Cursus engels om IELTS test te halen?

lhonig

New Member
Mijn vriend en ik gaan voor het skilled visum. Mijn vriend is docent voortgezet onderwijs en ik projectmanager/ adviseur online media. We willen ons gaan voorbereiden voor de IELTS test en zijn van plan een engelse cursus te gaan volgen omdat wij de indruk hebben dat het best pittig is. Ik heb gelezen dat het British Language Training Centre (http://www.bltc.nl) cursussen geeft.

Heeft iemand daar ervaring mee of hebben jullie nog andere tips om ons goed voor te bereiden?

Alvast bedankt voor de tips.
 
Hoi

Jan heeft een IELTS cursus gedaan bij het BLTC is een goede cursus is zijn ervaring. Verder is er heel veel geschreven over hoe voor te bereiden op de IELTS even zoeken met de search knop.

Succes
Erna
 
Jac heeft de cursus ook gevolgd. Hij vond hem zeer intensief en was blij dat hij daar een hotelletje had en niet op en neer naar Valkenswaard hoefde. De cursus zat goed in elkaar en sluit perfect aan op het examen. Jac is daarna ook meteen geslaagd voot z´n IELTS examen.
Succes
 
Hoi,
Mijn man doet momenteel een cursus in A'dam ter voorbereiding voor de IELTS voor 8 september, hij is er zeer te spreken over.
Het is in ieder geval veel oefenen. Ik zal wel even vragen of hij vanavond een stukje naar je toe wil sturen.
Ingrid
 
Hey allemaal,

Ik heb begin Juli deze cursus gevolgd bij het BLTC te amsterdam. Voordat je kunt deelnemen moet je een soort test doen bestaande uit een aantal multiple choice en 2 schrijfopdrachten namelijk een stukje van 150 en 250 woorden (net als je IELTS). De cursus is ca €400,- dus niet goedkoop, tijdens de cursus zit je in een gemengde groep van studenten die hun academic moeten behalen voor hun studie tot migranten.

De cursus is intensief voor iemand die school al een tijdje achterzich heeft laten liggen. Er worden veel toetsen gemaakt en huiswerk opgevenen welke of door de docent worden nagekeken en voorzien van commentaar of groepsgewijs. Het ligt aan de samenstelling van de groep maar wij hadden 7 academic en 2 general dus als general krijg je ook veel reading testen voor academic.

Je kunt veel van deze info ook uit de boeken halen en ik vond het een leerzame week. Een mede cursist had al 2x examen gedaan maar zijn reading en writing was onder het gewenste niveau, tijdens de cursus is dat behoorlijk bijgesteld. Ze geven handige tips voor het examen en heel veel materiaal om ook na de cursus thuis te oefenen. De prijs is excl het boek ca 40 euro incl oefen cd.

René
 
Hoi

Wij hebben een normale cursus engels gevolgd alvorens de ielts te doen.
Ik vind dat de ielts niet zo zeer moeilijk te noemen is, je moet tijdens het examen je goed kunnen concentreren en niet afgeleid worden door andere cursisten met een hoestbui of een kriebel in de keel.
Tijdens de schrijf test is je fantasie van groot belang, ik heb dus niets geschreven over onze thuis situatie maar over de onderwerpen een verhaal verzonnen.
Ik dacht overigens na afloop wel dat ik gezakt zou zijn maar dat viel ruimschoots mee.
Overigens is mijn engels ook maar van LTS niveau.

Groetjes kees
 
Hay,

Ja wij gaan ook ter voorberijding een curcus doen bij bltc. Het is zeker niet goedkoop zoals word aangegeven. Maar als je door een curcus in een keer kans slagen is het toch zeker de moeite waard. Als de twee of drie keer een examen moet afleggen voor de IELTS word het ook niet goedkoop, toch?

Gr Pat
 
Back
Top