de laatste loodjes in Nl

Clogwog

New Member
Hoi allemaal,
even een berichtje van ons om weer een beetje bij te praten... We zitten momenteel in een leeg huis, morgen is de overdracht en het bezoek aan de notaris, en dan hebben we officieel geen huis meer in Nederland. We logeren nog vier weken bij Erics zus, en dan vliegen we de 31ste naar Sydney. De verhuizers zijn vorige week al geweest, al onze spullen zijn opgeslagen totdat we een huis gevonden hebben ergens in Australia. Onze campervan staat in Melbourne op ons te wachten, en wij staan te trappelen om aan onze reis van een jaar te beginnen. We hopen tijdens die rondreis van een jaar ons nieuwe land beter te leren kennen, de plek en het huis van onze dromen te vinden, en onze wilde reisharen kwijt te raken. Hopelijk slaan we die drie vliegen in 1 klap! Vooralsnog bevinden we ons dus nog in een soort Niemandsland. Geen adres, geen spullen meer, met het ene been in Nederland en het andere in Australie. Ons afscheidsfeest komt over drie weken, en dan is het echt afgelopen. Familie en vrienden verkeren grotendeels nog in ontkenning, ze moeten het nog maar zien dat we echt weg blijven. Ik denk dat ze ons stiekem na een maand of zes weer thuis verwachten. We zullen zien!
Tijdens onze reis zullen we een weblog bijhouden, te zien op www.australiannotes.com. En we blijven foto's toevoegen natuurlijk.
Alvast heel erg bedankt voor alle hulp en antwoorden die we hier op deze site hebben gevonden. We blijven af en toe jullie avonturen volgen en de onze posten, maar het zal wel iets minder worden de komende tijd. En vooral natuurlijk heel veel succes aan degenen die nog op een visum wachten/zich voorbereiden op de emigratie/worstelen met issues als familie-vrienden die in ontkenning zijn. Been there, done that! No worries mates!
Groetjes van Eric en Sonja   :lol: :-D :up:
 
Spannend hé!! Heel veel succes en geluk in jullie nieuwe thuisland Australië!  :up:

Ik heb jullie site opgeslagen in mijn favorieten en zal hem zeker in de gaten houden! Wat een geweldige foto overigens!!

Groetjes Linda
 
He' dat lijkt ons huis wel  :wink: lekker he' inpakken.
Wij zijn denk ik op de helft maar we hebben nog even, 25 aug komt de container voor de deur.

Gaan jullie in Sydney wonen?

iig heel veel plezier en suc6 in Australie  :up:

Groetjes Eric en Eva
 
Pfff, nu echt het avontuur tegemoet :roll:. Spannend, zeg!! Ben echt benieuwd hoe het jullie zal vergaan. Ik zal zeker jullie weblog bezoeken om te kijken hoe het er mee staat :). Ik heb net al even gekeken en moet zeggen dat het er leuk en overzichtelijk uitziet :up:.
Hebben jullie nu niet even het gevoel in niemandsland te zitten??! :| (niet negatief bedoeld, hoor :))

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met jullie rondreis en ik ben benieuwd waar jullie over een jaar(tje) uiteindelijk jullie droomhuis gaan vinden :wink:.

Nogmaals heel veel succes op dit grote avontuur :up:.

Gr. Mel :cool:
 
Dat van dat niemandsland klopt ja, vooral sinds we vandaag ook geen eigen huis meer hebben. Gelukkig mogen we een maand logeren bij familie, maar een eigen huis is toch anders. En nederland is ook ons thuis niet meer, Australie nog niet. Ach, het is een leerzame tijd. We hebben het idee dat als we maar met elkaar blijven praten over hoe we ons voelen, we hier wel goed doorheen zullen komen. Maar het is en blijft een crisis tijd, we rollen van de ene in de andere verbazing/crisis/schrik/emotie enz.
We gaan by the way niet in Sydney wonen, waar dan wel dat weten we nog niet. We hopen tijdens onze reizen het mooiste plekje van Australie te vinden. Zelf denken we nu aan Bega/Eden NSW. Maar wie weet....
 
