Daniel en Chantal zijn vandaag officieel begonnen met de aanvraag!!!

Annette,

Sorry voor de laate respons maar we waren een weekje op vakantie.  :beach:
Wij zijn erg gelukkig met Buysse. Ze nemen goed de tijd voor je en zeggen precies waar het op staat. In ons geval is het allemaal namelijk net net omdat ik 14 september 35 wordt, dus zeiden ze ook dat als wij voor een Skilled Visa wilden gaan dat we alles snel moesten regelen en met alles goed mee moesten werken. Wij hebben als consulente Saskia en zijn erg tevereden over haar. :-D

Inmiddels staat onze datum voor de IELTS vast: 25 juli. Als het goed is twee weken later de uitslag, dan samen met de uitkomst van de TRA voor 14 september alles bij de DIMA ... :bike:
Goh, een beetje meer tijd hadden we niet zo erg gevonden!

Wat betreft de punten voor de IELTS, volgens mij is het inderdaad zo dat met een 6 of hoger gemiddeld dat je dan 20 punten krijgt en lager dan een 6, 15 punten. Wij zijn uitgegaan van 20 punten. Ik heb namelijk drie jaar in Engeland gewoond, dus deze test moet niet zo'n probleem zij.

Nu maar hopen dat iedereen een beetje meewerkt.

Gr.
Daniel

Alle benodigde spullen zijn naar de TRA gegaan vandaag. Het was een hoop werk in een paar weken maar toch gelukt. :roll:

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een militair bewijs van goed gedrag, oftewel of je wel of niet in dienst ben geweest. Ik ben dus niet in dienst geweest maar ook nooit opgeroepen geweest, waarschijnlijk door een fout van de gemeente of defensie.

Gr.
Daniel

Hoi Daniel,

Hopelijk hebben jullie snel een positieve bericht van TRA  :up:

Over in dienst zijn misschien helpt deze topic:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2124.0

Je hebt volgens mij niks op te sturen als je nooit in dienst bent geweest (hebben wij niet gedaan voor mijn partner).

Groetjes,
Susan

Dank je wel Susan, deze link helpt goed.
Toch maar doen dus ook al ben ik niet in dienst geweest.

We zijn nu al een tijdje bezig met de aanvraag, maar wat een papierwerk zeg! :coffee:
Het zou misschien niet zo'n slecht idee zijn als dat in Nederland ook zo zou moeten....

Ik heb ook gehoord van een geval van en stel waar alles goed was, maar uiteindelijk fout gelopen is op de medical test! Dat is wel heel sneu natuurlijk!
Maargoed, zo ver zijn we nog niet. Op naar de volgende papierberg.

Gr.
Daniel

We hebben zeer snel bericht gekregen van de TRA, een week of vier! Alles OK! :up:

Vandaag hebben we de IELTS gedaan, niet al te moeilijk al viel de luistertest af en toe wel tegen, dit was niet moeilijk te verstaan maar ging af en toe zo snel :bike:

Nu is het zo dat ik eigenlijk 5 punten te kort kom voor mijn visa. Deze 5 punten zijn te verdienen met een investering, maar nu heb ik gehoord dat de punten toegekend aan het resultaat van de IELTS veranderd worden. Misschien meer punten, in dat geval is een invesering niet nodig voor ons. Weet iemand hier iets wat van af?

Gr.
Daniel

Om die 5 punten te krijgen, zul je 100.000 dollar moeten investeren. Je kunt die 5 punten ook krijgen voor "fluency in a community language". Nederlands is een community language, maar als je deze punten wilt claimen zul je een HBO/universitaire studie moeten hebben afgerond.

Ik heb niets gehoord over het veranderen van het aantal punten voor de IELTS test.

Gefeliciteerd met je positieve bericht van de TRA  :up:, weer een stapje dichterbij.

IELTS is ook goed gegaan zo te horen.  Ik heb ook iests gelezen over meer punten voor betere engels, maar voordat er iets officieel veranderd zou het even kunnen duren. 

Ik dacht dat jullie wel net genoeg punten hadden, waarom nu ineens 5 tekort?  Het is nog niet 14 september.

Weet je misschien nog waar je dit gelezen of gehoord hebt? Ik heb het ook gehoord maar nergens gelezen.

In september wordt ik 35, dus ik ben nu al boven de 30 waardoor ik punten verlies. Na 14 september zou het voor mij heel moeilijk worden om een Skilled Indepentent Visa te krijgen.

Gr.
Daniel

Staat in de toekomstplannen van DIMIA: een bepaalde regel om goed engels te belonen met extra punten, maar hoe ze dat in de praktijk gaan uitwerken is volgens mij nog niet bekend.
Houd de DIMA website in de gaten!

Maar ik zou me maar richten op de huidige regels, want de kans is super groot dat je alleen daarop moet vertrouwen.

succes!

henriette

Hoi Daniel,

Hier is de topic over de toekomstplannen:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4664.0

Er is ook een link met meer informatie.

Als je alles opstuurt voor 14 september kom je nog 5 punten te kort?

Groetjes,
Susan

Ja, dan kom ik inderdaad nog 5 punten te kort. Ik zal die 5 punten moeten "verdienen" door 100.000 dollar een jaar lang te investeren. Het is zo dat we het geld hoogst waarschijnlijk wel bij elkaar kunnen krijgen maar het is wel een hoop gedoe.

Het zou dus helpen als je voor de IELTS 5 punten meer zou kunnen krijgen zodat heel die investering niet hoeft.

Afgelopen zaterdag hebben we de test gedaan en dat ging goed. Ik heb namelijk drie jaar in Engeland gewoond dus de test was  niet zo´n probleem. Daarom ben ik zo benieuwd hoe de regels gaan veranderen van de IELTS, en of je inderdaad meer punten kan verdienen met een hogere score. Afwachten maar..... :yawn:

Heb je je al eens verdiept in een STNI of een SIR?
Hier heb je nl maar 70/110 punten voor nodig!

Mariette

Back