Dagje Melbourne, wat is leuk om te doen???

bono

XPdite Sponsor
Hallo,
Wij hebben zojuist een vlucht van Adelaide naar Melbourne geboekt.
Woensdagochtend heen en donderdag avond terug......erg kort maar we gaan eigenlijk speciaal om onze hond te bezoeken die daar dan in quarantaine zit (medio Oktober)
Maar we hebben natuurlijk tijd over, dus wat is leuk om te doen in een halve dag in Melbourne??

Tips iemand???

We zijn absoluut niet bekend in Melbourne, wat is ook leuk om te overnachten??

Bedankt
Ineke
 
tja een half dagje. Ligt er echt aan wat je nou het leukst vind om te doen  :grin:
Als ik een half dagje zou hebben dan zou ik gewoon naar het centrum gaan en dan lekker wat rondwandelen en lekker eten en drinken (weet nog wel een leuk belgisch cafe...) of als het echt lekker weer is naar het strand, St Kilda is bijv. wel leuk. Wat dachtje van picknicken in 1 van de tig parken in het centrum? Als je toch naar het quarantaine station gaat is Werribee Zoo niet ver weg.

Hope it helps..

Jeroen
 
hoi Jeroen,
Bedankt voor je reaktie en tips. Winkelen is altijd leuk, terrasje pakken ook.

Strand is er in SA genoeg dus dat sla ik maar over......

Waar denk je aan bij Melbourne? Bij Sydney denk je Opera House en Harbour bridge bv.
Heeft Melbourne ook dingen die je gezien MOET hebben?

Ineke
 
Er is zo'n doorzichtige uitschuifbare kubus in de Eureka Tower waar je mooi kunt zien hoe Melbourne aan zee ligt. Je moet alleen geen last hebben van hoogtevrees want Melbourne staat dan ongeveer 285m onder je. ;)

-> http://www.skydeck.com.au/the-edge.asp

0501webstoryeureka6hy3.jpg
 
Ben blij dat dit draadje er staat! Min of meer besloten namelijk om tegen het eind van het jaar (niet december) een weekje met de hele familie naar Melbourne te gaan en ik hoor allemaal goede verhalen dus krijg er nu helemaal zin in. Maar ik wilde graag weten van jullie wat leuk is om te doen met kinderen (2 en 5) in en om Melbourne?

Groetjes,
Danny-Eva
 
Gewoon de dingen die in iedere standaard reisgids staan, moeten je even bezig kunnen houden:

- Botanical Gardens
- Old Melbourne Gaol
- Eureka Skydeck
- Victorian Library (alias museum met masker van Ned Kelly)
- Brunswick Street
- Queen Victoria Markets
- Fitzroy Gardens / Cook's cottage
- St. Kilda pier / Aclan street
- Wandeling langs de Yarra River
- enz. enz.
 
Het is Australië..! Nieuwe, jonge steden dus.. Geen oude Europese steden waar je door heen kunt dwalen, met om elke hoek een andere toeristisch plaatje. De 2 dierentuinen in Melbourne schijnen érg leuk te zijn.
 
Eigenlijk is alles wat je kan doen in Melbourne leuk. Daarom is het zo moeilijk tips te geven voor een halve dag.
Websites "what's on in melbourne", "victoriastartpage" geloof ik zo uit me hoofd, anders even googlen.
Vaak worden er ook dingen in de verschillende parken georganiseerd.
Veel plezier in deze fantastische stad.
Inge
 
[quote author=jenm link=topic=8901.msg118514#msg118514 date=1212231547]
Als je toch naar het quarantaine station gaat is Werribee Zoo niet ver weg.

Jeroen
[/quote]

ja zolang het nog kan.... als de plannen doorgaan wordt het namelijk een amusementspark, met ook nog wat dieren. Het schijnt nu helemaal geweldig te zijn, maar ze hebben zelf een hard hoofd in of het geweldig blijft...  (en dan heb ik het over de zoo, niet het quarantaine station)
 
Als je in het centrum wilt rond lopen is het wellicht een idee om een van de foldertjes met “Melbourne walks” bij het Melbourne Visitor Centre, Federation Square te halen. Er zijn 7 van die foldertjes waarin een wandeling beschreven staat van elk ongeveer 1,5-2 uur. Je loopt dan wat minder doelloos rond en komt wellicht nog op plaatsen die je anders niet gezien zou hebben. Ik vond nummer 4 “arcades en lanes” leuk om het centrum te verkennen.

Als je wat wilt zien net buiten het CBD kun je bijv. naar  Prahran market en omgeving in Prahran/South Yarra, Fitzroy (Brunswick street) of South Melbourne market en omgeving. Alle drie te bereiken met de tram vanaf het CBD.
 
Hoi,

Ik woon zelf niet in australie, maar ben er al wel 4 keer geweest op (schoon)-familiebezoek. In St. Kilda heb je kort aan het strand het Lunapark. Voor de dieren moet je naar het noorden van melbourne, naar coburg;Melbourne Zoo. Ik ben daar 2 jaar geleden voor het laatst geweest. Mijn zoontje(toen 22 maanden) kon tussen de wallabies door lopen en ze aaien. Heel leuk. Verder zitten alle dieren achter slot en grendel.

Groetjes heidi
 
Back
Top