De 'must sees' van Qld

Ohja, de route is wel gewijzigd, want we vliegen niet op Brisbane maar op Sydney! En we vertrekken vanaf Cairns. Moet wel te doen zijn in een maand tijd....en dat betekent NOG meer van Oz zien natuurlijk!  :up:
 
Is volgens mij te doen, wij hebben in 5 weken ook een hoop gezien.
Fraser is te groot om te voet te doen en alleen begaanbaar met 4 wheel drive. Omdat het eiland uit mul zand bestaad.
Dus als je een 4 w.d. hebt gehuurd kan je zelf gaan  :drive:anders moet je een excursie boeken (kan je daar overal doen).

Geniet ervan !
Groetjes Nora :cheer:
 
Hoi

Persoonlijk vind ik de sites aan de kust van Queensland overgeven met toeristen. Achteraf hadden we liever de West-Kust gedaan, vanwege de drukte (die natuurlijk vergeleken met NL nog wel meevalt)


Op Fraser Island stonden wij vast in een file van terreinwagens om het strand op te gaan.... grote 4x4 touringcars die over het strandracen, enz. Het zelfde geld ook voor Cape Tribulation... een veel betere plek om oerwoud en rif aan elkaar te zien komen is Mission Beach, en nog veel rustiger ook. Kuranda, Mossman en Daintree hetzelfde laken en pak.... druk, druk, druk! :thinking:

In het binnenland is Undara een fantastische outback experience. Voor ons staat dit als Outbackgevoel op nummer 1.. Ook Eungella NP is heerlijk rustig, en sommie delen van de Atherton Tablelands (maar dan echt sommige delen) zijn ook heerlijk onontdekt. Ook Carnarvon NP is een schitterende gorge, in the middle of nowhere.

Blijf dus niet aan de kust zitten, maar verken ook het binnenland!

Groeten Sander en Vanessa
 
Als je van Brisbane naar Sydney rijd mis je de mooiste stukken van queensland
noosa heads , port douglas, mission beach, airlie beach en nog meer mooie kleine plaatjes
aanrader is ook binna burra n.p. in het achterland van Brisbane ook wel
Lemington national park genoemd.
 
Hoi Sander en Vanessa,

Eungella NP vonden wij ook geweldig. Om 6 uur 's-ochtends platypus(sen) zoeken en bekijken. Geweldig!! De rust is dan ook overweldigend vond ik.

Groetjes Miranda
 
Oh cool! Gaat dat platypussen watchen in groepsverband of op eigen houtje??

Ben ik wel heel benieuwd naar :)

*zucht* wat is oktober nog ver weg....
 
Een klein natuurcampingkje aan een beekje, met daarin platypus. De camping heeft ongeveer 4 staplekken, en een paar boomhutjes... alles is ecologisch verantwoord, dus douchen met op houtvuur verwarmd water, en uitzicht in het gematigd tropisch regenwoud.

Wij stonden 5 meter van het water...

Top!

Groeten Sander
 
als ik het zo lees, is fraser island wel verandert zeg. ik was daar 10 jaar geleden en de dingo's stonden ons aan de rand van het island op te wachten. Ben daar met een groepje met tenten heen geweest, was erg mooi en geen racende touringcars gezien. Maar dat is nu dus anders. Magnetic Island vond ik ook erg mooi. Zaten daar in een appertementje en sávonds kwamen de possums rond scharrelen. Als je nou aan de goldcoast bent, is het ook heel mooi om een stukje landinwaards te gaan. Bijv. een dagtrek met paarden erg mooi. West Australie is inderdaad een stuk rustiger en ook erg mooi. Het is net waar je van houdt er is zoveel te zien.
 
Undara met zijn lava tubes moet je echt zien!!! en Moreton Island is inderdaad ook heel leuk. (in april as. ga ik weer whoohoo)
 
De Undara Lava tubes vond ik juist weer erg tegen vallen. De route erheen is wel weer erg mooi, zelf vond ik.
Het watervallen circuit in de Atherton Tablelands vond ik zelf ook erg leuk, ong. 6 watervallen op een dag: Millaa Millaa, Millstream Falls etc.

Groetjes
Ineke
 
Back
Top