Hulplijn voor dierenleed na Larry
De cycloon Larry die eerder deze week een spoor van verwoesting achterliet in de Australische deelstaat Queensland, heeft ook veel huisdieren gescheiden van hun eigenaren. De dierenbescherming heeft daarom een hulplijn opgezet die bezorgde baasjes kan helpen hun viervoeter terug te vinden.
Inwoners van Queensland kunnen de lijn ook bellen om melding te doen van wilde dieren die gewond zijn geraakt door het natuurgeweld. Volgens een woordvoerder van de dierenbescherming is de telefoonlijn bedoeld om inzicht te krijgen in het dierenleed dat de cycloon heeft aangericht. Dat moet het eenvoudiger maken om getroffen beestjes van voedsel en onderdak te voorzien.
Heb net contact met mijn zus gehad in Cairns. Haar buren hebben daar ook zonder stroom gezeten voor een paar dagen. Maar mijn zus had een (kleine) generator een paar jaar geleden gekocht, en dat heeft hun etensvoorraad wel gered. Misschien een tip??
Mijn tante is net terug uit dat gebied. Een vreemde gedachte dat een week later zo'n plaats helemaal verwoest is.
Ik ben blij dat ik er via deze site meer over kan lezen. Ik blijf het vreemd vinden dat b.v. vorig jaar na Katrina in Amerika je overspoeld wordt met informatie en je van Australie zo weinig verneemt.
Ik wil degene die daar wonen ook allemaal veel sterkte wensen!
Francine
De Katrina ramp leverde heel wat doden, zwaargewonde mensen, vermiste mensen en een hoop plunderende (en erger) mensen op .....dat is denk een van de grote verschillen.
Maakt de ramp niet minder erg voor de betrokkenen uiteraard... :-(
Wat een geluk dat er geen doden zijn gevallen he? Goeie voorberreiding is echt alles zo blijkt maar. het was best wel eng. Ik heb 3 jaar geleden in Amsterdam nog een stevige storm meegemaakt waardoor je de straat niet meer op mocht maar dit was toch even iets heftiger. Onze voordeur was gelukkig wind geschud dus hebben we het hele avontuur buiten uitgezeten, fotos maken enzo. Gelukkig zitten wij In cairns en niet 40 km zuidelijker. Natuurgeweld is echt iets waanzinnigs.
Maak gratis een account aan om het meeste uit je forumbezoek te halen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.