CSOL, nieuwe, snellere kansen?

remieo

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Wij kregen deze week een mailtje van een emigratiebureau met een verrassing. Volgens hen staat mijn beroep (journalist) op de Consolidated Skilled Occupation List van Australië. Dit zou betekenen dat we met een sponsorship van een Staat of Territory in aanmerking kunnen komen voor een visum in de Skilled Workers categorie. Ook zou ik 70 punten hebben, dus genoeg (als ik een 7 voor de IELTS zou halen).

Mijn vraag is nu: is dit realistisch? Ik kan me voorstellen dat ze geen honderd journalisten per jaar nodig hebben dus dat deze visa niet met bakken tegelijk worden gesponsord door staten of territories. Of werkt het niet zo? Wat kunnen we nu het beste doen? Hoe vinden we een staat die ons zou willen sponsoren? Maken we op deze manier echt een grote kans om te kunnen emigreren of worden we blij gemaakt met een (bijna) dode mus van het emigratiebureau? Moet je een baan aanbod hebben met dit visum en moet je in de beroepsgroep gaan werken waar ze je voor sponsoren?

We mikte eerst op het (nog te behalen) diploma fysiotherapie van mijn vriendin maar dan zou nog vijf jaar duren voor we weg kunnen, en dat vinden we wel heel lang.

Een boel vragen meteen weer maar we willen heel graag wat meer duidelijkheid. We kunnen natuurlijk ook meteen met het emigratiebureau afspreken maar het zou fijn zijn hier wat meer te leren ;)

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,

Wij kregen deze week een mailtje van een emigratiebureau met een verrassing. Volgens hen staat mijn beroep (journalist) op de Consolidated Skilled Occupation List van Australië. Dit zou betekenen dat we met een sponsorship van een Staat of Territory in aanmerking kunnen komen voor een visum in de Skilled Workers categorie. Ook zou ik 70 punten hebben, dus genoeg (als ik een 7 voor de IELTS zou halen).

Mijn vraag is nu: is dit realistisch? Ik kan me voorstellen dat ze geen honderd journalisten per jaar nodig hebben dus dat deze visa niet met bakken tegelijk worden gesponsord door staten of territories. Of werkt het niet zo? Wat kunnen we nu het beste doen? Hoe vinden we een staat die ons zou willen sponsoren? Maken we op deze manier echt een grote kans om te kunnen emigreren of worden we blij gemaakt met een (bijna) dode mus van het emigratiebureau? Moet je een baan aanbod hebben met dit visum en moet je in de beroepsgroep gaan werken waar ze je voor sponsoren?

We mikte eerst op het (nog te behalen) diploma fysiotherapie van mijn vriendin maar dan zou nog vijf jaar duren voor we weg kunnen, en dat vinden we wel heel lang.

Een boel vragen meteen weer maar we willen heel graag wat meer duidelijkheid. We kunnen natuurlijk ook meteen met het emigratiebureau afspreken maar het zou fijn zijn hier wat meer te leren ;)

Alvast bedankt!
Zoek op de sites van de verschillende staten naar hun lijsten. De staten waar journalist op de lijst staat geven de mogelijkheid tot sponsoring. Welk bureau gebruik je?
 
Een beeetje apart dat je een mail lijkt te krijgen met onvolledige info (?)
Ik zou bij het bureau meer info vragen of zelf even de csol lijsten van de verschillende staten nalopen.
 
@Zwerver @afterbang we hadden een formulier van Visa4You ingevuld op de emigratiebeurs maar we gaan nog maar eens contact met ze opnemen ;) Mail was een beetje summier maar werkte wel als een goede trigger...
 
Meer info gekregen via het emigratiebureau. Ze waren wel erg enthousiast... Alleen ACT heeft mijn beroep op de CSOL lijst staan maar het beroep is wel 'gesloten'. Met andere woorden, het gaat hem niet worden op deze manier :( Wij zaten ons al te verheugen op een 'snel' vertrek maar helaas. Even balen en op zoek naar andere manieren!
 
Hmm, bummer zo voor het weekend. Maar hou het in de gaten, die lijsten wisselen nog wel eens.

Succes!
 
Potverdorie, de dode mus.....volhouden, volhouden en goed kijken wat je mogelijkheden zijn!
Ik heb het geluk gehad dat mijn man wel een beroep heeft geleerd... en met mij wilde trouwen:D, mij wilden ze anders niet hebben hoor!
 
Back
Top