Ik heb de link met interesse gelezen maar die geeft niet echt een antwoord, vindt ik.
Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag.
Zo'n tien jaar geleden vertrok ik met mijn spaarcenten naar Manhatten...if you can make it there, bla bla bla. Ik vond een baan, huurde een kamer bij mensen thuis, had geen auto (heb je daar niet nodig) Na 1 jaar kwam ik berooid terug...weg spaarcenten. Ik moest weer vanaf 0 beginnen. Ik wil dit niet nog een keer meemaken. Ik heb nu een leuk huis en wil ook wel een huis ervoor terug. Het hoeft geen villa te zijn maar ook geen 1 kamer appartement in een flat. Kijk, ik had die roze bril op toen ik naar Manhatten ging, die bril zet ik nu dus niet meer op. Ik wil gewoon een realistisch beeld krijgen.
Dus nogmaals, meer uitgebreid, als ik tussen de 40.000 en 50.000 verdien kan ik daarvan de huur/hypotheek betalen van een huis met 2 slaapkamers? Ik weet van mezelf dat ik in de zomer volop gebruik zal maken van de airco en in de winter van de kachels, dus hoeveel ben ik dan aan electriciteit kwijt? Wat kosten de gemiddelde boodschappen als je niet voor het duurste merk gaat? Kleine auto met airco is voldoende voor mij. Dus...zou ik ermee rond komen?
Oh ja, bijna vergeten. Natuurlijk wil ik wel een toekomst daar opbouwen en in mijn ogen betekent dat dat je er ook op vooruit gaat (metertijd)