de gemeente......

lucy

XPdite Sponsor
Vandaag was ik bij de gemeente om gewaarmerkte kopien van de paspoorten te halen. Maar ja, toen bleek dat ze er stempels op hadden gezet in het Nederlands met de tekst 'gewaarmerkte kopie'. Een stempel in het engels hadden ze niet: 'nee mevrouw, het gaat toch om een nederlands paspoort?' was de reactie. Gemaakte kosten: 10 euro per kopie.....
Tja, eigenlijk zou ik dus naar de vertaler moeten om alleen het stempel te laten vertalen. Ik ben geneigd om het risico te nemen dit niet te doen.
Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat ze de hele aanvraag afkeuren? Of zal de immigratiedienst tzt verzoeken om de papieren alsnog te voorzien van een beedigde vertaling?
En welk risico loop ik als ik zelf op de kopien de stempel zet die ik nog heb liggen met de engelse tekst 'certified true copy of original'?....


Iemand enig idee? Heeft iemand ooit problemen gehad met een niet vertaalde stempel?
 
Hee Lucy, volgens mij hoef je je paspoort niet te vertalen? Alles staat toch ook in het Engels ( in Duits meen ik ) in hele kleine lettertjes.Maar ik zou het thuis ff na kunnen kijken,( ben nu op mijn werk ) ik weet uit mijn hoofd niet hoe wij het gedaan hebben. Ik kom erop terug.

Okeej ik zie nu dat ik niet goed heb gelezen. Het gaat om de stempel . Geen Certified Copie..... Heb jij zelf een stempel thuis met die tekst? Is dat precies hetzelfde stempel als op je andere formulieren staat? Want als je het verschil niet kunt zien... zou ik denken... doen.  :|
 
ik heb net even de gewaarmerkte kopieen van onze paspoorten gecheckt, ook door de gemeent gewaarmerkt alleen in het nederlands. deze hebben we gewoon opgestuurd en bij ons is het door diac gewoon geaccepteerd, nooit meer iets van gehoord en wij hebben inmiddels ons visum binnen.

in het ergste geval verzoeken ze je nogmaals om gewaarmerkte kopieen, maar dan in het engels. ze gaan echt niet een aanvraag daarop afwijzen.

sambo
 
wijze beslissing lucy, ik zou hetzelfde doen (en dat hebben we ook gedaan).

het is ook eigenlijk te gek voor woorden dat je zo veel geld voor een normaal kopietje met een stempeltje moet betalen. gelukkig voelen veel van de gemeente-medewerkers zich ook wel een beetje bezwaard laten ze je vaak voor meerdere kopietjes slechts eentje betalen.
 
Back
Top