de eerste stap,.....

Quirinus

Member
Gisteren een case officer toegewezen gekregen,  :up: :applaus: :clap2: voor een spouse visa zo dus de eerste stap is gezet. (het kan niet snel genoeg gebeuren dat alles in orde is) Ik hoop dat alles voorspoedig loopt (fingers crossed)

Ik ben zeven jaar getrouwd (met een australische vrouw) en we hebben samen een mooie dochter (die dubbele nationaliteit heeft) en we hopen dat alles goed gaat.....dat we niks vergeten zijn of dat we moeten bewijzen middels foto's oid dat we echt van elkaar houden,...

[quote author=Quirinus link=topic=10127.msg140689#msg140689 date=1245260514]
Ik ben zeven jaar getrouwd (met een australische vrouw) en we hebben samen een mooie dochter (die dubbele nationaliteit heeft) en we hopen dat alles goed gaat.....dat we niks vergeten zijn of dat we moeten bewijzen middels foto's oid dat we echt van elkaar houden,...

[/quote]

Hoi Quirines,
Ik denk dat een huwelijksakte van 7 jaar terug en een bewijs dat je een dochter hebt genoeg is om aan te tonen dat je genoeg van elkaar houdt. Ik neem tenminste aan dat je wel je huwelijk hebt laten registreren bij je gemeentehuis ivm jullie huwelijk in sydney. Dat zag ik tenminste staan in jouw voorstelrondje.

Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje; ik heb het balletje omtrent emigratie nog niet aan het rollen maar ik ben ook getrouwd met een australier, we zijn 12,5 jaar samen, waarvan 6,25 jaar getrouwd en we hebben ook 2 kinderen. Bewijs genoeg toch??
We hebben ook genoeg liefhebbers die onze statutory's omtrent onze relatie willen invullen in australie.
Daarnaast willen we ook met alle plezier onze eigen verklaringen op papier zetten omtrent het leren kennen in discotheek maar ik betwijfel of het echt nodig is, na zo, n lange tijd samen.

groetjes en succes met alles.
heidi

Hoi Quirinus,

Gefeliciteerd met de eerste stap!
Heb je nu gekozen om via de post alles te gaan doen ipv de fast track procedure.
Wij zijn ook net begonnen om voor een spouse visa voor mijn man te gaan.
Hoe heb je zo snel een caseofficer toegewezen gekregen?

Mijn man en ik zijn al bijna 24 jaar getrouwd en ons is gezegd door een medewerker van de ambassade dat wij geen bewijs van onze relatie nodig hadden in verhalen of foto's. Gecertificeerde kopie van Trouwakte was dan voldoende (uiteraard vertaald ).
Veel succes verder en blijf je wel volgen in hoe snel het bij jullie gaat.

groetjes, Michelle

Hoi Ozzie,

De fast track procedure bestaat niet meer; althans zoals die bestond. We hebben alles ingevuld en vorige week maandag 08-06 aangetekend opgestuurd; Alles bijgevoegd: VOG; geboorte certificaat,enz,...kopieeën. We zijn in Sydney (Earlwood) getrouwd dus we hadden een Australische trouwakte, deze bij gemeente gekopeerd,..stempel erop.... en klaar.

Ik heb dinsdag 16-06 per e-mail een case officer toegewijzen gekregen,........en vraag hebben ze geld  :shock: van onze creditkaart afgehaald.......dus die visa wil nu wel zien  :lol:

Ik denk dat ik idd (zoals iemand al opmerkte) mazzel heb dat ik getrouwd met een Aussie,..het gaat wellicht wel makkelijker,... (en sorry nederlandse dames, maar mijn opa zei al,..wat je ver haalt is lekker  :wink:  :grin: :wink: )

[quote author=Quirinus link=topic=10127.msg140834#msg140834 date=1245351623]

Ik denk dat ik idd (zoals iemand al opmerkte) mazzel heb dat ik getrouwd met een Aussie,..het gaat wellicht wel makkelijker,... (en sorry nederlandse dames, maar mijn opa zei al,..wat je ver haalt is lekker  :wink:  :grin: :wink: )
[/quote]

