De Facto volgend jaar

Ivette

New Member
Hallo iedereen,

Ik wil volgend jaar rond de kerst naar Australie emigreren. Ik wil het liefst de De Facto visum. Ik heb gelezen over Berlijn. Ik moet dus nu gaan beginnen met dingen bewaren. Ik ben een jaar in Australie geweest (WHM) en heb totaal (tussendoor weggeweest) zo'n 3 maanden bij hem gewoond. We hebben daar geen bewijs van. Ik heb veel post daar gehad op mijn naam maar nooit bewaard. Heb nog maar 1 envelop met mijn naam erop. Hij komt voor kerst 5 weken naar Nederland ( :up:), geldt dat ook als samenwonen?
We hebben met kerst 1 jaar een relatie.

Even een aantal vragen:

Is het verstandig om alvast samen een rekening te openen?
Als ik met kerst 2006 wil gaan voor wanneer moet ik dan in Berlijn een afspraak maken?
Welke dingen moet ik allemaal bewaren?
Kan ik iets doen met als ik post naar hem stuur en dan gewoon mijn naam erop zetten  :-o?
Verder nog tips, wat moet ik niet vergeten....

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met mijn vragen.

Alvast bedankt,
Liefs Ivette

Hi Ivette,

Aangezien ik al getrouwd ben, kan ik niet veel vertellen over samenwonen. Ik ben daarom even gaan zoeken op het forum, en ben de volgende draadjes tegen gekomen. Misschien dat je daar eea uit kan halen. Zo niet, zullen er vast wel andere forummers zijn die je de goede kant op willen wijzen.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2790.0
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2780.0
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2122.0

Veel sux6, Rene

Samen een rekening openen is een goed idee want het vormt een bewijs van relatie hé! Ook telefoonafrekeningen waarop telefoongesprekken naar elkaar staan zijn een goed bewijs, dus niet ongerust zijn!
Ook foto's zijn handig, die bewijzen dat jullie vaak samen geweest zijn, vooral als je er een verschillend kapsel of gegroeid haar op kan zien, dat wijst dan op een langere periode hé..

S

Dank jullie wel,

Nog ff snel een vraagje, moet ik voor De Facto gaan of Inderpendent... Ik heb het Booklet even doorgelezen maar kon niet echt het verschil eruit opmaken...

Alvast bedankt,
Liefs Ivette

Gewoon zo'n beetje alles bewaren wat je hebt van "samen" .  :-D
foto's, kaartjes, uitnodigingen aan jullie allebei, email,telefoonrekeningen.
En een gezamelijke rekening is een groot pluspunt heb ik al van velen gehoord.
Wij hebben in Australie in de zomer samen een rekening geopend ,en storten elke maand allebei een bedrag, en ik bewaar natuurlijk braaf alle afschriften.
Ik wil in januari naar Berlijn, en wil zoveel mogelijk bewijs meenemen, beter te veel dan te weinig . (heeft de case-officer meteen ook wat te doen  :evil: )
Wil namelijk maar 1 x naar Berlijn, en dan zo snel mogelijk naar Aust.

groetjes lin

ps: ff uit het blote hoofd, is interdependend niet voor stellen van hetzelfde geslacht, of haal ik nu zelf alles door elkaar ?

[quote author=linda link=topic=2884.msg31924#msg31924 date=1129557849]
Ivette,

ik heb zojuist mijn visum dus vraag maar raak!

de facto is alleen voor hetero's, interdependent voor allebei  :?

1 jaar een relatie en 6 maanden samenwonen is echt het minimum.

laat hem zich inschrijven bij het bevolkingsregister als hij in nl is. dan heb je een bewijs van samenwonen.

vraag of familie kerstkaarten op beider naam wil sturen.

reken op zes maanden-een jaar om alles in orde te maken.
als je police en medische check gedaan zijn moet je binnen een jaar je aanvraag doen.
daarna heb je twee jaar de tijd om naar Oz te gaan.(als je zou willen)

linda

[/quote]

Ja het vog en med is maar een jaar geldig, maar van de datum die op de vog of med staat(legt er aan welke het oudste is)
Van die datum heb je een jaar om Aus binnen te komen. Vog duur maar max 3 weken van aanvraag.
Med even op bellen naar de paneldoc en ik denk met 4 weken heb je dat ook, en dan de blood test die duur ook niet lang.
Zal boolet 6 maar goed lezen daar staat alles in.

Gr Ineke  :up:

Bedankt voor jullie reacties!

Kan mijn vriend zich inschrijven in Nederland???? En wat is ongeveer de schatting van de kosten voor het hele proces?
En misschien nog een domme vraag maar wat is het vog...

Liefs ivet

VOG staat voor: Verklaring Omtrent Gedrag.
Die moet je aanvragen in elk land waar je de laatste 10 jaar bent geweest MITS je daar langer dan een jaar bent geweest!

Ben je dus bijv in 2000 3 maanden op vakantie geweest in Australie, dan hoef je GEEN VOG in Australie aan te vragen.

Back