De Medical test, wat onderzoekt men eigenlijk?

Bij ons werd er ook een oogtest gedaan (zoals bij de opticien), gekeken naar oren en gewrichten (benen buigen etc). Ik vond het erg uitgebreid en bij ons zei de arts ook dat hij geen problemen verwachtte. Niet dat hij het eindoordeel heeft natuurlijk...
Ducee

Same here. Medical gehad en alles was uiteindelijk goed! Röntgen, etc. Inderdaad alle tests bij de dokter, the works.

Enige is... vind het een beetje nutteloos! Franse collega van me gaat naar Sydney. Omdat zij Frans is, hoeft ze alleen maar een röntgen! Dat scheelt nogal met wat wij Nederlanders moeten doen, vooral qua kosten!!!  :oops:

hoi mensen,

Even een leuk verhaaltje over de medische keuring wat mij is overkomen.

Wij moesten een rontgen laten maken bij de ggd in maastricht, ik weet niet of mensen daar ook zijn geweest maar je krijgt eerst een klein gesprekje waar ze de papieren invullen.
Ook krijg je een uitleg wat er gaat gebeuren wat ongeveer hier op neer komt.
Ze nemen de foto, die gaat dan naar de radiologe als alles goed is krijg je ze in een gezegelde envelope mee, als iets niet goed is komt de radiologe terug met de foto en bekijken ze hoe of wat.
Ik en mijn vriendin allebei een foto gemaakt en daarna moeten wachten op de foto's.
Komt de radiologe na een tijdje terug met mijn foto in d'r hand en loopt langs ons af zonder iets te zeggen.
Dus je weet al wat er gaat gebeuren: Ik begin hem opeens heel erg te knijpen :cry:, ik bedoel ik voelde me goed maarja.
Dus ik zit daar met 7 kleuren p**p in mijn ondergoed te denken wat als :oops:.
Komt ze na een tijdje (het leek een half uur) ongeveer 5 minuten uit het kamertje en vraagd ze of ik even mee wil komen.
Ik met knikkende knieen daar naar toe met de gedachte daar zul je het hebben( ik had de ergste scenario's al in gedachte).
Wat bleek nu, mijn longe waren te groot en stonden niet helemaal op de foto, de zijkanten van de longen stonden er niet op en moest gewoon even een nieuwe foto maken meer niet.
Dus bij de tweede foto zouden ze de foto een kwart slag draaien.
En wat denk je, na een tijdje kwam ze weer terug met de mededeling dat ze er weer niet helemaal opstonden.
Nu stonden de boven en onderkant er niet op, dus moest ik weer een foto maken, toen hebben ze iets gedaan (weet niet wat) dat ze er wel helemaal op stonden.
Toen ik vroeg of dat vaker voor kwam antwoorde ze "bijna nooit"
Ik bedoel als ze bij iedereen 3 foto's moeten maken zullen ze weinig winst maken dacht ik.
Maarja eind al goed het komt er gewoon op neer dat ik heel groten longen heb en 3 foto's voor de L C U.
Maar wat werd ik even heeeeeel klein op het moment dat ze voor de eerste keer met mijn foto terug kwam.

Ik weet niet of iemand er wat aan heeft maarja ik zeg het even :up:

Groeten marcel :up:

Hi hi, ja dat klopt wat je zegt. Hebben ze bij mij ook nadrukkelijk gezegd: dat ALLES erop moet staan.
Ik vind dat wel service, want zij weten dat DIMA dit eist, anders sturen ze de boel gewoon terug! Dus ze gaan net zolang door tot alles erop staat!

Gaf mij wel een gevoel dat ze weten waar (en voor wie) het voor is en dat ze ook weten hoe streng de eisen zijn!

henriette

Ja, en om even een contra bericht te plaatsen op Henriette haar post. Bij mij was dus het onderste puntje van mijn longen niet zichtbaar op de röntgenfoto en ik heb er helemaal niks over gehoord. En nu heb ik mijn visum.
Maar, het is natuurlijk beter als alles in orde is. Ik heb het idee dat het maar net is wie je case officer is bij DIMA en hoe zijn/haar bui is op dat moment.

Back