Hoop mijn Outback Jack ook in Oz te vinden... hoop alleen niet dat hij naar NL wil emigreren... WANT DAN KAN HIJ ALLEEN GAAN!!!  :grin:

[quote author=Kathren link=topic=10127.msg140868#msg140868 date=1245395343]

Hoop mijn Outback Jack ook in Oz te vinden... hoop alleen niet dat hij naar NL wil emigreren... WANT DAN KAN HIJ ALLEEN GAAN!!!  :grin:
[/quote]

DA'S EEN GOEIE ZEG. mijn man is ook meerdere malen voor gek verklaard als hij onderweg bij bedrijven(is chauffeur) vertelt dat hij al 18 jaar al in nederland zit. Als ze dan vragen waarom hij nog steeds hier is heeft hij steevast hetzelfde antwoord; ik heb vrouw en kinderen die (nog) niet mee willen. Nu inmiddels wel hoor, moet het alleen mijn ouders nog vertellen en dit a.s.a.p. want zoals ik al van meerdere heb  gehoord staat je leven op de rem.

groetjes heidi

[quote author=Kathren link=topic=10127.msg140868#msg140868 date=1245395343]

[/quote]

[/quote]

Helemaal dezelfde intentie!!  :cool:

[quote author=heidi76 link=topic=10127.msg140894#msg140894 date=1245412071]
Nu inmiddels wel hoor, moet het alleen mijn ouders nog vertellen en dit a.s.a.p. want zoals ik al van meerdere heb  gehoord staat je leven op de rem.
groetjes heidi
[/quote]

Begrijp ik het nu goed, heb je de knoop doorgehakt. Super!!! :up: Ik wens je wel veel succes met het vertellen aan je ouders. Het zal moeilijk zijn, maar wat jij zelf ook zegt, je leven staat nu op de rem. Hoe lang je nu wacht, hoe moeilijker het gaat worden!

[quote author=Quirinus link=topic=10127.msg140919#msg140919 date=1245427801]
    ...
[/quote]

Sorry!  :eek:fftopic: Lees even Heidi haar bericht geschiedenis na.. dan begrijp je m'n opmerking!

[quote author=alieNL link=topic=10127.msg140921#msg140921 date=1245430537]
[quote author=Quirinus link=topic=10127.msg140919#msg140919 date=1245427801]
    ...
[/quote]

Sorry!  :eek:fftopic: Lees even Heidi haar bericht geschiedenis na.. dan begrijp je m'n opmerking!
[/quote]

Ja,ja, ik weet het. Ik heb het mezelf weer onnodig moeilijk gemaakt door zolang te wachten maar ik heb ook heel lang nog getwijfeld. Nu ben ik er wel door maar moet het dus nog aan mijn ouders vertellen.
Gewoon omdat ik veel opmerkingen krijg van mensen over de zgn toekomst in nederland, buren die ons hun kamerstoelen willen laten overnemen maar dus niet weten waar ik mee in de maag zit. wil dus het liefste zeggen dat we weggaan en we niks geen meubels meenemen. ook hun kamerstoelen niet(die overigens niet eens bij onze  meubels passen, tenzij we ze schuren en opnieuw lakken). dit geldt ook over de opmerkingen over de nieuwe brede school die hier om de hoek gebouwd gaat worden,  nog dichterbij dat de school nu van ons af staat, mensen zeggen dus al leuk dat ik de kinderen dan mooi samen de weg over kan zetten en dan dat ze samen naar school kunnen wandelen. Die school wordt pas in september 2010 in gebruik genomen dus dat maken ze dan hoogstwaarschijnlijk niet meer mee. In australie zullen de scholen hoogstwaarschijnlijk weer verder van huis staan waardoor we weer met de auto moeten.

Je hoort van me....

groetjes heidi

Hoi 

Zal even een status geven,.

Net heb ik mailtje gehad dat mijn spouse visum afgeven is. En dat ik mijn paspoort naar Berlijn op moet sturen.

joepie,.... dat is toch nog redelijk snel gegaan

Hoi Quirinus,

Van harte gefeliciteerd met je visum. Dat is echt snel gegaan. Nu weet ik een beetje wat me te wachten staat.

