De facto quick application?

Mel

New Member
Hi,

hier ben ik weer even. Ik kwam laats een zeer duidelijke topic tegen over een versnelde procedure voor een visumaanvraag. Nu wil ik die versnel procedure gaan doen. Nu vroeg ik mij alleen af of dat het beter is die versnelde te doen als je geen bijzonderheden hebt.

Bij ons zit het nml zo dat we niet 12 mnd bij elkaar gewoont hebben.
Heb hem ontmoet in de laatste 2mnd (mei-juli) van WHV sinds eind juli 2004 een relatie met hem, hij bij mij geweest van feb tot mei 2005, ik bij hem geweest van juli tot sept 2005. Ik denk dat we goed kunnen aan tonen waarom we geen gezamelijke rekeningen hadden, ik heb mijn flat hier nog, hij zijn huis daar en ik moet steeds terug omgeld te verdienen en hij ook. En ik kon geen 2e WHV krijgen of blijven of skilled visum.

Thanks

Hoi Mel!

Ik weet niks van een versnelde aanvraag af.
Ik had wel hetzelfde probleem als jij: totaal geen bewijs van samenwonen. Voordat we de aanvraag indienden werd ons om deze reden ook afgeraden door te gaan met de aanvraag (in oktober 2004). We hadden geen officieele gezamelijke documenten, en het beste wat ik kon aandragen was post wat ik op 'ons' adres had ontvangen, maar niks dat een jaar oud was, en het was zeer magertjes allemaal. We hadden wel stapels uitgeprinte emails die ruim 2 jaar teruggingen, en allerlei foto's van 2.5 jaar oud van ons samen (de lengte van mijn vriendin d'r haar was een mooie indicatie :))
Er is ons wel verteld dat in het uiterste geval, ze daar bij Immigration kunnen kijken naar het verblijfadres dat je moet opgeven als je het land binnenkomt. In mijn geval was dat dus 2x mijn vriendins adres. Ik weet niet of ze daar ooit naar hebben gekeken, we hadden een overdaad aan bewijs wat emails/foto's betreft. We hadden echt honderden emails uitgeprint die we nog in onze inbox hadden staan (behalve de emails die we echt te genant vonden om aan anderen te geven).
We stelden tijdens het interview ook de vraag, hoe kunnen we 1 jaar samenwonen, als ik geen visum voor 1 jaar kan krijgen? Daar hadden ze ook wel begrip voor, het is een beetje een kip of het ei situatie. Ik had als voordeel het WHV te kunnen gebruiken om mijn vriendin op te zoeken.
Maar wat je originele vraag betreft: ik neem aan dat je een goede reden moet hebben om een versnelde aanvraag in te dienen? Nou weet ik niet wat een goede reden is, maar graag bij je partner willen zijn zeker niet, dat wil iedereen natuurlijk die dit visum aanvraagt :) En niemand stelt voordringers op prijs, dus ik denk dat je het beste wat meer geduld kan hebben. Het hoeft niet perse lang te duren. Ik heb de aanvraag persoonlijk in Sydney gedaan, en had 4 weken later goedkeuring. Had ik mijn medical en police check al klaar gehad (waar ik ca. 3 weken op heb moeten wachten), had ik het binnen een week kunnen hebben volgens mij.

Succes!

Hartstikke bedankt voor jullie ervaringen. Ik heb alleen nooit begrepen dat je voor de schnelle procedure een echt specifieke reden moet hebben. En ik heb het ook niet gezien als voordringen, maar een gewoon kort en duidelijke aanvraag.

En net wat je zegt: kip en ei verhaal, maar ik hoop toch echt dat ze dat ook willen inzien dat het moeilijk is als je thuis ook nog je werk en woning ed had.

Hi Mel.

De schnelle proceduren is ook geen voordringen.
Je heb groot gelijk dat het zo doet.
Het betekend dat je alle papieren voor de aanvraag
zelf mee neemt naar Berlijn, in plaats van opsturen en dan maar wachten.
Wij hebben het ook gedaan ging heel goed, zelfde dag het visa.

Gr Ineke.  :up:

Hallo Ineke,

heel erg bedankt! Ik zou me al bijna slecht gaan voelen, want ik vind dat we allemaal naar onze geliefde toe moeten kunnen.

Thanks! nu weet ik ook hoe ik door kan gaan met mijn info uitzoeken. De site van de schnelle procedure was namelijk ook nog eens heel erg makkelijk.

Good luck!
Mel

Dat is een snelle procedure dus... ik had niet voor mijn beurt moeten praten over iets waar ik niks van af weet  :)
Mijn excuses. Het klonk net zoals een invalide parkeerkaart aanvragen zonder invalide te zijn  :wink:

In dat geval zou ik inderdaad zelf er naar toe gaan. Via de post is toch niet 100% betrouwbaar, en dat zou wat zijn zeg, als al je bewijs verdwijnt onderweg. En als ze dezelfde dag al een beslissing kunnen maken, perfect toch?

