jaar werkzaam geweest in de corporate identity/ huisstijl. Dit houdt in het kort in dat bedrijven met een nieuwe huisstijl (bijv. logo) worden begeleidt met de omzetting op allerlei huisstijldragers (zoals bijvoorbeeld auto's, briefpapier etc.). Mijn taak was als projectmanager de klant bij de hand te nemen en te zorgen dat alles van A tot Z werd uitgevoerd binnen het gestelde budget en de vastgelegde planning.

Weet iemand van jullie misschien of er in SA (Adelaide bijvoorbeeld) ook een bedrijf zit die op deze soortgelijke manier werk uitvoerd voor de klanten? Soortgelijke bedrijven in de rest Oz hoor ik ook graag iets over.

René
 
Rene,

Wij (retail-pharmacy, $250 miljoen sales) gebruiken een club genaamd 'Melinda Parent' voor al onze reclames, corporate signage, jaarverslagen etc. Ik heb niet rechtstreeks met ze te doen dus ik heb eigenlijk niet een idee over hoe groot ze zijn ofzo. Ze hebben (naar goed Australisch gebruik) geen website, dat ontbreekt bij enorm veel bedrijven. In de gouden gids kom ik ze wel tegen maar het lijkt erop dat ze een eenpitter zijn en dat is wellicht te klein voor je.

Melinda Parent Creative Pty LtdDesigners--Graphic

Address
38 George St
North Adelaide
SA, 5006
Australia

Contact Details
Ph:(08) 8267 2760
Other:0407 826 727
 
Bedankt voor je reactie. Is dat gebruikelijk in Oz om geen website te hebben? Mogelijkheden genoeg dus..
 
gebruikelijk is een beetje groot woord maar het valt me vaak (negatief) op hoe vaak bedrijven geen of een heel beperkte site hebben (dus voor het laatste geupdate 3 jaar geleden, prijslijst geldig tot 1/1/2004 of totaal niet reageren als ik via de site iets wil kopen). Voor mijn gevoel was dat in NL wel anders. En inderdaad, daar ligt denk ik een markt. Ik ken een stel dat daarin een eigen business heeft gemaakt: zij ontwerpt logo's, huisstijlen en de grafische kant,  hij programmeert de site en zorgt voor hosting etc.
 
OK, dat is duidelijk.

Mijn kennis en werkervaring ligt meer bij de implementatie van de ontwikkelde huisstijl (door ontwerpbureau) op de verschillende huisstijldragers, zoals voertuigen, kleding, lichtreclame, drukwerk etc. In Nederland is gebleken dat de klanten daarvoor veelal een gebrek aan tijd en kennis hebben om alles binnen gestelde tijd en budget uit te voeren.

Groeten vanuit een koud Hengelo
 
Back
Top