Nu kan het echte regelen beginnen met verhuisbedrijven ed.

Heb nog wel een vraagje aan je over form 888. Ik heb van de week deze formulieren doorgelezen en het is de bedoeling dat deze ingevuld worden door minstens 2 personen die zowel mij als mijn man kennen en die een australische permanent resident of australian citizen zijn.  Dat is overigens geen probleem hoor want schoonfamilie heb ik genoeg die dat met alle plezier in willen vullen. Ik begreep wel uit het formulier dat deze mensen het nog wel moeten laten ondertekenen door iemand van hogerhand; police-officer, General practitioner, dentist of wie dan ook. Of is dit alleen als je in australie hebt gewoond en deze mensen hier alleen voor in aanmerking komen. 

Heb je de resultaten van de medicals verstuurd nadat je een case-officer hebt toegewezen gekregen of waren die al verstuurd voordat je de overige papieren hebt verstuurd. Ik vraag me altijd af of ze geen medical-results kwijt raken omdat ze  niet weten naar welke persoon ze die moeten sturen binnen de ambassade in  berlijn.

Heel veel succes met alle regeldingen.

Groetjes heidi

Beste Heidi,

De waarheid gebied me te zeggen dat ik met betrekking tot de formulieren niks heb gedaan; behalve 7 of zoiets handtekeningen heb gezet. Mijn vrouw (die australische is) heeft alles ingevuld en de formulieren (VOG; eervol ontslag uit mil. dienst en degelijke) bij elkaar gesprokkeld. Zij spreekt de taal beter en de interpetatie meteen goed.

Wat wel gedaan hebben is een begeleidend schrijven; waarin staat dat we staan te trappelen van ongeduld om ons leven in Australië te beginnen,... en een figuurlijk Waltzing Matilda,....Waltzing Matilda..... bla bla bla....

Mijn medicals heb ik in Maart gedaan; en deze zijn via de dokter opgestuurd naar Berlijn. Dus dat ik wel goed gegaan; toen had ik nog geen case manager. Alles bij elkaar vanaf het opsturen heeft 3 weken geduurd..

(voor de kenners ik heb een permanent spouse visa subclass BC 100 visa gekregen)

[quote author=Quirinus link=topic=10127.msg142406#msg142406 date=1246912575]
Beste Heidi,

(voor de kenners ik heb een permanent spouse visa subclass BC 100 visa gekregen)

[/quote]

Dat verwacht ik ook wel; gelijk een visa subclass 100, want wij zijn ook al 12,5 jaar samen en 6,25 jaar getrouwd met 2 kinderen dus ik verwacht geen problemen met dit alles.

In ieder geval  bedankt voor je antwoord.

groetjes heidi

Gefeliciteerd en dat is dan echt snel gegaan..

Nog even een vraagje, ik heb vaker gelezen dat als je via de snelle procedure je aanvraag deed, je een intervieuw kreeg in Berlijn..Aangezien jij alles hebt opgestuurd, hoe is dat dan gegaan? Moet je dan bellen?

Het lijkt mij lastiger om via de telefoon alles duidelijk te maken..ik kan engels, maar sommige dingen zijn nog een beetje lastig om dat goed uit te drukken e.d..

Of heb jij geen intervieuw gehad omdat jullie al zoveel bewijs hadden etc?

[quote author=marisa link=topic=10127.msg142471#msg142471 date=1246968548]
Gefeliciteerd en dat is dan echt snel gegaan..

Nog even een vraagje, ik heb vaker gelezen dat als je via de snelle procedure je aanvraag deed, je een intervieuw kreeg in Berlijn..Aangezien jij alles hebt opgestuurd, hoe is dat dan gegaan? Moet je dan bellen?

Het lijkt mij lastiger om via de telefoon alles duidelijk te maken..ik kan engels, maar sommige dingen zijn nog een beetje lastig om dat goed uit te drukken e.d..

Of heb jij geen intervieuw gehad omdat jullie al zoveel bewijs hadden etc?
[/quote]

Die snelle procedure bestaat toch niet meer?

Back