[quote author=freckles link=topic=2204.msg22591#msg22591 date=1122921824]
/Eden NSW. Maar wie weet....
[/quote]

Eden was winnaar van mooiste strand van heel Aus. ben even wezen kijken en idd erg mooi daar  :wink:

Veel plezier op jullie rondreis.  :up:

Groetjes Eric
 
Eden vond ik prachtig (het strand dan en de omgeving) heb daar gepicknickt in 1988 (Oeps zo lang geleden dus al!).

Groetjes Miranda  :)
 
Je bedoelt Eden NSW, zo´n 500 km ten zuiden van Sydney?? Dat is een mooi en rustig dorpje. Een oom van Ellen woont daar.. Was voorheen een walvisvaardersdorpje, nu worden in toeristentijd vele ´whalewatching´ tochten gedaan vandaar uit.

De geschiedenis als walvisvaarderdorp is b.v. zichtbaar aan de mast die in de rotonde staat wanneer je de hoofdstraat (of moet ik zeggen het hoofdstraatje) van Eden binnenkomt..

Als het qua werk o.i.d. te doen is voor je (of als je helemaal niet meer hoeft te werken) dan is het een prachtige omgeving!!

M.vr.gr.
Perthpete
 
En nog een keer een update: wij zitten ons, drie dagen voor onze emigratie, af te vragen waarom we eigenlijk willen gaan emigreren... Herkent iemand dat? De paniek slaat toe, de emoties zitten in de achtbaan en we zwaaien het ene na het andere huilende familielid uit. Om absoluut gek van te worden! En to top it all off: we hebben op dinsdag een begravenis van mijn lievelingsoom, en op woensdag vliegen we. Kan het nog dramatischer om gekleed in zwart afscheid te nemen van mijn hele familie? Die toch al in tranen zijn omdat we vanaf nu mijn lieve oom moeten missen? En daarna hun dochter/zus/nichtje/enz. Ik ben eigenlijk hard toe aan een paar bemoedigende woorden van mensen die zelf al vertrokken zijn. Overtuig ons alsjeblieft even dat het dit allemaal waard is? Please???  :oops: Thanks!
 
Ik denk dat je niets anders kan dan het allemaal over je heen te laten komen, de rust komt hopelijk met het vertrekken op Schiphol, omdat je je op dat moment pas kan oriënteren op wat er gaat komen. Veel sterkte met alles en probeer je (lekker makkelijk gezegd) gedachten een beetje naar 1 punt te sturen. Je kan vanwege je vertrek nu niets meer aan het verdriet (en je eigen verdriet/afscheid etc.etc.) veranderen. Probeer je familie als je er bent vaak wat van je te laten horen, ze te laten merken dat je - ondanks dat je zo ver weg bent - aan ze denkt. Probeer op die manier - zowel voor jezelf als voor je familie - je rust terug te vinden. Nogmaals veel sterkte, hoewel ik vanaf mijn PC'tje niets anders kan dan wat positieve gedachten toe te sturen.

Groetjes Miranda  :) :)
 
Mooi gezegd Miranda! :up:

Hiya Freckles :)
Het is niet meer dan logisch dat je je zo voelt op het moment, ten eerste ga je door alle emoties van het emigreren en dan krijg je ook nog te maken met een heel verdrietig verlies. Het is best moeilijk om daar allemaal een plaatsje voor te vinden. Maak tijd voor elkaar nu het nog kan en spring niet al te veel in de verdediging :up: (als je begrijpt wat ik bedoel) als mensen je aanspreken op jullie aankomende emigratie :)

Ik telefoneer en email heel regelmatig met mijn ouders en heb over de jaren een heel nieuw soort contact opgebouwd....het komt allemaal goed! :)

