Cost of living in Adelaide

clotje

New Member
Ik heb een vraagje over de kosten van levensonderhoud in Adelaide. Kun je daar rondkomen met een salaris van tussen de ASD $ 40.000 - 50.000 per jaar als alleenstaande?
 
[quote author=clotje link=topic=2411.msg25476#msg25476 date=1124994981]
Ik heb een vraagje over de kosten van levensonderhoud in Adelaide. Kun je daar rondkomen met een salaris van tussen de ASD $ 40.000 - 50.000 per jaar als alleenstaande?
[/quote]

Dit is een erg breed geformuleerde vraag en er is enige tijd geleden een discussie omtrent dit onderwerp uitgebroken...
Het hangt uiteraard allemaal af van wat je wil, en wat je gewend ben. Sommige dingen zijn duurder, sommige goedkoper. Wil je een enorme villa in Glenelg huren? Of een 1-bedroom appartment in Elizabeth? Ga je een dikke Holden rijden? Of een kleine Daihatsu (yeah!)? Ga je eens per maand uit-eten of drie keer per week? En zo kan ik nog wel ff doorgaan natuurlijk.

Het enige zinvolle wat ik je kan meegeven is dat in het algemeen de kosten voor het huren/kopen van een huis in Adelaide lager is dan in bijvoorbeeld Melbourne, Sydney of Brisbane. Maar ook hier geld, alles is betrekkelijk.

Als je iets specifiekere vragen heb, dan kan ik je misschien iets gerichtere antwoorden geven.

Cya,

Vin
 

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=245.45

Hier is het draadje waar een eerdere discussie in is geweest over levensonderhoud etc.

Groetjes Linda
 
Ik heb de link met interesse gelezen maar die geeft niet echt een antwoord, vindt ik.
Ik zal even uitleggen waarom ik dit vraag.
Zo'n tien jaar geleden vertrok ik met mijn spaarcenten naar Manhatten...if you can make it there, bla bla bla. Ik vond een baan, huurde een kamer bij mensen thuis, had geen auto (heb je daar niet nodig) Na 1 jaar kwam ik berooid terug...weg spaarcenten. Ik moest weer vanaf 0 beginnen. Ik wil dit niet nog een keer meemaken. Ik heb nu een leuk huis en wil ook wel een huis ervoor terug. Het hoeft geen villa te zijn maar ook geen 1 kamer appartement in een flat. Kijk, ik had die roze bril op toen ik naar Manhatten ging, die bril zet ik nu dus niet meer op. Ik wil gewoon een realistisch beeld krijgen.
Dus nogmaals, meer uitgebreid, als ik tussen de 40.000 en 50.000 verdien kan ik daarvan de huur/hypotheek betalen van een huis met 2 slaapkamers? Ik weet van mezelf dat ik in de zomer volop gebruik zal maken van de airco en in de winter van de kachels, dus hoeveel ben ik dan aan electriciteit kwijt? Wat kosten de gemiddelde boodschappen als je niet voor het duurste merk gaat? Kleine auto met airco is voldoende voor mij. Dus...zou ik ermee rond komen?

Oh ja, bijna vergeten. Natuurlijk wil ik wel een toekomst daar opbouwen en in mijn ogen betekent dat dat je er ook op vooruit gaat (metertijd)
 
Maak je geen zorgen je kan er goed van rond komen, en overhouden.
Als je alleen bent kan je all boodschappen doen tussen $100.00 en $150.00 ben je klaar.
Huur ligt er aan welke buurt maar voor 2 slaap kamers tussen de $160.00 en 300.00 ligt er ook weer
aan of het een flat huis of unit is.
Mijn huis is all electra ik was kwijt per 3 maanden inde zomer 180. 00 en de winter  370.00.
Dat is ook met vloer verwarming en nog al groot huis.
Dit is allemaal ongeveer, en niet te vergeten in Melb , en 3 en half jaar geleden.
O ja benzine is ook veel goed koper op moment $1.28 per liter.
Als je nog meer wil weten vraag maar raak.   :-D


Gr Ineke  :up:
 
Ik geloof dat in een andere topic juf R aangaf dat het modaal inkomen in australie ligt op ongeveer 52.000 dollar bruto per jaar. Dus als je hier modaal inkomen hebt en rond kunt komen, moet je dat in vergelijking met australie ook kunnen denk ik......?

Met een modaal inkomen in nederland kun je ook geen villa kopen in bloemendaal..... :wink: dus inderdaad het ligt er maar aan wat je wilt in verhouding...

Gr. Sab
 
Back
Top