CSL list accountant: academic of general ielts?

lucy

XPdite Sponsor
Hoi,

Op de critical skills list staat het beroep accountant genoemd, met als voorwaarde dat de IELTS score minimaal 4 maal een 7 moet zijn.
Er staat echter niet bij vermeld of het de general of academic test betreft. Ook op immi.gov.au of bij CPA kan ik het niet terugvinden.

Weet iemand welke IELTS op het forum misschien welke IELTS variant van toepassing is of waar dit achterhaald kan worden?

Lucy
 
Mijn vrouw moest voor haar skillsassessment als accountant gewoon de general doen, dit was ongeveer 1,5 jaar geleden
 
Lucy,

Ik ben ook bezig met de visum aanvraag voor accountant. Volgende week zaterdag heb ik mijn General IELTS test.

Groet,

Wim.
 
Hoi Wim,
Ik zag dat je de assessment aanvraag al hebt verstuurd, Margo moest de uitslag van de IELTS meesturen!?
Zal wel goed komen
 
Hoi Wilbert,

Voor de skills assessment bij CPA Australia hoef je niet te beschikken over de uitslag van de IELTS test. Deze is pas noodzakelijk bij de daadwerkelijke visum aanvraag. Inmiddeld heb ik de ontvangstbevestiging van CPA Australia ontvangen alsmede het overzicht van (2) missende documenten. De IELTS testuitslag stond hier niet bij.

Groet,

Wim.
 
Je hebt helemaal gelijk :up:
Is ook al weer even geleden :oops:
succes met de missende documenten, als opleiding en werkervaring in orde zijn mag het eigenlijjk geen probleem opleveren.
Mocht je toch hulp nodig hebben, laat maar weten!

Groetjes Wilbert
 
Hoi Wilbert,

Tot eind vorig jaar ging ik ook uit van de general. Maar sinds 1 januari is er een spoedlijst en daarop is bij accountants als enige beroep als eis gesteld 4x7.
Omdat er niet expliciet 'academic' genoemd staat, ga ik uit van general zoals het tot 2009 was. Hopen dat het de goede gok is.

Wim, misschien tot zaterdag.

Heb trouwens een poging gedaan om een formulier op de immi site in te vullen met de vraag die ik heb. Kreeg netjes binnen 5 dagen antwoord. Ongeveer 10 pagina's lang, ik denk dat alles wat op de site van immi.gov.au vermeld staat over IELTS, in het antwoord was verwerkt. Tja, en laat nou net mijn vraag nog steeds niet beantwoord zijn....

Wilbert, ik heb al even op jullie weblog rondgekeken, is al weer een tijdje terug. Leuk om te lezen. Ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat om werk te vinden.
 
Back
Top