Heel veel sterkte!
Syl
 
Helemaal met Syl eens. Het is sowieso een emotionele tijd vond ik: het afscheid nemen. Maar het sluit ook wel echt iets af. En je begint straks aan een nieuw hoofdstuk in je leven. Iets van jou en je partner. Iets dat helemaal van jullie tweeen is. Dat is lastig (wij willen het soms zo graag delen met onze ouders, maar die komen ook op visite!) maar ook heerlijk. Ik geniet hier met volle teugen van alles. En dat begon al op Schiphol. Ik vond het een bevrijdend gevoel (na het afscheidnemen). We stond gelijk in de rij met andere mensen die naar Australie gingen, een gezellig praatje. Even rondneuzen op Schiphol Airport en dan het begin van het avontuur. Mijn tip: doe kleren aan waar je je het lekkerste in voelt. Dat vond ik zo fijn in het vliegtuig enzo... Maar misschien is dat persoonlijk (of iets vrouwelijks? Want Martijn zat er totaal niet mee  :-D). Kortom, het geeft niet om te huilen en te rouwen en twijfels te hebben. Dat is meer dan logisch. Laat het inderdaad gewoon op je af komen, hebben wij ook gedaan. oh ja laatste tip: ik heb een dagboek voor mijzelf bijgehouden die eerste dagen. Het is zo fijn om terug te kunnen lezen want het is als een film aan mijn voorbij gegaan!
 
Dank je wel voor jullie lieve woorden. Zo te horen hebben meer mensen dezelfde gevoelens gehad. Het is echt een achtbaan. Vandaag valt het mee, ben ik heel rustig, maar gisteravond was het weer helemaal mis. Ook samen leven/wonen/inpakken valt me zwaar, ik ben zo op mezelf gericht en mijn man ook dat het moeilijk is om alles te delen met elkaar. Ach, nog twee dagen en dan gaan we eindelijk! Dan zal er inderdaad een last van onze schouders vallen. Bedankt voor jullie opbeurende verhalen, we hebben er echt veel aan!
 
Freckles,

't Valt allemaal niet mee he? Ik schaar me natuurlijk bij alle voorgaande reply's. Probeer je net als Miranda al zegt te concentreren op jezelf en ga niet te veel mee in de emoties van de anderen (oh wat makkelijk gezegd...) Het dagboek van Rebekka is ook een heel goed idee, gewoon lekker alles van je afschrijven en doe dat ook lekker in het vliegtuig. Als je eenmaal door de douane bent begint het ook pas echt dan ben je met zijn tweetjes en heb je geen emotionele taferelen meer. Wat een rottige samenloop van omstandigheden dat je oom is overleden, dat is heel erg rot voor jullie allemaal.

Ik wens jullie de komende dagen sterkte met al het afscheid nemen en vanaf dan een geweldig nieuw leven down under!!

Groetjes Linda
 
Het zou heel raar zijn als je het allemaal zonder emoties zou ondergaan. Verhuizen naar de andere kant van de wereld is niet nix. Je zult af en toe je twijfels hebben en dat zal de eerst komende tijd zo blijven. Het leven is vaak een rollercoaster maar deze keer zit je zelf achter het stuur. Probeer van de rit te genieten. Voordat je het weet zit je in het vliegtuig en dan gaat de rollercoaster nog een tandje sneller rijden.
 
Hoi guys,
vanuit een zonnig melbourne mailen we toch nog maar een keertje! Alle drukte van het vertrekken is voorbij, de reis was lang maar gelukkig ook weer over, en Australie is nog steed zo heerlijk als we het altijd al vonden. We zijn sinds vandaag de trotse eigenaars van een prachtige vierwielaangedreven campervan, klaar om te gaan bushcamperen. De emoties vallen over het algemeen mee, maar de afgelopen week was het af en toe erg moeilijk. Grote stad, drukte, veel te regelen in weinig tijd..... Af en toe erg pittig. Maar we zijn nu klaar om de bush in te gaan, lekker rustig rijden en ons nieuwe land leren kennen. Heel erg bedankt voor alles, heel veel groetjes en veel succes voor alle mensen die de weg nog moeten afleggen.
Je kunt ons volgen om www.australiannotes.com
Eric en Sonja
 
Hee wat leuk!!
Heel erg veel plezier en succes!! Ik wens jullie het allerbeste in Sunny Australie!!

Groetjes Lin
 
He luitjes,

Heeeeeeel veel plezier met rondreizen door Australie en ik hoop dat jullie een fijn stekkie vinden waar je kunt gaan wonen.

Groetjes,
Erna
 
Back
Top