Daar gaan we dan!

Toontje

New Member
Hallo allemaal!

Mijn naam is Ton Machielsen. Ik woon sinds 5 jaar in Barcelona, Spanje. Sinds een tijdje zitten we (mijn vrouw, een kleinde jongen van 4 en ik) te denken om naar Oz te verhuizen en daar ons geluk te beproeven. Ik zit nu in de zgn. "orientatie fase". Dat wil zeggen, op zoek naar info over de visa, op zoek naar een baan, hoe het leven daar is, wat voor salaris ik op moet rekenen en hoe dat zich verhoudt met de kosten van levensonderhoud daar. Welke regio ik wil gaan wonen, kortom, de beginfase.
Via australie.pagina.nl ben ik hier terecht gekomen en ik geloof dat ik nog wel een tijdje zal lezen hier. ;-)

Wat ik tot nu toe begrijp is dat het verkrijgen van een visa het moeilijkste is. Ik heb daarentegen van een kennis die van Ierland naar Oz gegaan is begrepen dat er ook bedrijven zijn die je daar mee kunnen helpen.
Volgens liveinaustralia.com zou ik genoeg punten hebben om in aanmerking komen voor een Skilled visa.

Hoe gaat dit normaal in zijn werk? Eerst een baan en dan een visa? Of andersom? Ik heb op Seek gezien dat het geen zin heeft op banen te solliciteren als je geen visum hebt. Zijn er portals waar banen voor buitenlanders aangeboden worden? Wat is de meest geschikte manier om dit probleem te benaderen?

Kortom, vragen, vragen, vragen....  :|

Groetjes en ik zal jullie vast nog wel meer lastig vallen.  :roll:

Ton Machielsen.
 
Hoi Ton,

Welkom op het forum!

Je zult merken dat het over het over het algemeen makkelijker is om een baan te krijgen als je al een visum hebt. Uiteraard zijn er ook werkgevers die je (als ze je graag willen hebben) kunnen helpen met het verkrijgen van een employer-sponsored visa.

Groeten,
Louw
 
Hoi Ton!

Ook namens mij welkom op het forum! Het is idd waar dat het makkelijker is om een baan te vinden als je je visum hebt. Zelf heb ik vanuit NL op een aantal functie's gereageert maar je krijgt steeds te horen dat je eerst je visum moet hebben. Op dit forum kun je denk ik op al je vragen wel een antwoord vinden. Veel plezier op het forum.

Groetjes Sander  :up:
 
Misschien moet de moderator deze post maar even splitten en in het juiste forum zetten, maar als je een visum hebt, loop je dan niet de kans dat je tijdens de tijd die je visum geldig is, hoe lang is dat eigenlijk?, dat je dan geen baan vind?
En een tweede, bij het zoeken van een baan, wordt er dan van je vereist dat je in Oz je sollicitatiegesprekken gaat houden? Want dat kan aardig in de papieren lopen om elke twee weken naar Oz te vliegen.

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Ton.
 
Hoi Ton!

Volgens mij is het zo dat je medicals en je VOG 12 maanden geldig zijn. Als je je visum dus krijgt telt de datum waarop je de medicals gedaan hebt of je acc op je vog gekregen hebt . Het enige wat je moet doen is in ieder geval zorgen dat je Australie een keer bezocht heb binnen dat jaar. Ik denk dat het onmogelijk en onbetaalbaar is om idd elke 2 weken naar ozzie te gaan voor een sol.gesprek ,ik heb hier geen ervaring mee maar als je een datum weet om te vertrekken naar ozzie naar het verkrijgen van je visum ,zou je ervoor zorgen dat je op een aantal gesprekken kan komen.

Groetjes Sander  :up:
 
Back
Top