Daniel en Chantal zijn vandaag officieel begonnen met de aanvraag!!!

Daniel

New Member
Hallo,

Vandaag hebben we het contract getekend bij Buysse Immigration  :-D en zijn dus officieel begonnen met de aanvraag. We gaan voor het Skilled Visum, daar staat nogal wat tijdsdruk achter omdat ik in september 35 jaar wordt en dus 5 punten verlies. :|

Het komt nu wel allemaal een stuk dichterbij. Soms twijfelen we wel eens waar we mee begonnen zijn aan de andere kant is het ook wel spannend en weet je dat als je de stap gemaakt hebt naar Ozzy het daar heel leuk wordt.  :surfer:

Gr.
Daniel

In ieder geval veel succes en hopenlijk krijgen jullie in één keer een positive skills assessment

De 1e (grooooootteeee) stap is gezet. Veel succes met
het verzamelen van de spullen voor de aanvraag.

groetjes Miranda  :)

Hi Daniel en Chantal,

Spannend!!! Veel succes met de papierwinkel en hou ons op de hoogte  :up:

Groetjes,
Lela

Veel succes, hopelijk alles gaat heel soepel en dat jullie voor september alles kunnen opsturen.

Groetjes,
Susan

Bedankt voor alle reacties. Nu moet het zeker wel lukken....

De IELTS test is op 8 juli, om het nog spannender te maken; we mogen niet zakken anders hebben we geen tijd om het over te doen. De volgende is pas op 12 augustus en dat is te laat om te zorgen dat alle spullen voor 14 september (mijn verjaardag, wanneer ik 35 wordt) bij de TRA liggen. :-o
Hierdoor zullen we 5 punten verliezen en kunnen we niet meer voor de Skilled Visa gaan. Goh, als we dat een paar maanden eerder hadden geweten!!!

Chantal moet een 4,5 halen en ik een 6. Dat moet lukken..... (hopen we dan maar)! :?

Gr.
Daniel en Chantal

[quote author=Daniel link=topic=4702.msg59762#msg59762 date=1147898991]
Bedankt voor alle reacties. Nu moet het zeker wel lukken....

De IELTS test is op 8 juli, om het nog spannender te maken; we mogen niet zakken anders hebben we geen tijd om het over te doen. De volgende is pas op 12 augustus en dat is te laat om te zorgen dat alle spullen voor 14 september (mijn verjaardag, wanneer ik 35 wordt) bij de TRA liggen. :-o
Hierdoor zullen we 5 punten verliezen en kunnen we niet meer voor de Skilled Visa gaan. Goh, als we dat een paar maanden eerder hadden geweten!!!

Chantal moet een 4,5 halen en ik een 6. Dat moet lukken..... (hopen we dan maar)! :?

Gr.
Daniel en Chantal
[/quote]

Voor de zekerheid, voor de TRA heb je geen IELTS result nodig, wel voor je visumaanvraag, dus als je de stukken klaar hebt voor de TRA, gelijk de deur uit doen, misschien heb je dan de uitslag binnen als je de IELTS gaat doen en kun je dan alsnog net op tijd hopenlijk je visumaanvraag opsturen.
Nou ja enige tijdsdruk maakt het spannend, maar zet je wel aan het werk en blijf je goed in't ritme.

Toy, Toy, Toy, veel succes met de hele papierwinkel

Je hebt gelijk, daar had ik me in vergist.

Weet iemand toevallig het verschil tussen een uitreksel van geboorte akte en een internationaal geboorte certificaat. Is het misschien zo dat een vertaald uitreksel van het geboorteregister een internationaal geboorte certificaat is?

Gr.
Daniel

Hi Daniel,

Een internationaal geboorte certificaat is de engelse versie van je uittreksel van het geboorteregister... Kun je gewoon aanvragen in de gemeente waarin je geboren bent. Wel goed aangeven dat je een internationaal uittreksel wilt...

Groetjes,
Lela

Hoi Lela,

Bedankt voor het antwoord. Vandaag hebben we de gemeente gebeld en we konden het nog veranderen in een internationaal uitreksel. :-D

Het is toch wel handig om dit soort antwoorden te krijgen met de hele papierstroom waar je doorheen moet. :up:

Gr.
Daniel

Oh ja,

Ik wil niet vervelend doen maar die 5 punten voor je leeftijd die raak je kwijt bij Dima niet bij TRA. :wall:
Dus je moet als de gesmeerde bliksem je stukken indienen bij TRA en je visumaanvraag indienen ruim voor 14 september natuurlijk met je IELTSscore. :bike:

Toy,toy, toy

Maar, maak je niet druk, alles zal goed komen.

Mariette

Hoi Daniel en Chantal,

Heel veel succes de komende tijd. Ik hoop dat het allemaal lukt voor jullie (zonder al teveel nagelbijten).
a.s. dinsdag hebben wij een telefonische afspraak bij Buysse. Hoe is jullie indruk van hun tot nu toe?

Nogmaals succes

Annette

Wat je dan natuurlijk alsnog kunt proberen... Een 7 halen voor je IELTS, want dan krijg je 20 punten.  Als je een 6 haalt krijg je er 15. Dan zou de leeftijd dus niet veel uitmaken, want heb je alsnog 120 punten.

Volgens mij krijg je bij een 6 toch 20 punten en bij een 5 krijg je er 15? Of ben ik van al dat wachten in de bonen geraakt?

Ik heb zo het vermoeden dat jullie al met 20 punten rekening houden Daniel en Chantal?

In ieder geval heel veel succes!

Henriette

Ja, toen ik IELTS deed had ik 6,7,6,8 en kreeg ik 20 punten. Het kan zijn dat je bij een vijf 15 punten krijgt. Of dat je op één onderdeel een vijf had en dan kreeg je dat ook.

De enige andere mogelijkheid om vijf punten extra te halen is de capital investment of volgens mij door aan te tonen dat je een redelijk hoog diploma hebt en voor Nederlands een goed cijfer hebt geloof ik.

Een 6 gemiddeld is voldoende voor 20 punten.

Hawk, mag ik je vragen wat jouw puntentelling is?

:|

Back