Ze zullen daar vast wel begripvol wat betreft gebrek aan bewijs, en de (on)mogelijheid om minstens 1 jaar samen te wonen. Onze case-officer vertelde dat het zeer normaal is dat we gebrekkig bewijs hebben, sterker nog, dat het voor hun zeer verdacht is als al het bewijs tot in de puntjes klopt. Er zijn namelijk nogal wat mensen die op deze manier het land binnen proberen te komen, en die nep-relaties proberen ze er tussenuit te filteren.

Hi Linda,
[quote author=linda link=topic=2790.msg30797#msg30797 date=1128674997]
op de website van de ambassade in berlijn staat info over de "schnell procedure" [/quote]

Ik ben even gaan zoeken naar de topic waar je het over had, of eventueel de link, maar kan hem niet vinden.
Weet je die nog? En kan je me even laten weten waar het zit?

Gr. Rene

Ik heb mijn reply iets aangepast, aangezien ik er fouten in had staan die er niet in hoorden.

Op 7 oct had je dus [quote author=linda link=topic=2790.msg30797#msg30797 date=1128674997]
op de website van de ambassade in berlijn staat info over de "schnell procedure"
[/quote]
geschreven.
Ik ben gaan zoeken op de website van de ambassade, maar kan niets vinden over de "schnell procedure" waar jij het over had.

Ik hoop dat dit iets duidelijker overkomt. (Dat krijg je met die buitenlanders, hè?  :evil: Pretenderen veel, presteren weinig!  :lol1: :rotflmao:)

Rene

Wat mij wel vreselijk irriteerd is dat de website van de Australische ambassade in Duitsland praktisch allemaal in het duits is. Niet echt leuk voor iemand die maar heel weinig van de duitse taal af weet, laat staan een engels talige die informatie wens in Duitsland.

Als je kijkt naar de Website van de Aust. ambassade in Nederland staat het tenminste in het Engels.

Dan heb ik het gevoel dat niet alleen de Fransen chauvinistisch zijn, maar de Duitsers ook!!

Rene

huh? ik zie het gewoon in het engels...

Eigenlijk wel een beetje een risico, zo'n schnell procedure. Of zie ik dat verkeerd? Als je case officer je bewijs of wat dan ook niet voldoende vind, ben je dus voor niks naar Berlijn gereisd, en moet je hoogstwaarschijnlijk een keer terug?

En is het dan de bedoeling dat je direct betaald? En is dat dan aanvankelijk de tijdelijke verblijfsvergunning voor 2 jaar? (ik kan booklet 1 niet zien. Heb geen adobe reader).

Maar wel een prettig idee dat het zo kan.

Ik heb morgenochtend een afspraak bij het Jurudisch Loket om eerst eens te kijken wat de kansen zijn voor Joel om hier in aanmerking te komen voor een verblijfsvergunning.
Als dat er allemaal heel somber uitziet, hak ik de knoop door en start ik de boel om zelf te vertrekken.

Dus, misschien is dit wel de laatste keer dat ik zeg:"ALS ik ga."...
Voor degenen die het boeit.. hou jullie op de hoogte..

yoeks

Even een beetje  :eek:fftopic:
Hi Yoeks
[quote author=yoeks link=topic=2790.msg32327#msg32327 date=1129808412]huh? ik zie het gewoon in het engels... [/quote]

Doe ik het dan fout???

Kijkmaar eens naar http://www.australian-embassy.de/indx/indx.htm
of http://www.australian-embassy.de/news/news.htm
of http://www.australian-embassy.de/help/help.htm
of http://www.australian-embassy.de/events/events.htm

Deze bladzijden zijn allemaal in het duits.

Waar haal jij de engelse bladzijdes dan vandaan??

Gr. Rene

ik heb gewoon op die link van linda geklikt.. meer niet..
of snap ik het nu niet meer.. ?  :blond:??

yoeks

Probeer die van mij eens; Allemaal duits.

Die link van de schnelle procedure is idd Engels, maar kijk eens naar de naam van de link; ......100_309_schnell.html. Dat is duits.

Dus die engelsen maar zoeken voor een "Accelerated processing service", en niet kunnen vinden.

Vreemde mensen die duitsers.

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=2790.msg32340#msg32340 date=1129811752]
Probeer die van mij eens; Allemaal duits.

Die link van de schnelle procedure is idd Engels, maar kijk eens naar de naam van de link; ......100_309_schnell.html. Dat is duits.

Dus die engelsen maar zoeken voor een "Accelerated processing service", en niet kunnen vinden.

Vreemde mensen die duitsers.

Rene
[/quote]
Voor diegenen die het niet kunnen lezen hebben ze er  "Page in English" bij geschreven,
en voor de mensen met 1 oog ook nog een Engelse vlag  :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao:

Back